UNTRR


Principalele elemente ale Pachetului Mobilitate 1, adoptate de Consiliul de Transport UE pe 03.12.2018

Principalele elemente ale Pachetului Mobilitate 1, adoptate de Consiliul de Transport UE pe 03.12.2018

 
Propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere

· Excluderea transportului bilateral

· Excluderea unei singure operațiuni de transport rutier internațional cross trade* în timpul cursei dinspre țara de stabilire + excluderea unei singure operațiuni  transport rutier internațional cross trade în timpul cursei către țara de stabilire

· SAU: excluderea a două operațiuni de transport rutier internațional cross trade în timpul cursei dinspre țara de stabilire + excluderea a zero operațiuni de transport rutier internațional cross trade în timpul cursei către țara de stabilire

· SAU: excluderea a zero operațiuni de transport rutier internațional cross trade în timpul cursei dinspre țara de stabilire + excluderea a două operațiuni de transport rutier internațional cross trade în timpul cursei către țara de stabilire

· în cazul operațiunilor de transport internațional cross trade, această excludere se aplică  numai dacă vehiculul este echipat cu tahograf inteligent (cel mai târziu până în 2024)


 * Transportul rutier internațional cross trade se referă la operațiunile de transport rutier internațional în care încărcarea mărfurilor se face de la un client dintr-un Stat Membru diferit de țara de stabilire a transportatorului, iar descărcarea mărfurilor se face la un destinatar din alt Stat Membru, diferit de țara de stabilire a transportatorului.


Revizuirea Regulamentului nr. 561/2006 privind Timpii de conducere și de odihnă

· Perioada de referință de patru săptămâni

· în cazul efectuării a două perioade succesive de repaus săptămânal reduse = întoarcerea acasă a șoferului în a treia săptămână

· în cazul unei perioade de repaus săptămânal reduse și a unei perioade de repaus săptămânal normale după aceasta = întoarcerea acasă a șoferului în a patra săptămână

· repausul săptămânal normal interzis în cabină

• Statul Membru poate opta pentru o perioadă de două săptămâni pentru șoferii autohtoni

 
Modificarea Regulamentului nr. 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă – cabotaj


· 7 zile / 3 operațiuni - regim curent pentru cabotaj

· Perioadă de restricție (cooling-off) de 5 zile

· Nici o întoarcere obligatorie a vehiculului

 
Reamintim că acest  compromis a fost respins de Miniștrii de transport din Bulgaria, Croația, Irlanda, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Ungaria în timp ce România s-a abținut.

Cu toate acestea, compromisul a fost adoptat cu votul majorității calificate a Miniștrilor de Transport din 19 State Membre - Austria, Belgia, Cipru, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Marea Britanie. Pentru respingere era necesar votul împotrivă a încă trei țări.

 





Ultima modificare a paginii: 10.12.2018

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii