Pachet mobilitate 1
- 21.06.2022 - Broșurile ELA privind detașarea și timpii de conducere și odihnă în transportul rutier
- CE a publicat clarificari oficiale privind întoarcerea acasă a camioanelor
- Draft document de lucru CE - clarificări privind întoarcerea acasă a camioanelor (lb.engleză)
- Document de lucru CE - principalele clarificări privind întoarcerea acasă a camioanelor (lb.română)
- REGULAMENT nr. 695 din 2 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte formula comună pentru calcularea gradului de risc al întreprinderilor de transport
- REGULAMENT nr. 694 din 2 mai 2022 de modificare a Regulamentului (UE) 2016/403 în ceea ce priveşte noi încălcări grave ale normelor Uniunii care pot duce la pierderea bunei reputaţii de către operatorul de transport rutier
- 03.05.2022- CE a publicat clasificarea încălcărilor grave conform MP1 și formula de calcul a gradului de risc al întreprinderilor de transport
- 03.05.2022- Grupul de experți CE privind detașarea șoferilor - interpretări restrictive referitoare la aplicarea detașării la transporturile rutiere de persoane
- Cadrul de acțiune ELA în transportul rutier - 2022
- CE a lansat proceduri infringement pt 22 SM care nu au transpus D1057 ref detasare soferi
- 01.04.2022- INFO CDS ref. la implementarea PM1 în Normele Metodologice aprobate prin Ordin 980/2011
- Salariu minim în România
- Întrebări și răspunsuri Directiva nr. 1057
- Intrebari si raspunsuri directiva nr 1057
- CE a publicat traducerea oficială a Ghidului privind scenarii detașare la transportul rutier de mărfuri
- Clarificări CE - înregistrarea manuală a trecerii frontierei în tahografe
- Comisia Europeană a publicat clarificări referitoare la noile reguli privind cabotajul aplicabile începând cu 21 februarie 2022
- Clarificări CE - înregistrarea codului țării în tahografele analogice și înlăturarea sigiliului tahograf în cazul unui control
- CE a publicat un nou set de clarificări referitoare la prevederile Directivei detașării șoferilor în UE
- Ghid KPMG privind remunerațiile lucrătorilor detașați în fiecare stat membru al UE - 2021
- CE solicită Statelor Membre transpunerea corectă a noilor reguli UE privind detașarea în sectorul transportului rutier
- INFORMAȚII UTILE PRIVIND TRANSPUNEREA DIRECTIVEI DETAȘĂRII ÎN DIFERITE ȚĂRI
- Franța: informații privind detașarea lucrătorilor în transportul rutier
- Lituania: informații utile privind detașarea și remunerația lucrătorilor în transportul rutier
- Portugalia: informații privind detașarea și remunerația pentru șoferii profesioniști
- Finlanda: implementarea Pachetului Mobilitate – informații privind regulile de detașare
- Ungaria: informații utile privind detașarea și remunerația lucrătorilor în transportul rutier
- Marea Britanie: implementarea Pachetului Mobilitate - nivelul salariului minim
- Germania: implementarea Pachetului Mobilitate - noua legislație privind detașarea vs. formularul A1
- Țările de Jos (Olanda) - Informații privind detașarea și înregistrarea manuală a trecerii frontierei în tahograf
- BELGIA- Informații privind detașarea
- ROMANIA- acte implementare PM1
- 15 scenarii în care se aplică regulile detașării pentru șoferii profesioniști – prezentarea din cadrul Conferinței UNTRR privind intrarea în vigoare a directivei detașării
- România a transpus Directiva (UE) 2020/1057 privind detașarea șoferilor profesioniști
- Draft clarificări ale Comisiei Europene privind cabotajul
- COMUNICAT DE PRESĂ UNTRR, 24.01.2022: Comisia Europeanã a lansat portalul oficial pentru declarațiile de detașare în transportul rutier
- ULTIMA ORĂ! Comisia Europeană a finalizat Ghidul privind detașarea șoferilor care operează transport rutier internațional de mărfuri în UE
- 19.01.2022, Prezentare UNTRR - Noile prevederi ale Pachetului Mobilitate 1 care se vor aplica din februarie 2022
- CE a deschis un portal de training privind declarația de detașare a conducătorilor auto în IMI
- Exclusiv! Video realizat de UNTRR despre cum puteți declara șoferii profesioniști detașați în IMI
- REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2021/2179 AL COMISIEI din 9 decembrie 2021 privind funcționalitățile interfeței publice conectate la Sistemul de informare al pieței interne pentru detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier
- Planul de acțiune ELA 2022 - implementarea Pachetului Mobilitate 1
- Webinar UNTRR- ELA-CE: aplicarea noilor reguli privind detașarea șoferilor profesioniști - 16.11.2021, ora 11.30
- Încălcarea obligației privind întoarcerea acasă a camionului nu conduce la pierderea bunei reputații
- Consultare CE - clasificarea încălcărilor grave ale Pachetului Mobilitate 1 care pot determina pierderea de către un operator de transport rutier a bunei reputații
- Stadiul discuțiilor la nivel european privind întoarcerea acasă a camioanelor
- Pachetul Mobilitate 1 nu a fost discutat la reuniunea Comisiei Europene din 14.07.2021
- Comisia Europeană a publicat al doilea set de clarificări referitoare la noile prevederi ale Pachetului Mobilitate 1 – timpii de conducere și odihnă
- 30.06.2021-Știre de ultima oră: CE a pregătit o propunere de modificare a Pachetului Mobilitate 1 cu privire la întoarcerea acasă a camioanelor
- Grupul de experți CE privind detașarea șoferilor - interpretări îngrijorătoare ale Statelor Membre privind aplicarea Lex Specialis
- Ghidul KPMG privind detașarea lucrătorilor - 2020
- 29.03.2021 - Scrisoare comună a asociațiilor profesionale de transport rutier din Bulgaria, Ungaria, Lituania, Polonia și România adresată dnei Adina Vălean, Comisar European pentru Transporturi ref. anularea urgentă a obligației de întoarcere acasă a camioanelor
- Pachetul Mobilitate 1 - progresul actelor de punere în aplicare și clarificărilor CE
- Marian-Jean Marinescu: Comisia Europeană va trebui să propună o modificare legislativă a Pachetului Mobilitate. Acest lucru nu poate fi evitat
- 19.02.2021 - A fost publicat studiul Comisiei Europene, realizat de firma Ricardo, de evaluare a impactului care plasează obligația de returnare periodică a vehiculului în statul membru de stabilire prevăzut în Reg (CE) nr. 1071/2009 și Reg. (CE) nr. 1072/2009
- 10.02.2021 - Comisia Europeană a publicat traducerea în limba română a primului set de clarificări referitoare la noile prevederi ale Pachetului Mobilitate 1
- 30.11 2020 - Comisia Europeană a publicat primului set de clarificări referitoare la noile prevederi ale Pachetului Mobilitate 1
- Studiul KPMG - Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă
- Studiu Interbiz Gmbh: Impactul Pachetului Mobilitate 1 asupra industriei de transport din România
- Studiu Leuven: Impactul Pachetului Mobilitate 1 asupra industriei de transport rutier, cu accent special asupra țărilor periferice
- Chestionar UNTRR și KPMG de evaluare a impactului Pachetului Mobilitate 1. Termen limită de răspuns 14.09.2020!
- Declarație notarială pentru șoferii care nu vor să se întoarcă acasă - model furnizat de cabinetul de avocatură Paulopol
- Scenarii privind întoarcerea acasă a șoferilor la 3 sau 4 săptămâni conform Regulamentului (UE) 2020/1054 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006
- Întoarcerea acasă a șoferilor nu este obligatorie, conform precizărilor Ministerului Transporturilor din Germania
- Contribuiți la studiul Comisiei Europene de evaluare a obligației de întoarcere a camioanelor în mod regulat în statul membru de stabilire
- Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor
- 31.07.2020_REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3821/85 şi (CE) nr. 2135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3820/85 al Consiliului
- 31_07_2020_REGULAMENTUL (UE) NR. 165/2014 din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere
- Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 și (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluțiile sectorului transportului rutier
- Regulamentul (UE) 2020/1056 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 privind informațiile electronice referitoare la transportul de mărfuri (Text cu relevanță pentru SEE)
- Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European și a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012
- Timpii de conducere și de odihnă: datele în care devin aplicabile prevederile cheie ale Pachetului Mobilitate 1
- Termenele de aplicare a Pachetului Mobilitate și a noilor reguli privind digitalizarea transportului de mărfuri
- Declarația Comisiei Europene referitoare la Pachetul Mobilitate 1 publicat în Jurnalul Oficial UE pe 31.07.2020
- Atenție! Noile reguli privind timpii de conducere și de odihnă intră în vigoare din 20.08.2020
- Pachetul Mobilitate 1 s-a publicat astăzi, 31.07.2020, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
- 29.07.2020, Analiza UNTRR – Noile reguli privind aplicarea detașării în transporturile rutiere și cerințele de control aduse de Pachetul Mobilitate 1
- 27.07.2020: Analiza UNTRR - noile reguli privind accesul la profesie și la piața de transport rutier de marfă, aduse de Pachetul Mobilitate 1
- 22.07.2020: Analiza UNTRR - noile reguli privind timpii de conducere și de odihnă aduse de Pachetul Mobilitate 1
- Întrebări și răspunsuri privind Pachetul Mobilitate 1
- Comisarul de Transport a declarat că studiul de impact al Pachetului Mobilitate 1 va fi finalizat anul acesta, iar CE poate prezenta o propunere legislativă specifică
- Textele finale ale Pachetului Mobilitate 1 adoptate de Parlamentul European pe 08-09.07.2020
- Dosare Pachet Mobilitate
- 16.06.2021: Directiva privind eurovinieta: negociatorii din partea Consiliului și a Parlamentului European au ajuns la un acord politic asupra unor norme revizuite privind taxarea rutieră
- Adresa UNTRR către Membrii Parlamentului European
- Transmisiunea in direct a sesiunii plenare a Parlamentului European, 08.07.2020
- Vot final PE asupra Pachetului Mobilitate 1 în data de 08.07.2020 - Reacțiile Eurodeputaților români
- 07.07.2020 - Pachetul Mobilitate 1 va fi votat în plenul Parlamentului European în 8 - 9 iulie 2020 - agenda PE actualizată
- Propunerile Pachetului Mobilitate 1: Neadecvate pentru Piața Unică?
- Pachetul Mobilitate 1 va fi votat în plenul Parlamentului European din 8 iulie 2020 - agenda PE
- 30.06.2020 - Miniștrii transporturilor și afacerilor externe din 9 state ale UE, inclusiv România, au trimis o scrisoare comună tuturor parlamentarilor europeni prin care solicită reanalizarea prevederilor problematice conținute în Pachetul Mobilitate 1
- Rezultatul votului TRAN din 08.06.2020 privind Pachetul Mobilitate 1 - următorii pași
- TRAN a aprobat pe 08.06.2020 cu majoritate de voturi acordul cu Miniștrii de Transport UE privind Pachetul Mobilitate 1
- Membrii TRAN au respins toate amendamentele aduse la Pachetul Mobilitate 1
- TRAN vote on Mobility Package 1 is crucial for the future of the European road transport market and EU economy and needs to be based on a thorough impact assessment
- UNTRR solicită Eurodeputaților români membri in TRAN realizarea tuturor demersurilor posibile pentru eliminarea celor mai restrictive prevederi ale Pachetului Mobilitate 1! Votul TRAN din 08.06.20 privind Pachetul Mobilitate 1 este crucial pentru viitorul transportatorilor romani in UE si pentru economia Românei!
- Agenda Reuniunii TRAN din 08.06.2020 - Comisia TRAN va vota Pachetul Mobilitate 1
- Pachetul privind turismul și transporturile în și după 2020, pe agenda TRAN din 28.05.2020. Amendamentele depuse de membrii TRAN la Pachetul Mobilitate 1
- Mediul de afaceri european solicită reevaluarea Pachetului Mobilitate 1 pentru a permite o recuperare mai ușoară din pandemia COVID-19 și pentru a sprijini transformarea durabilă a industriei, logisticii și transporturilor în viitor
- 29.04.2020: Conferință video a Miniștrilor de Transport din UE, ora 16:30
- 28.04.2020, ora 21:00- Informare privind dezbaterea recomandărilor raportorilor TRAN pentru a doua lectură a Pachetului Mobilitate 1. Eurodeputați români activi la dezbaterea TRAN
- 28.04.2020: Pachetul Mobilitate 1 este dezbătut astăzi la reuniunea extraordinară a Comitetului de Transport și Turism al Parlamentului European
- Raportorii TRAN recomandă aprobarea Pachetului Mobilitate 1 în a 2 -a lectură fără amendamente! Consultare UNTRR privind amendamentele pe care ar trebui să le susțină Eurodeputatii români în TRAN
- 22.04.2020, ora 19:00, Parlamentul European, TRAN: Proiect de Ordine de zi pentru Reuniunea extraordinară de Marți, 28 aprilie 2020, când se va dezbate Pachetul de Mobilitate 1
- 22.04.2020: Eurodeputatul Ismail Ertug răspunde la comunicatul UNTRR pe Twitter
- 21.04.2020: Poziția Consiliului privind Pachetul Mobilitate 1 a fost anunțată astăzi în TRAN, pentru a 2-a lectură - pașii următori
- 21.04.2020: Pachetul Mobilitate 1, pe agenda reuniunii extraordinare a Comitetului TRAN de astăzi
- 07.04.2020: Pachetul Mobilitate: Consiliul adoptă reforma referitoare la șoferii de camioane
- Miniștrii transporturilor din România și alte 7 State membre UE au solicitat institutiilor europene suspendarea adoptării Pachetului Mobilitate 1
- Întâlnirea din 04.02.2020 la Bruxelles între Doamna Adina Vălean, Comisarul european pentru Transporturi și delegația UNTRR
- Comisia TRAN a aprobat marți, 21.01.2020, acordul din trialog privind Pachetul Mobilitate 1
- Informare finalizare Pachet Mobilitate 1
- Comunicat de presă al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor: România este îngrijorată de rezultatul negocierilor dintre Președinția finlandeză a Consiliului UE, Parlamentul European și Comisia Europeană, asupra pachetului legislativ Mobilitate I
- Draft Acord Pachet Mobilitate 1 -12.12.2019, 04:45
- 12.12.2019 - Trialogul încheiat! Operația reușită, pacientul mort!
- 27.11.2019 - Ultimele informații privind trialogul pe Pachetul Mobilitate 1
- 14.11.2019 - Trialog Pachet Mobilitate 1, ultimele evoluții: Consiliul de Transport UE nu este de acord cu întoarcerea acasă a vehiculul
- Chestionar Conferință UNTRR 11.10.2019 ref. Pachetul Mobilitate 1
- 26.10.2019: IRU a transmis o scrisoare deschisă Parlamentului European ref. potențialele consecințe ale întoarcerii obligatorii acasă a autovehiculului
- Întrebări scrise ale Delegațiilor guvernamentale din Bulgaria, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia și România la Serviciul Juridic al Consiliului UE privind Pachetul Mobilitate 1 - 16.10.2019
- Invitație eveniment Pachetul Mobilitate 1 a intrat în trialog. Provocări și soluții pentru transportatorii rutieri români”, 11.10.2019, Romexpo, pavilion B3, sala Titulescu, în cadrul Salonului Auto București
- Trialogul privind Pachetul Mobilitate 1 începe joi pe 3 octombrie 2019! Cu Comisia Europeană al cărei mandat se încheie la finalul lunii octombrie! Anunțul a fost făcut de comisarul european Violeta Bulc, care și-a prezentat agenda publică din această săptămână.
- 30 septembrie 2019 - Studiul TM Leuven- Impactul primului pachet de mobilitate asupra transportului rutier european de marfă, cu focus special pe țările periferice
- Comisia TRAN a adoptat inițierea trialogului (negocieri interinstituționale) pe Pachetul Mobilitate 1
- 19.09.2019: Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European - TRAN a votat pentru menținerea Pachetului Mobilitate 1 adoptat în legislatura precedentă și continuarea procesului legislativ european
- 10.09.2019 - Pachetul Mobilitate 1: reuniune TRAN extraordinară pe 19.09.2019 pentru a vota dacă Comisia Europeană să trimită, din nou, propunerile celor 3 dosare fierbinți ale Pachetului Mobilitate 1 la Parlamentul European
- 06.09.2019 - Ultima oră: Rezultatul consultării PE privind Pachetul Mobilitate 1
- Informații de ultimă oră privind Pachetul Mobilitate 1 - desemnarea noilor raportori ai Parlamentului European și consultări privind începerea trialogului
- Analiza comparativă UNTRR- trialog potențial referitor la Lex specialis privind detașarea lucrătorilor în transportul rutier
- Analiza comparativă UNTRR- trialog potențial referitor la revizuirea regulilor europene privind perioadele de condus și de odihnă; tahograful inteligent
- Analiza comparativă UNTRR- trialog potențial referitor la revizuirea regulilor europene privind accesul la profesie și la piața transportului rutier de mărfuri
- Analiza UNTRR privind evoluția Pachetului Mobilitate 1 - stadiu actual & scenarii posibile
- Cele 3 dosare fierbinți din cele 8 care compun Pachetul Mobilitate 1 încă nu sunt finalizate - o analiză UNTRR a evoluției Pachetului Mobilitate 1
- Analiză UNTRR privind rapoartele adoptate de PE în data de 04.04.2019 (prima lectură) - detașarea lucrătorilor în transportul rutier, accesul la profesie și la piața transportului rutier de mărfuri, timpii de conducere și de odihnă și tahograful inteligent
- 04.04.2019 - Voturile privind Pachetul Mobilitate 1 din Parlamentul European
- 03.04.2019 - Mesaj UNTRR către cei 751 Membri ai Parlamentului European: UNTRR calls the European Parliament to leave Mobility Package 1 for the next EU legislature! Do not destroy EU ROAD TRANSPORT INDUSTRY!
