UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 13.05.2020: UNTRR solicită tratament nediscriminatoriu pentru operatorii români de autocare și aplicarea acelorași reguli pentru toate modurile de transport, conform liniilor directoare ale Comisiei Europene

13.05.2020

COMUNICAT DE PRESĂ

UNTRR solicită tratament nediscriminatoriu pentru operatorii români de autocare și aplicarea acelorași reguli pentru toate modurile de transport, conform liniilor directoare ale Comisiei Europene

 

Astăzi, 13.05.2020- Comisia Europeană a  prezentat pachetul de orientări și recomandări pentru a ajuta statele membre să ridice treptat restricțiile de călătorie și să permită întreprinderilor din turism să se redeschidă, după luni de blocare, respectând, în același timp, măsurile de sănătate necesare. Mai multe detalii aici.

Pachetul Comisiei privind redresarea Turismului și Transportului de persoane stabilește Linii directoare privind refacerea progresivă a serviciilor de transport și conectivitate, oferind României și celorlalte State Membre un cadru care să sprijine restabilirea treptată a transportului, asigurând în același timp siguranța pasagerilor și a personalului.

Salutăm faptul că pachetul CE răspunde solicitărilor UNTRR privind aplicarea acelorași reguli pentru toate modurile de transport, iar prezenta comunicare CE precizează că  ar trebui să se asigure că operatorii de transport și furnizorii de servicii care furnizează servicii echivalente pentru aceeași rută sunt supuși unor măsuri echivalente. Obiectivul ar trebui să fie acela de a oferi același nivel de siguranță, claritate și predictibilitate pentru pasageri, pentru a evita discriminarea și pentru a păstra condițiile de concurență echitabile.

Precizăm că UNTRR a solicitat încă din luna aprilie 2020, atât Comisiei europene cât și autorităților române să asigure tratament egal pentru cursele charter operate atât de liniile aeriene, cât și de autocare pentru transportul lucrătorilor sezonieri.

În lumina Comunicării CE, solicităm autorităților române să oprească discriminarea operatorilor români de transport rutier cu autocare, față de operatorii aerieni sau feroviari. Este inacceptabil ca lucrătorii români sa aibă voie sa meargă cu avionul sau cu trenul, si cu autocarul nu!

Constatăm cu îngrijorare că în ciuda numeroaselor intervenții UNTRR adresate Președintelui și Guvernului României prin care am semnalat necesitatea deblocării transportului rutier internațional de persoane, în documentul Ministrului Afacerilor Interne postat în transparență decizională privind  setul de măsuri propuse de prevenire și control a virusului SARS-CoV-2, măsuri aplicabile după ridicarea stării de urgență, începând cu data de 15 mai 2020, se propune la punctul 7 să se mențină: “Suspendarea transportului rutier internațional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale și servicii ocazionale în trafic internațional, pentru cursele efectuate către toate 5 țările din zona ROȘIE de risc epidemiologic și din acestea către România.”

Reamintim că pe perioada stării de urgență, activitatea transportatorilor rutieri români de persoane în trafic internațional a fost suspendată cf. art. 11 din Ordonanța militara nr.7, fiind permise numai zborurile efectuate de operatorii aerieni prin curse neregulate (charter) pentru transportul lucrătorilor sezonieri din România către alte state.  De asemenea, prin Ordinul MTIC nr. 951/2020 publicat în MO din 07.05.2020, s-a aprobat Procedura pentru circulaţia trenurilor de călători special comandate în vederea transportului de lucrători sezonieri, inclusiv al celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, între România şi alte state membre ale Uniunii Europene, pe perioada stării de urgenţă. Considerãm cã așa cum se permite plecarea la lucru cu avion charter, tren și cu autoturism, trebuie sã fie permisã și deplasarea cu autocarele, atât pentru a permite celor care au contracte sã meargã la lucru și sã degreveze presiunea pe bugetul statului, cât și pentru a permite transportatorilor de persoane sã organizeze similar cu liniile aeriene tot chartere spre țãri precum Germania, Spania, Franța.

Precizãm cã transportul cu autocarul este preferat de multe companii din România pentru organizarea deplasãrii personalului angajat și a lucrãtorilor sezonieri, având în vedere prețul accesibil, precum și siguranța, calitatea și flexibilitatea serviciilor oferite.  Semnalăm că prin actuala restricționare a activității transportatorilor rutieri români de persoane, s-a ajuns la situația inacceptabilă în care operatori străini de autocare să asigure transportul către Vestul UE al lucrătorilor români din agricultură.

UNTRR solicită autorităților române eliminarea suspendării transportului rutier internațional de persoane din setul de măsuri propuse începând cu data de 15 mai 2020, respectiv să permită operarea de transporturi rutiere de persoane cu autocare, cu aplicarea acelorași reguli pentru toate modurile de transport persoane operate către aceleași destinații, conform liniilor directoare ale Comisiei Europene. De asemenea, solicităm public clarificarea faptului că este permis transportul rutier internațional de pasageri către țări care nu sunt menționate la Art. 11 din OM 7 , pentru repornirea imediată a activității operatorilor români de transport rutier de persoane cu autocare.

 

***

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane

 





Ultima modificare a paginii: 13.05.2020

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii