UNTRR


Propunerile Pachetului Mobilitate 1: Neadecvate pentru Piața Unică?

Centrul European pentru Politică Economică Internațională - ECIPE a organizat pe 02.07.2020 webinarul "Propunerile Pachetului Mobilitate 1: Neadecvate pentru Piata Unică?" (The Mobility Package 1 Proposals: Unfit for the Single Market?)

Webinarul a fost moderat de Matthias Bauer, Senior Economist la ECIPE care a precizat că dacă va fi ratificat de Parlamentul European, Pachetul Mobilitate 1 s-ar adăuga la boala sistemică a pieței unice a Uniunii Europene, propunând o analiză a impactului acestuia asupra integrării europene.

În panelul webinarului, au participat ca vorbitori  doamna Europdeputat Clotilde Armand - România, domnul Europdeputat Kosma Zlotowski - Polonia, Agnė Margevičiūtė- Președinte Bord Alianța Internațională de Transport și Logistică (Lituania), Nicolette van der Jagt, Director General, CLECAT, Anna Kurkowska - consilier al Ministrului Infrastructurii din Polonia.

ECIPE a anunțat că la webinar au participat 40 persoane. La sondajul online organizat de ECIPE, 85% dintre participanți la webinar au răspuns că Parlamentul European ar trebui să respingă Pachetul Mobilitate 1 pe 08.07.2020 și 5% au spus că nu ar trebui respins.

Înregistrarea webinarului poate fi urmărită aici.

Doamna Eurodeputat Armand și-a prezentat punctul de vedere împotriva Pachetului Mobilitate 1 și a spus că toți Eurodeputații români au același obiectiv, pentru că transportul este o industrie cheie pentru România, cea mai mare industrie care aduce bani înapoi în țară, împreună cu sectorul IT. Pachetul Mobilitate 1 trebuie schimbat pentru că nu este benefic pentru UE, având în vedere:

1. pactul ecologic - orice pachet legislativ trebuie evaluat prin prisma atingerii obiectivelor ambițioase ale pactului ecologic

2. aspecte legale: guvernele semnatare ale scrisorii transmise Parlamentului European vor acționa în judecată prevederile protecționiste ale Pachetului Mobilitate 1 care nu respectă tratatele UE 

3. UE trebuie să devină mai puternică și aceasta se va putea realiza printr-o Europă mai convergentă, similar SUA.

Domnul Eurodeputat Zlotowski a spus că toți Eurodeputații polonezi au aceiași poziție fiind îngrijorați de impactul actualelor propuneri ale Pachetului Mobilitate 1, sectorul a fost lovit de criza coronavirus iar Pachetul Mobilitate 1 va conduce la un val de falimente în special în rândul IMM-urilor. Actualul Pachet Mobilitate 1 nu reprezintă un compromis, iar Eurodeputatul polonez va face tot ce este posibil să îl schimbe.

Doamna Nicolette van der Jagt - CLECAT a spus că deși Pachetul Mobilitate 1 a fost văzut ca pe o oportunitate de simplificare a regulilor și de tratare a problemelor existente în piața de transport, rezultatul este dezamăgitor iar normele rezultate sunt chiar și mai complicate. Lex Specialis va determina cele mai mari probleme, nu legate de salariul șoferilor ci de birocrația exagerată.

Doamna Agnė Margevičiūtė - Alianța Internațională de Transport și Logistică (Lituania), a spus că transportul reprezintă 12% din PIB-ul Lituaniei, 15% din transportul internațional efectuat de lituanieni reprezintă curse în gol, iar Pachetul Mobilitate 1 va crește și mai mult acest procent. 1/3 din transportatorii lituanieni se vor reloca mai aproape de hub-urile din centrul și vestul UE - mulți transportatori și-au stabilit deja entități, se pregătesc pentru scenariul cel mai rău.

Anna Kurkowska - Ministerul Infrastructurii din Polonia a spus că Pachetul Mobilitate 1 trebuie să fie rațional și orientat către viitor, nu să creeze bariere între țări.





Ultima modificare a paginii: 03.07.2020

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii