UNTRR


Joi, 10.01.2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) a votat amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1

Joi, 10.01.2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) a votat amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1, respectiv:

În data de 10 ianuarie 2019, Comisia TRAN a respins toate compromisurile din dosarele privind timpii de conducere și de odihnă și cele referitoare la detașare din Pachetul Mobilitate 1. Cu toate acestea, a fost adoptat raportul privind accesul la profesie și cabotajul (3 zile de cabotaj nelimitat, perioada de "răcire" (cooling-off) de 60 de ore, obligativitatea ca autovehiculul să se întoarcă acasă la fiecare patru săptămâni).

Raportorii responsabili cu cele trei dosare au avut o întâlnire după vot, în efortul de a găsi un acord privind următoarea etapă, dar nu s-a ajuns la niciun rezultat și discuțiile au fost amânate.  Discuțiile informale ale raportorilor vor continua în această săptămână la Strasbourg, urmând să fie luată o decizie până pe 21 ianuarie 2018 la Bruxelles. Deși rezultatul este încă imprevizibil, există 4 scenarii viitoare:

• Pachetul Mobilitate 1 cu siguranță nu va fi discutat în plenul PE la Strasbourg, care va avea loc în această săptămână. (așa cum era, inițial, planificat în Comisia TRAN);

• Cele patru scenarii sunt următoarele:

          o Raportorii ar putea decide să amâne discuțiile privind cele trei dosare, adică  cele trei dosare nu vor mai fi discutate de actualul Parlament înainte de alegeri;
          o Raportorii ar putea decide să trimită cele trei dosare direct la vot în ședința plenară, riscând astfel ca toate dosarele să fie respinse;
         o Raportorii ar putea decide să supună la vot în plenul PE doar dosarul referitor la accesul la profesie și cabotajul și să amâne să ia vreo decizie privind celelalte două dosare în acest mandat. Această opțiune ar ignora natura interdependentă a celor trei dosare, care au fost întotdeauna prezentate ca un pachet; și
          o Raportorii ar putea decide să redeschidă discuțiile privind aceste dosare în Comisia TRAN.

Comisia TRAN a votat următoarele amendamente de compromis privind Pachetul Mobilitate 1:

- propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști – raportor Wim van de Camp – au fost RESPINSE amendamentele

- propunerea de lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere – raportor Merja Kyllönen – au fost RESPINSE amendamentele

- propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă – raportor Ismail Ertug – au fost ADOPTATE amendamentele





Ultima modificare a paginii: 18.01.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii