UNTRR


04.12.2018 - Cine a votat pentru ce în Consiliul Miniștrilor de Transport?

S-au adoptat:
- Detașare : excluderea transporturilor bilaterale (1 + 1 sau 0 + 2), doar dacă autovehiculul are tahograf inteligent de generație a 2-a (marchează automat trecerea frontierelor și încărcarea/descărcarea)
- Nicio excepție cu privire la interdicția de a petrece perioada de repaus săptămânal normală în cabină
- Perioada de pauză cabotaj (Cooling-off period) : 5 zile
- Nu a rămas obligația de întoarcere a camioanelor acasă

Această abordare generală va trebui adoptată și de Parlamentul European pentru a putea intra în vigoare.

În cadrul ședinței Consiliului Miniștrilor de Transport din 3 decembrie 2018 în favoarea adoptării Pachetului Mobilitate I - concluzia adoptării a fost menționată de Președinția Austriacă, fără vot deschis, doar pe baza punctelor de vedere exprimate de cei împotrivă, toți ceilalți și-au dat acordul direct în pauza tehnică, către comisarul Violeta Bulc.

Pentru adoptare cu majoritate calificată e nevoie de votul a 16 state membre (55%) care să reprezinte 65% din populația UE.

Împotrivă: 8 - Bulgaria, Croația, Irlanda, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Ungaria

Abținere: 1 - România

Pentru: 19 - Austria, Belgia, Cipru, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Marea Britanie.

Pentru respingere era necesar votul împotrivă a încă trei țări.

Țări care în mod cel puțin ciudat nu au votat împotrivă: Cehia, Slovacia, Cipru, Grecia, Estonia, Slovenia.

De la Marea Britanie era de așteptat votul favorabil în schimbul acordului pentru Brexit.

Spania și Portugalia deși s-au opus mult timp, în final au acceptat.

 





Ultima modificare a paginii: 04.12.2018

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii