UNTRR


Pachetul mobilitate 1 - timpii de conducere și de odihnă - discuții și decizii în TRAN și mini-plenul PE

Pachetul mobilitate 1 - timpii de conducere și de odihnă - discuții și decizii în TRAN și mini-plenul PE

În urma anulării votului din plenul Parlamentului European (PE) privind pachetul mobilitate 1 de săptămâna trecută de la Strasbourg, Președintele Parlamentului European a trimis înapoi Pachetul Mobilitate 1 la  Comisia TRAN, cu scopul de a asigura votul în mini-plenul Parlamentului European de săptămâna aceasta (3-4 aprilie) la Bruxelles (click aici pentru a consulta ordinea de zi)

Votul asupra Pachetului Mobilitate 1 este, prin urmare, programat pe 4 aprilie la ora 11.30.

Pentru votul din mini-plenul PE de săptămâna aceasta, Comitetul TRAN va trebui să "selecteze" (să filtreze) compromisurile care vor fi votate în plen prin intermediul unui tip de vot indicativ relativ nou, în cadrul unei reuniuni extraordinare a Comisiei TRAN, care va avea loc pe 2 aprilie la ora 15:00. În aceeași zi, la ora 10:00, coordonatorii TRAN se vor întâlni pentru a discuta în prealabil aceste probleme.

În cadrul acestei reuniuni extraordinare a TRAN din data de 2 aprilie, membrii TRAN vor vota pentru a selecta acele amendamente care au sprijinul a mai mult de 1/3 din membrii săi (prin voturi indicative), ținând cont de faptul că dosarul raportorului TRAN - Ertug și amendamentele EMPL sunt deja calificate deoarece au fost deja adoptate la nivelul TRAN și EMPL. Orice cerere de voturi separate va fi supusă aceleiași proceduri și sunt prevăzute aproape 3-4 ore pentru ca întregul vot să aibă loc. Pentru a scurta procedura, președintele poate decide, după câteva voturi indicative similare pe un bloc, să voteze restul amendamentelor de către același autor (aceeași autori) în bloc.

În timpul votului în mini-plenul PE din data de 4 aprilie (ora 11:30), agenda este votată la începutul sesiunii -pe 3 aprilie la ora 14:00 și se poate aștepta ca dosarele Pachetului Mobilitate 1 să fie contestate în același mod în care acestea au fost contestate pe 25.03.2019, înainte de deschiderea sesiunii plenare de luna trecută.

În mod evident, va fi foarte puțin timp între reuniunea TRAN (2 aprilie, între ora 15:00 și ora 18:00) și votul în mini-plenul PE (4 aprilie, ora 11:30), pentru a pregăti listele de vot finale și ordinea (foarte importantă!) a amendamentelor care urmează să fie votate, deși ar putea fi mai mult sau mai puțin clar, deja din timpul voturilor indicative TRAN, ce amendamente bloc sau separate vor fi supuse la vot în plen.

Mai jos vă prezentăm un experiment privind modul în care s-ar putea derula votul TRAN din 2 aprilie asupra amendamentelor în bloc actuale propuse pentru timpii de conducere și de odihnă (toate aspectele menținute neschimbate în comparație cu situația din 10 ianuarie), pe baza votului TRAN asupra unor amendamente în bloc similare (dar nu identice) pe 10 ianuarie, presupunând că 46-48 de membri TRAN vor fi prezenți și vor vota (acesta a fost numărul Eurodeputaților care au votat pe 10 ianuarie):

 

10 ianuarie compromisuri TRAN

10 ianuarie

 rate de trecere în TRAN (dacă actualul prag de 1/3 ar fi aplicat)

10 ianuarie

Voturi TRAN pentru și împotrivă

Comparație blocuri de amendamente actuale similare cu amendamentele din plenul de săptămâna trecută  

(a se vedea informările anterioare)

Raportor Wim van de Camp

37% (= ar putea trece pragul de 1/3 pentru votul în plen, dacă va fi redepus în această formă)

17 pentru, 28 împotrivă

La plenul de săptămâna trecută, raportorul Wim van de Camp a sprijinit Blocul E (amendamentele 154-237)

Compromis A (Kouroumbashev, Marinescu, Zlotowski etc.)

29% (ar putea să nu treacă de pragul de 1/3, dacă va fi redepus în această formă)

14 pentru, 34 împotrivă

Blocurile A (331-345), B (433-439), C (240-269), și probabil  I (270-306),

din plenara de săptămâna trecută, sunt cele mai apropiate de Compromisul  Compromise A din 10 ianuarie

Compromis B (Marinescu, Kouroumbashev, Zlotowski etc…

34% (ar putea trece, dar la limită)

16 pentru, 31 împotrivă

Blocurile A (331-345), B (433-439), C (240-269), și probabil  I (270-306),

din plenara de săptămâna trecută, sunt cele mai apropiate de Compromisul B din 10 ianuarie

Compromis C (Deli, Marinescu, Novakov etc.)

32% (la limită, dar probabil că va eșua)

 

Blocurile A (331-345), B (433-439), C (240-269), și probabil  I (270-306),

din plenara de săptămâna trecută, sunt cele mai apropiate de Compromisul C din 10 ianuarie

Compromise D (Ertug, Koch, Bach)

34,7% (ar putea trece, dar la limită)

16 pentru, 30 împotrivă

Reamintim că propunerea de Compromis D votată pe 10 ianuarie a fost similară cu cea a raportorului, însă a eliminat derogarea de a efectua odihna săptămânală normală în cabină și posibilitatea perioadei de tranziție de 3 + 3 ani

În prezent, Blocul G (amendamentele 346-422, depuse de deputații europeni Ertug, Telicka, Taylor și Delli, în numele grupurilor lor) este cel mai apropiat de opțiunea din ianuarie; De această dată, derogările pentru autocare propuse de IRU nu au fost păstrate în actualul bloc G

Compromis E

44,6% - va trece clar dacă va fi votat 

21 pentru, 26 împotrivă

Acesta a fost rezultatul votului EMPL din 10 ianuarie, care va fi votat în mod automat (fără discuții la TRAN săptămâna aceasta) la mini-plenul PE din 4 aprilie, sub blocul H, amendamentele 119-145, pentru că a fost votat în EMPL

 





Ultima modificare a paginii: 01.04.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii