Comunicate UNTRR
- COMUNICAT DE PRESĂ, 21.06.2022: UNTRR solicită Camerei Deputaților să amâne aplicarea sistemului RO e-Transport cu cel puțin 12 luni și să excludă de la sancționare operatorii de transport similar modelului Ekaer din Ungaria
- COMUNICAT DE PRESĂ, 08.06.2022: UNTRR solicită Guvernului aderarea cât mai rapidă a României la spațiul Schengen și simplificarea procedurilor administrative cu scopul de a reduce timpii de așteptare foarte mari la trecerea frontierelor
- COMUNICAT DE PRESĂ, 25.05.2022: Transportatorii rutieri vor avea costuri suplimentare de 157 milioane lei, cât jumătate din bugetul alocat pentru subvenția la motorină, prin instituirea restricțiilor de circulație pe DN 7. UNTRR solicită măsuri pentru ca circulația să se desfășoare alternativ pe ambele sensuri
- COMUNICAT DE PRESĂ, 06.05.2022: UNTRR atrage atenția că măsura propusă de Guvern de a subvenționa prețul motorinei este insuficientă și acoperă sub 5% din parcul total de vehicule comerciale din România. UNTRR propune 8 măsuri de sprijin pentru a combate efectele crizei actuale, cu aplicare imediată pentru o perioadă de 90 de zile cu posibilitate de extindere
- COMUNICAT DE PRESĂ, 23.03.2022: UNTRR solicită Guvernului și Parlamentului României măsuri concrete și imediate pentru prevenirea blocării funcționării transporturilor rutiere și lanțurilor de aprovizionare în următoarele 15 zile!
- COMUNICAT DE PRESĂ, 10.03.2022: UNTRR solicită Guvernului măsuri urgente de limitare a creșterii prețurilor la carburanți, inclusiv reducerea taxelor și accizelor pentru transportul rutier comercial
- COMUNICAT DE PRESĂ, 08.03.2022: UNTRR mulțumește autorităților române pentru implicarea în soluționarea urgentă a problemelor transportatorilor români blocați în vămile ucrainene și solicită măsuri de sprijinire a eforturilor industriei transporturilor rutiere implicate în acțiunile de ajutor umanitar pentru Ucraina și refugiații de război
- COMUNICATAT DE PRESĂ, 04.03.2022-UNTRR solicită intervenția urgentă a Guvernului României pentru a retrage Ordinul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România care creează facilități economice exclusiv unor persoane juridice din Republica Moldova
- COMUNICAT DE PRESĂ, 02.03.2022: UNTRR solicită intervenția urgentă a autorităților române și ucrainene pentru asigurarea de sprijin reciproc, fără a penaliza transportatorii rutieri români și șoferii profesioniști blocați la frontiere urmare conflictului din Ucraina
- COMUNICAT DE PRESĂ, 27.02.2022: UNTRR mulțumește Ministerului Transporturilor, MAE și MAI pentru intervenție și implicare cu privire la regimul vizelor și autorizațiilor de transport, pentru revenirea în țară a conducătorilor auto profesioniști români din Ucraina și Rusia. UNTRR solicită în continuare implicarea autorităților române, întrucât partea ucraineană nu lasă șoferii să se întoarcă acasă și dau prioritate exclusiv refugiaților
- COMUNICAT DE PRESĂ, 26.02.2022: UNTRR solicită Guvernului României ajutor de urgență pentru revenirea în țară a conducătorilor auto profesioniști români din Ucraina. UNTRR sprijină transportatorii pentru repatrierea șoferilor români aflați în Ucraina și în Federația Rusă
- COMUNICAT DE PRESĂ UNTRR, 30.01.2022: Au mai rămas 2 zile până la intrarea în vigoare a Directivei detașării în transporturile rutiere internaționale la nivel european. Ce obligații au firmele de transport rutier din România
- COMUNICAT DE PRESĂ, 26.01.2022: UNTRR mulțumește Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și Guvernului României pentru răspunsul prompt la solicitările industriei transporturilor rutiere prin intervenția României la CJUE pentru suspendarea aplicării întoarcerii acasă a camioanelor din februarie 2022
- COMUNICAT DE PRESĂ UNTRR, 25.01.2022: Comisia Europeană a publicat Ghidul privind aplicarea noilor reguli ale detașării șoferilor care operează transporturi rutiere internaționale de mărfuri în UE, limitând dreptul transportatorilor rutieri români de a opera 2 transporturi intracomunitare crosstrade exceptate de la detașare și extinzând aplicarea detașării și la cursele cu camionul gol, contrar prevederilor Directivei 1057/2020
- COMUNICAT DE PRESĂ UNTRR, 24.01.2022: Comisia Europeanã a lansat portalul oficial pentru declarațiile de detașare în transportul rutier
- COMUNICAT DE PRESĂ, 20.12.2021: UNTRR a implementat cu succes Proiectul european” TRANS-FORM - Îmbunătăţirea nivelului de competente ale angajaţilor din domeniul distribuţiei pentru ocuparea sustenabilă şi de calitate a forţei de muncă”, co-finanțat prin POCU - oferind cursuri gratuite conducătorilor auto profesioniști angajați de firmele de transport rutier de mărfuri eligible
- COMUNICAT DE PRESĂ, 13.12.2021: DSU și CNSU distrug și discriminează transporturile rutiere din România. UNTRR solicită autorităților române exceptarea șoferilor profesioniști de la măsura carantinei și prezentării testului negativ RT-PCR, indiferent de țara și zona din care sosesc
- COMUNICAT DE PRESĂ, 09.12.2021: UNTRR solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri, în special la frontierele României cu Ungaria, dar și cu Bulgaria
- COMUNICAT DE PRESĂ, 02.12.2021: Tranzitul prin Brenner: UNTRR, alături de industria europeană de transport și logistică solicită Președintelui Comisiei UE von der Leyen să ia măsuri împotriva Austriei
- COMUNICAT DE PRESĂ, 23.11.2021: UNTRR solicită Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor acordarea de stimulente pentru achiziția de vehicule comerciale GNC/GNL - primul pas către tranziția verde în industria transporturilor rutiere
- COMUNICAT DE PRESĂ, 15.11.2021: UNTRR, FORT, ATM Bucovina anunță amânarea protestului din data de 17 noiembrie 2021 pentru o dată ulterioară, ca urmare a lipsei unui partener de dialog real disponibil
- COMUNICAT DE PRESĂ, 11.11.2021: UNTRR solicită Guvernului României demersuri urgente către C.E. pentru introducerea unui moratoriu privind amânarea aplicării prevederilor Pachetului Mobilitate 1 din februarie 2022 – întoarcerea acasă a camioanelor și detașarea șoferilor profesioniști, precum și demersuri suplimentare la CJUE pentru suspendarea aplicării întoarcerii acasă a camioanelor până la o decizie privind anularea acestei obligații
- COMUNICAT DE PRESĂ, 04.11.2021: UNTRR atenționează asupra crizei AdBlue și solicită autorităților române să monitorizeze situația și să acorde suport industriei de transport rutier
- COMUNICAT DE PRESĂ, 29.10.2021: UNTRR solicită Guvernului României ajutor de urgență pentru transportatorii rutieri români de vehicule, afectați de criza microcipurilor
- COMUNICAT DE PRESĂ, 05.10.2021: UNTRR solicită Guvernului, MAI, MTI și DSU clarificarea Hotărârii CNSU nr. 77 din 30.09.2021 prin exceptarea clară a șoferilor profesioniști de la măsurile de carantină
- COMUNICAT DE PRESĂ, 29.09.2021: UNTRR, FORT, ATM Bucovina, APULUM au obținut în cadrul protestului de astăzi, 29.09.2021, publicarea proiectului de amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri
- COMUNICAT DE PRESĂ, 28.09.2021: Industria transporturilor rutiere prin asociațiile transportatorilor rutieri organizează miercuri, 29 septembrie 2021, în Piața Victoriei din București, un protest privind cele mai acute probleme din industrie: reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști
- COMUNICAT DE PRESĂ, 10.09.2021: UNTRR: Ocazie istorică pentru actualul ministru de finanțe și ministru interimar al transporturilor și infrastructurii de a rezolva problema impozitării retroactive a diurnei în sectorul transporturilor rutiere
- COMUNICAT DE PRESĂ, 03.09.2021: UNTRR semnalează faptul că transportatorii rutieri au ajuns într-o situație disperată și vor continua protestele pe tema impozitării diurnei
- COMUNICAT DE PRESĂ, 20.08.2021: UNTRR salută numirea unui nou ministru de finanțe și îi solicită abordarea cu prioritate a problematicii diurnei în contextul aplicării directivei detașării din februarie 2022
- COMUNICAT DE PRESĂ, 19.08.2021: UNTRR a încheiat un parteneriat cu project44, cea mai mare platformă avansată de vizibilitate pentru transportatori rutieri, expeditori și companii de logistică
- COMUNICAT DE PRESĂ, 18.08.2021: UNTRR solicită autorităților române o amnistie fiscală privind diurna și consultarea industriei de transport rutier cu privire la aplicarea directivei detașării din februarie 2022
- COMUNICAT DE PRESĂ, 16.08.2021: Comitetul Național pentru Situații de Urgență discriminează șoferii profesioniști în raport cu membrii delegațiilor sportive și artiștii și stafful acestora
- COMUNICAT DE PRESĂ, 15.07.2021: GUVERNUL ROMÂNIEI INSTITUIE MĂSURA CARANTINEI PENTRU ȘOFERII PROFESIONIȘTI CARE VIN DIN ȚĂRI AFLATE ÎN ZONA VERDE! UNTRR solicită exceptarea tuturor șoferilor profesioniști de la măsurile de carantină, de la prezentarea unui test RT-PCR sau a unei dovezi de confirmare a vindecării de infecția cu Sars-Cov-2 pentru evitarea blocajelor la frontiere și respectarea culoarelor verzi din UE
- COMUNICAT DE PRESĂ, 09.07.2021: UNTRR solicită Guvernului menținerea exceptării de la măsura carantinei pentru șoferii profesioniști care sosesc în România din țările clasificate în categoria de zonă galbenă sau zonă roșie, așa cum a fost pe toată durata pandemiei în România și în toate țările UE
- COMUNICAT DE PRESĂ, 18.06.2021: UNTRR solicită Guvernului clarificarea urgentă a situației impozitării diurnei, în caz contrar industria de transport rutier va fi condamnată la un faliment imediat
- COMUNICAT DE PRESĂ, 24.05.2021: UNTRR solicită Guvernului României și autorităților franceze și europene protejarea șoferilor și vehiculelor care transportă mărfuri pe relația UE - Regatul Unit
- COMUNICAT DE PRESĂ, 07.05.2021: De ziua transportatorilor, în loc de ajutor sau recunoaștere, autoritățile române tratează operatorii de transport rutier cu indiferență, nepăsare și, ca bonus, reîncadrează diurna șoferilor ca venit salarial
- COMUNICAT DE PRESĂ, 29.04.2021: UNTRR solicită Ministerului Finanțelor, ANAF, Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Inspecției Muncii activarea grupului de lucru pe tema diurnei. Transportul rutier este numărul 1 la exportul de servicii în ultimii ani, fără sprijin de la stat
- COMUNICAT DE PRESĂ, 22.04.2021: Industria transporturilor rutiere solicită Ministrului Transporturilor și Infrastructurii să includă în discuțiile din cadrul următoarelor întâlniri la Bruxelles anularea prevederilor discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1 și sprijinirea transportatorilor români afectați de criza COVID19
- COMUNICAT DE PRESĂ, 30.03.2021: UNTRR alături de Asociațiile profesionale de transport rutier din Bulgaria, Ungaria, Lituania și Polonia au adresat o scrisoare comună Comisarului European pentru Transporturi solicitând anularea urgentă a obligației întoarcerii acasă a camioanelor la fiecare 8 săptămâni
- COMUNICAT DE PRESĂ, 24.03.2021: UNTRR solicită Ministerului Finanțelor publicarea unei note de orientare / note de bune practici care să clarifice că diurna plătită de firmele de transport rutier internațional conducătorilor auto nu face subiectul reîncadrării ca venituri de tip salarial
- COMUNICAT DE PRESĂ, 18.03.2021: Guvernul României sprijină industria de transport rutier din România, alăturându-se și în acțiunea de anulare a obligației întoarcerii acasă a camioanelor, depusă de UNTRR alături de transportatorii rutieri români la Tribunalul General UE
- COMUNICAT DE PRESĂ, 16.03.2021: UNTRR solicită alocarea a 5 mld. Euro prin PNRR pentru digitalizarea și decarbonizarea transporturilor rutiere din România
- COMUNICAT DE PRESĂ, 11.03.2021: UNTRR invită expeditorii de mărfuri, transportatorii rutieri și toate părțile interesate din România să semneze Carta IRU-ESC-ETF privind îmbunătățirea tratamentului șoferilor profesioniști de transport rutier de marfă la locurile de livrare
- COMUNICAT DE PRESĂ, 03.03.2021: UNTRR alături de IRU și asociații profesionale de transport rutier din Germania, Austria, Franța, Danemarca, Italia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Olanda, Republica Cehă și Polonia au solicitat Comisiei Europene să restabilească libera circulație a mărfurilor în Uniunea Europeană și să acționeze decisiv pentru eliminarea restricțiilor de circulație pentru camioane impuse în Tirol
- COMUNICAT DE PRESĂ, 01.03.2021: UNTRR și IRU încurajează transportatorii rutieri să utilizeze sistemul TIR în cadrul operațiunilor de transport rutier între UE și Marea Britanie, pentru reducerea timpilor de așteptare și a costurilor
- COMUNICAT DE PRESĂ, 23.02.2021: Studiul Comisiei Europene privind obligația întoarcerii acasă a camioanelor confirmă impactul negativ major al acestei măsuri asupra transportatorilor rutieri Est-Europeni și asupra mediului, semnalat de UNTRR în mod constant instituțiilor europene
- COMUNICAT DE PRESĂ, 22.02.2021: UNTRR solicită susținerea urgentă a MTI, MAE și a Agentului Guvernamental pentru CJUE în acțiunea depusă alături de transportatorii rutieri români la Tribunalul General UE pentru anularea obligației întoarcerii acasă a camioanelor
- COMUNICAT DE PRESĂ, 19.02.2021: UNTRR solicită autorităților române introducerea ”formularului de localizare a pasagerilor”, pentru o mai bună monitorizare a activității transportatorilor străini/conducătorilor auto străini pe teritoriul României
- COMUNICAT DE PRESĂ, 16.02.2021: UNTRR solicită excluderea șoferilor profesioniști de la testarea COVID19 solicitată de Germania și alte State Membre, care a generat haos la frontierele interne UE și blocaje în lanțurile vitale de aprovizionare
- COMUNICAT DE PRESĂ, 15.02.2021: UNTRR ATENȚIONEAZĂ CĂ NOILE MĂSURI ADOPTATE DE GERMANIA PRIVIND TESTAREA ȘOFERILOR PROFESIONIȘTI VOR AVEA UN EFECT DE DOMINO CU IMPACT DEVASTATOR ASUPRA LANȚURILOR VITALE DE APROVIZIONARE ÎN UE
- COMUNICAT DE PRESĂ, 28.01.2021: UNTRR solicită CE și MTI intervenția pe lângă autoritățile maghiare pentru clarificarea modului de operare a sistemului BIREG și extinderea datei de la care se vor aplica sancțiuni
- COMUNICAT DE PRESĂ, 19.01.2021: Ultima zi în care transportatorii români pot participa la consultarea publică CE de evaluare a normelor europene privind permisele de conducere, având oportunitatea de a solicita reducerea vârstei minime la 18 ani pentru permisul categoria C+E - conducător auto transport rutier de mărfuri
- COMUNICAT DE PRESĂ, 08.01.2021: UNTRR solicită prioritizarea vaccinării împotriva COVID-19 a personalului esențial din transporturile rutiere
- COMUNICAT DE PRESĂ, 29.12.2020: UNTRR salută finalizarea acordului comercial dintre UE și Regatul Unit, dar atrage atenția asupra termenului scurt de implementare și a faptului că sute de camioane sunt încă blocate în Dover și regiunea Kent
- COMUNICAT DE PRESĂ, 23.12.2020: UNTRR solicită intervenția autorităților române pentru restabilirea normalității în transporturile rutiere între Marea Britanie și UE, precum și suspendarea restricțiilor de circulație și derogări de la timpii de conducere în statele membre UE
- COMUNICAT DE PRESĂ, 21.12.2020: UNTRR: Decizia de a suspenda circulația dinspre Marea Britanie pe ruta Dover - Calais pentru transporturile de mărfuri și persoane contravine grav recomandărilor Comisiei Europene privind ”culoarele verzi”
- COMUNICAT DE PRESĂ, 01.12.2020: UNTRR salută clarificările Comisiei Europene privind Pachetul Mobilitate 1, prin care CE ține cont de drepturile omului și lasă la alegerea șoferilor profesioniști unde să își efectueze odihna legală
- COMUNICAT DE PRESĂ, 30.11.2020: Industria de transport rutier și logistică din România este pregătită pentru distribuirea vaccinului anti-Covid 19
- COMUNICAT DE PRESĂ, 29.11.2020: Video! Au mai rămas 6 zile până când transportatorii rutieri se pot înscrie pentru a recupera până la 5.000 euro/camion pentru ultimii 3 ani din taxele de drum plătite în Germania
- COMUNICAT DE PRESĂ, 23.11.2020: Companiile de transport din România pot recupera o parte din taxa de drum plătită în Germania în perioada 2017 - 2020
- COMUNICAT DE PRESĂ, 23.11.2020: UNTRR avertizează că studiul CE de evaluare a impactului obligației de întoarcere acasă a camioanelor ar putea conduce la concluzii prestabilite de Europa de Vest
- COMUNICAT DE PRESĂ, 18.11.2020: UNTRR în parteneriat cu firma de avocatură Hausfeld și eClaim oferă firmelor de transport rutier posibilitatea de a își recupera o parte din taxele de drum percepute nelegal de către Germania
- COMUNICAT DE PRESĂ, 12.11.2020: UNTRR semnalează creșterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români, după ce Germania a eliminat precizarea că întoarcerea acasă a șoferilor nu este obligatorie, iar CE întârzie să transmită clarificări
- COMUNICAT DE PRESĂ, 27.10.2020: UNTRR a contestat la Curtea Generală a Uniunii Europene prevederile discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1, care restricționează grav activitatea transportatorilor români în UE
- COMUNICAT DE PRESĂ, 15.09.2020:UNTRR solicită Guvernului și MTIC contestarea în termen a Pachetului Mobilitate 1 la Curtea Europeană de Justiție și ulterior să se preocupe de stabilirea amenzilor pentru încălcarea prevederilor contestate din Regulamentul 1054/2020
- COMUNICAT DE PRESĂ, 03.09.2020: UNTRR salută interpretarea Ministerului Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania care precizează că întoarcerea acasă a șoferilor nu este obligatorie
- COMUNICAT DE PRESĂ, 20.08.2020: UNTRR solicită Ministerului Transporturilor să acționeze la Curtea Europeană de Justiție pentru suspendarea aplicării Regulamentului 2020/1054 și anularea acestuia
- COMUNICAT DE PRESĂ, 03.08.2020: UNTRR solicită autorităților române și Comisiei Europene clarificări urgente privind prevederile Pachetului Mobilitate 1 care vor intra în vigoare pe 20.08.2020, pentru prevenirea controalelor și amenzilor abuzive ale autorităților din Vestul UE împotriva transportatorilor români
- COMUNICAT DE PRESĂ, 31.07.2020: Vinerea neagră pentru transportatorii estici : Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat astăzi în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaționale de marfă românești
- COMUNICAT DE PRESĂ, 20.07.2020: Comisia Europeană răspunde UNTRR că prețurile de transport diferite oferite operatorilor de transport rutier, pentru aceeași activitate în același loc, nu reprezintă o problemă de concurență
- COMUNICAT DE PRESĂ, 09.07.2020: Parlamentul European îngroapă industria de transport rutier internațional din România! Pachetul Mobilitate 1 care prevede mai multe practici discriminatorii în transportul rutier de marfă a fost votat
- COMUNICAT DE PRESĂ, 07.07.2020: UNTRR solicită celor 705 Membri ai Parlamentului European să respingă Pachetul Mobilitate 1 la votul final din 08.07.2020 având ca miză supraviețuirea transportatorilor români și viitorul întregii industrii de transport rutier europene!
- COMUNICAT DE PRESĂ, 07.07.2020: UNTRR solicită Guvernului soluții concrete pentru digitalizarea transporturilor și prevenirea COVID-19, prin implementarea scrisorii electronice de transport e-CMR, ratificată de România din 2019
- COMUNICAT DE PRESĂ, 02.07.2020: Amânarea ratelor prin OUG 37/2020, cadou otrăvit pentru companiile de transport rutier din România?!
- COMUNICAT DE PRESĂ, 26.06.2020: Evitați amenzile achitând taxa de pod de la Fetești înainte de a pleca la drum, online pe www.taxa-pod-fetesti.ro
- COMUNICAT DE PRESĂ, 27.05.2020: UNTRR solicită sprijinul Guvernului, MTIC, MAE și eurodeputaților români pentru facilitarea transportului internațional rutier de persoane operat de transportatorii români și stoparea speculei și a accidentelor rutiere grave generate de transportul improvizat
- COMUNICAT DE PRESĂ, 21.05.2020: UNTRR SOLICITĂ GUVERNULUI ȘI MTIC SĂ PERMITĂ TRANSPORTUL RUTIER INTERNAȚIONAL DE PERSOANE, ÎN CONDIȚIILE ÎN CARE SITUAȚIA ACTUALĂ A CONDUS LA APARIȚIA SPECULEI IAR PASAGERII SE CONFRUNTĂ CU UN DISCONFORT MAXIM ȘI UN RISC SANITAR CRESCUT
- COMUNICAT DE PRESĂ, 15.05.2020: UNTRR solicită Guvernului și MTIC soluții urgente, pe termen scurt, pentru a asigura că transporturile rutiere pot contribui la relansarea economică, în condițiile în care 60% dintre firmele de transport rutier prezentau risc de insolvență înainte de criza COVID-19
- COMUNICAT DE PRESĂ, 14.05.2020: După starea de urgență ne întoarcem în timp sau putem crea condițiile unei dezvoltări economice durabile? Infrastructura rutieră subdezvoltată și timpii mari de așteptare la trecerea frontierelor, principalele impedimente în desfășurarea transporturilor rutiere eficiente
- COMUNICAT DE PRESĂ, 13.05.2020: UNTRR solicită tratament nediscriminatoriu pentru operatorii români de autocare și aplicarea acelorași reguli pentru toate modurile de transport, conform liniilor directoare ale Comisiei Europene
- COMUNICAT DE PRESĂ, 06.05.2020: UNTRR solicită Președintelui și Guvernului României măsuri urgente pentru sprijinirea transportului rutier de marfă și deblocarea transportului rutier de persoane operat de firmele românești în UE
- COMUNICAT DE PRESĂ, 29.04.2020: UNTRR: 30% din firmele românești de transport rutier internațional de marfă în UE nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar, din cele rămase, 50% vor părăsi România în următoarele 18 luni din cauza prevederilor Pachetului Mobilitate 1
- COMUNICAT DE PRESĂ, 28.04.2020: UNTRR solicită Președintelui și Guvernului modificarea legislației de obținere a certificatelor de urgență, prin completarea că firmele îl pot obține și dacă raportează o scădere a veniturilor sau încasărilor în luna aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie din acest an
- COMUNICAT DE PRESĂ, 22.04.2020: Pachetul Mobilitate 1 merge înainte și este de neoprit, în ciuda crizei fără precedent cu care se confruntă transporturile rutiere din UE în plină pandemie COVID-19
- COMUNICAT DE PRESĂ, 21.04.2020: UNTRR solicită Poliției de Frontieră Române și Direcției de Sănătate Publică (DSP) să utilizeze formularul transmis de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor pentru conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone conform Ordonanței Militare nr. 7 din 04.04.2020
- COMUNICAT DE PRESĂ, 15.04.2020: UNTRR solicită Președintelui și Guvernului intervenția urgentă, pe cale diplomatică, pentru a stopa restricțiile abuzive de călătorie pentru șoferii profesioniști români, îndemnând Germania, Austria,Ungaria și alte state membre să respecte liniile directoare ale Comisiei Europene și să asigure libera circulație în UE a lucrătorilor români implicați în transportul internațional
- COMUNICAT DE PRESĂ, 08.04.2020: UNTRR solicită Guvernului măsuri care să permită transporturile rutiere de persoane efectuate de operatorii români de autocare prin curse neregulate (charter), pentru transportul șoferilor profesioniști și al lucrătorilor sezonieri din România către alte state, prin eliminarea art. 11 din Ordonanța Militară nr. 7
- COMUNICAT DE PRESĂ, 06.04.2020: UNTRR solicită includerea în mod explicit a suspendării leasingului operațional în normele de aplicare a OUG nr. 37/2020. Solicităm de urgență realizarea demersurilor necesare de către MAI, ASF, MTIC și MFP pentru implementarea unei declarații electronice pe proprie răspundere de suspendare online a asigurărilor RCA
- COMUNICAT DE PRESĂ, 03.04.2020: UNTRR atrage atenția că independența alimentară a României se construiește în timp și nu în stare de urgență și nu prin blocarea transportului internațional de mărfuri
- COMUNICAT DE PRESĂ, 03.04.2020: UNTRR apreciază suportul acordat de MAE, MTIC, MAI și DSU în deblocarea celor 19 șoferi din Iran aflați din data de 18.03.2020 la punctul de trecere a frontierei Calafat
- COMUNICAT DE PRESĂ, 02.04.2020: UNTRR solicită Guvernului rezolvarea urgentă a problemelor transportatorilor rutieri afectați de criza COVID-19, în caz contrar alimentele și medicamentele populației vor fi raționalizate, iar transportul va fi efectuat doar cu vehicule militare
- COMUNICAT DE PRESĂ, 02.04.2020: UNTRR: Tarifele transportului rutier de mărfuri practicate în această perioadă nu modifică prețul produselor la raft. Ponderea cheltuielilor cu transportul rutier în prețul final variază de la 0,3% în cazul cărnii, la 3,7% pentru apa îmbuteliată
- COMUNICAT DE PRESĂ, 31.03.2020: UNTRR, întâlnire de gradul 0 la Guvern: solicităm modificarea imediată a prevederilor articolului 4 din Ordonanța Militară 4 cu precizarea clară că familiile șoferilor profesioniști nu trebuie să intre la izolare până la 14 zile. Digitalizarea prin STS/ARR și ajustarea conținutului formularului de intrare în țară pentru șoferii profesioniști pot ajuta, dar în același timp pot modifica atitudinea DSP și a autorităților locale
- COMUNICAT DE PRESĂ, 31.03.2020: De ce nu ar trebui izolați șoferii de camioane din transporturile rutiere internaționale?
- Comunicat de presă, 30.03.2020:UNTRR apreciază eforturile depuse de Inspectorul de Stat Șef în cadrul ISCTR, domnul Nistor Duval, și de echipa sa, în ajutorarea celor 19 șoferi iranieni blocați de 13 zile la punctul de trecere a frontierei Calafat
- Comunicat de presă, 30.03.2020: UNTRR solicită Guvernului o clarificare publică potrivit căreia șoferii profesioniști fără simptome sunt excluși de la autoizolarea obligatorie 14 zile, așa cum impun uneori autoritățile locale și DSP
- COMUNICAT DE PRESĂ, 29.03.2020: UNTRR solicită suportul MTIC, MAE și MAI pentru deblocarea a 17 camioane și 19 șoferi iranieni blocați de 12 zile la punctul de trecere a frontierei Calafat
- COMUNICAT DE PRESĂ, 29.03.2020: UNTRR: Tarifele transportului rutier de mărfuri nu au crescut în această perioadă. Solicităm oprirea dezinformării, iar producătorii de alimente să nu pună în spatele transportatorilor creșterile de preț la raft
Afiseaza paginile din Arhiva
Ultima modificare a paginii: 21.06.2022