- 03.04.2019 - Mesaj UNTRR către Eurodeputații români: UNTRR solicita Eurodeputatilor Romani sa respingă Pachetul Mobilitate 1 in plenul PE din 4 aprilie 2019 Bruxelles! Nu distrugeți viitorul transportatorilor romani in UE!
- 03.04.2019 - Mesaj UNTRR către cei 751 Membri ai Parlamentului European: UNTRR solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură a Parlamentului European!
- 02.04.2019 - Mesaj UNTRR către Eurodeputații români: UNTRR solicită tuturor Eurodeputaților români, indiferent de culoarea politică, să fie prezenți în plenul Parlamentului European de mâine 03.04.19 și să voteze excluderea dosarelor Pachetului Mobilitate 1 de pe agenda PE din 04.04.2019, pentru a menține în piața europeană de transport operatorii de transport rutier din România
- 01.04.2019 - Mesaj UNTRR către toți Eurodeputații Membri TRAN: STOP PUSHING FOR TROUBLED PIECE OF LEGISLATION! STOP THE MESS! Just Leave MP1 for the next European Parliament !!! STOP MOBILITY PACKAGE 1! STOP Neoprotectionism in EU road transport!
- 01.04.2019 - Mesaj UNTRR către Eurodeputații români: UNTRR solicită Eurodeputaților români să respingă ferm Pachetul Mobilitate 1! Stop neoprotecționismului în transporturile rutiere din UE!
- Ultima oră: Conferința Președinților PE a decis menținerea Pachetului Mobilitate 1 pe agenda plenului PE din 04.04.2019
- Scrisoarea Miniștrilor de Transport din Polonia, Lituania, Bulgaria, Letonia și Ungaria adresată Președintelui Parlamentului European prin care se solicită amânarea dezbaterilor Pachetului Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură europeană
- Analiză juridică a măsurilor propuse de Pachetul Mobilitate 1
- Pachetul mobilitate 1 - timpii de conducere și de odihnă - discuții și decizii în TRAN și mini-plenul PE
- Votul din 27.03.2019 privind Pachetul Mobilitate 1 a fost anulat. Ce scenarii sunt posibile în urmãtoarele 2 sãptãmâni
- Informații de ultimă oră înainte de votul de mâine, 27.03.2019: Pachetul Mobilitate 1 - regulile privind timpii de conducere și de odihnă, listele de vot și evaluare generală
- Pachetul Mobilitate 1 rămâne pe agenda sesiunii plenare a Parlamentului European din 27.03.2019
- Pachetul mobilitate 1 - regulile privind timpii de conducere și de odihnă - procedura preconizată și amendamentele depuse pentru votul în plen de săptămâna viitoare - miercuri, 27 martie 2019
- 21.03.2019 - Pachetul Mobilitate 1 - situația în Parlamentul European
- Ultima ora - informatii actualizate, 15.03.2019: Pachetul Mobilitate 1 va fi votat in plenul PE din 27.03.2019
- Informație de ultimă oră: în data de 07.03.2019 ar putea fi aprobată includerea Pachetului Mobilitate pentru examinare și votare la următoarea sesiune plenară de la Strasbourg
- Discursul Ministrului Interimar al Ministerului Transporturilor, doamna Rovana Plumb, în cadrul Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European
- 08.02.2019 - Situația Pachetului Mobilitate 1 - ultimele evoluții la Bruxelles
- Pachetele Mobilitate propuse de Comisia Europeană 2017-2018
- 22.01.2019 - Pachetul Mobilitate: ultimele evoluții în Parlamentul European
- COMUNICAT DE PRESĂ, 17.01.2019: UNTRR solicită Președinției Române a Consiliului de Transport UE să nu cedeze în fața presiunilor statelor Vestice, ci să acționeze în coordonare cu celelalte state membre afectate pentru respingerea Pachetului Mobilitate 1, apărând interesele transportatorilor români și est-europeni
- Intervenția UNTRR nr. 160/16.01.2019, adresată dnei. Rovana PLUMB - Ministru Interimar al Ministerului Transporturilor, ref. pachetul mobilitate la răscruce – solicitare acțiune prioritară și responsabilă a Președinției Române a Consiliului de Transport UE pentru apărarea viitorului transportatorilor români și estici în UE
- COMUNICAT DE PRESĂ, 16.01.2019: Soarta Pachetului Mobilitate 1 rămâne în continuare incertă și extrem de periculoasă pentru transportatorii români și est-europeni. UNTRR prezintă cele 4 scenarii posibile pentru viitorul industriei de transport rutier
- COMUNICAT DE PRESĂ, 11.01.2019: Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) a votat în 10.01.2019 amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1. Amendamentele pentru 2 din cele 3 dosare au fost respinse, iar amendamentele pentru unul dintre dosare au fost adoptate
- Vineri, 11.01.2019, în timpul protestului din fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București, UNTRR a transmis Președintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, trei intervenții
- Joi, 10.01.2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) a votat amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1
- Cu ocazia vizitei Colegiului Comisiei Europene și a Președintelui CE, UNTRR organizează în data de 11.01.2019, între 08:30 – 10:30, un protest în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate 1. Toți transportatorii români sunt chemați să se alăture protestului
- COMUNICAT DE PRESĂ, 09.01.2019: UNTRR solicită sprijinul Eurodeputaților români pentru respingerea Pachetului Mobilitate 1, în colaborare cu Eurodeputații din alte State Membre UE afectate. Opriți legalizarea segregării Vest-Est a transporturilor rutiere în UE
- 05.01.2019 - UNTRR invită toți transportatorii rutieri din România să participe la protestul organizat la Bruxelles în data de 10.01.2019, în fața Parlamentului European
- Amendamente de compromis privind pachetul de mobilitate 1 care urmează să fie votate în Comisia TRAN a Parlamentului European pe 10 Ianuarie 2019
- Principalele elemente ale Pachetului Mobilitate 1, adoptate de Consiliul de Transport UE pe 03.12.2018
- Textul abordării generale a Consiliului cu privire la cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1
- ULTIMA ORĂ: PARLAMENTUL EUROPEAN-TRAN VOTEAZĂ PACHETUL MOBILITATE 1 PE 10 IANUARIE 2019
- 04.12.2018 - Cine a votat pentru ce în Consiliul Miniștrilor de Transport?
- 04.12.2018 - Comunicatul de presă al Consiliului de Transport UE: Norme mai clare, mai echitabile și mai aplicabile pentru șoferii de camioane
- Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a participat, în data de 3 decembrie 2018, la Consiliul Miniștrilor de Transport din UE de la Bruxelles. UNTRR mulțumește factorilor responsabili care au dat curs demersului nostru de a participa la Consiliu și de a apăra viitorul transportatorilor români în UE într-un moment crucial, când se decide soarta Pachetului Mobilitate
- 01.10.2018 - Propunerea de compromis a Președinției Austriece a Consiliului UE cu privire la Pachetul Mobilitate 1
- 01.12.2018 - PACHETUL MOBILITATE LA RĂSCRUCE – ULTIMELE EVOLUȚII LA NIVEL EUROPEAN
- Amendamente de compromis TRAN privind Pachetul Mobilitate 1
- UNTRR solicită Eurodeputaților români să respingă ferm compromisul periculos propus de Alianța Rutieră referitor la Pachetul Mobilitate 1 - raportul Ertug și propunerile Președinției Austriece
- Rapoartele TRAN și amendamentele depuse la acestea pentru votul din plenul Parlamentului European din 4 iulie 2018
- Plenul Parlamentului European din 14.06.2018 a respins rapoartele votate de TRAN pe 04.06.2018 privind pachetul mobilitate
- Votul TRAN din 04.06.2018 privind pachetul mobilitate - Noi reguli privind condițiile de lucru ale șoferilor și concurența loială în transportul rutier
- Știrile UNTRR! Ediție specială dedicată Pachetului Mobilitate și votului din data de 04.06.2018 din Comitetul de Transport și Turism al Parlamentului European
- UNTRR a transmis celor 751 de Membri ai Parlamentului European: Declarația împotriva aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor (96/71/CE) la operațiunile de transport internațional în UE
- UNTRR a transmis celor 28 de Miniștri de Transport din toate Statele Membre UE: problematica fundamentală a pachetului mobilitate pentru transportatorii rutieri români
- Directiva generală privind detașarea lucrătorilor: Parlamentul European a votat pentru plata egală a tuturor lucrătorilor detașați - 29.05.2018
- Comisia Europeană a publicat Pachetul mobilitate 3 - standarde de CO2 pentru camioane și măsuri pentru o mobilitate sigură, automată și conectată
- Pachetul Mobilitate intră într-o etapă crucială la Bruxelles. Care este mandatul tău pentru reprezentanții României la UE?
- Audiere TRAN privind pachetul mobilitate - 27.02.2018 Bruxelles
- Declarația comună a Alianței Rutiere privind Pachetul Mobilitate - Viena, 01 martie 2018
- Rapoartele Parlamentului European privind Pachetul Mobilitate
- raport PE privind Directiva 2006/1/EC - utilizarea vehiculelor închiriate fără șofer
- raport PE privind Directiva 2006/22/EC - Lex Specialis pentru aplicarea Directivei detașării în transporturile rutiere
- raport PE privind Regulamentul 561/2006 - timpii de conducere și de odihnă
- raport PE privind Regulamentele 1071/2009 și 1072/2009 - acces la profesie și la piața de transport rutier de marfă
- Poziţiile asociaţiilor profesionale de transport rutier din UE privind pachetul rutier
- 10.10.2017 - UNTRR a semnat Declarația comună între asociații ale transportatorilor rutieri și asociații patronale din Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Marea Britanie, Finlanda, Germania împotriva aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor (96/71/CE) la operațiunile de transport internațional în UE
- Conferinta UNTRR privind Pachetul Rutier, 21.09.2017: UNTRR a organizat la Bucuresti o dezbatere deschisă cu Comisia Europeană asupra viitorului transportatorilor români într-o Europa în mișcare - click aici pentru galerie foto si prezentari
- Intervenția UNTRR nr. 1529/03.08.2017 adresată Miniterului Transporturilor ref. opinia UNTRR față de propunerile legislative CE în dezbatere MT în cadrul Grupului de lucru privind Pachetul rutier UE
- UNTRR solicită sprijinul Eurodeputaților români în apărarea intereselor României și viitorului transportatorilor români în UE
- Propunere compromis - Declarație reciprocă între asociațiile de transport (...) împotriva aplicării Directivei privind detașarea lucrătorilor (96/71 / CE) la operațiunile de transport internațional în UE
- Consultare UNTRR privind pachetul rutier - care este impactul asupra transportatorilor români şi care trebuie să fie poziţia României la Bruxelles?
- Consultare UNTRR - considerați posibil un compromis pe pachetul rutier? - detalii aici
- Propunerea Comisiei Europene privind consolidarea legislației sociale în domeniul transportului rutier prin revizuirea Directivei 22/2006 privind implementarea legislației sociale + lege specială (Lex specialis) privind detașarea lucrătorilor în transportul rutier, inclusiv măsuri specifice de implementare
- Propunerea Comisiei Europene privind revizuirea Directivei 1/2006 privind utilizarea vehiculelor închiriate pentru transporturi internaționale
- Propunerea Comisiei Europene privind îmbunătățirea accesului la profesie și la piața transportului rutier de mărfuri din UE - revizuirea Regulamentelor 1071/2009 și 1072/2009
- Propunerea Comisiei Europene privind consolidarea legislației sociale în domeniul transportului rutier - Revizuirea Regulamentului nr. 561/2006 privind perioadele de conducere și de odihnă și a Regulamentului nr. 165/2014 privind tahograful
- Europa în mișcare - Comisia Europeană anunță inițiativele sale legislative în domeniul transportului rutier
- Pachetul Mobilitate 1 a fost adoptat. Care sunt următorii pași?
Ultima modificare a paginii: 24.06.2022