UNTRR


08.02.2019 - Situația Pachetului Mobilitate 1 - ultimele evoluții la Bruxelles

Vă prezentăm mai jos o informare actualizată privind cele trei dosare cruciale ale Pachetului Mobilitate 1 (regulile privind accesul la profesia de operator de transport rutier și accesul la piața transportului rutier de mărfuri, perioadele de conducere și de odihnă și legea de aplicare a detașări lucrătorilor la transportul rutier).

1. Situația votării Pachetului Mobilitate 1 în plenul Parlamentului European

Conferința Președinților (CoP), alcătuită din Președintele Paramentului European (PE) și Președinții celor 8 grupuri politice din Parlamentul European, s-a reunit pe 07.02.2019 pentru a decide agenda sesiunii plenare din februarie (săptămâna viitoare). Președinții nu au inclus Pachetul Mobilitate 1 pe agenda plenului PE din februarie 2019.

Joia viitoare, pe 14.02.2019, CoP se va reuni din nou la Strasbourg pentru a discuta despre agenda sesiunii plenare PE din martie 2019. Aceasta înseamnă că, dacă Pachetul  Mobilitate 1 va fi votat în acest mandat, acest lucru nu se va întâmpla decât în ​​luna martie 2019. Cu toate acestea, există și posibilitatea de a nu se ajunge la un vot în plen, în cazul în care grupurile politice nu sunt de acord cu privire la o linie generală de compromis. Foarte probabil, CoP ar putea să decidă să transmită Pachetul Mobilitate 1 pentru a fi votat în  plen numai dacă va avea asigurări că pachetul nu va eșua din nou.

2. Conținutul și succesiunea votului asupra celor trei dosare cruciale ale Pachetului  Mobilitate 1

În plen se va prezenta următorul text:

- În ceea ce privește regulile privind timpii de conducere și de odihnă și detașarea lucrătorilor:

  • Propunerea inițială a Comisiei Europene;
  • Propunerea Comisiei EMPL.

Pe 07.02.2019, EMPL a votat și a aprobat cu o largă majoritate amendamentele votate în aprilie 2018 privind timpii de conducere și de odihnă și aplicarea detașării lucrătorilor la transportul rutier, acestea fiind astfel reconfirmate și re-depuse.

  • Orice amendament depus de un grup de 38 de Eurodeputați sau de unul dintre cele 8 grupuri politice din Parlament.
  • Orice alt amendament depus de grupurile politice care reprezintă majoritatea în Parlament va fi considerat un amendament de compromis și va fi votat mai întâi.

- În ceea ce privește normele privind accesul la profesia de operator de transport rutier și accesul pe piața transportului rutier de mărfuri:

  • compromisul adoptat de TRAN pe 10.01.2019. Acesta va fi votat primul.
  • Orice amendament depus de un grup de 38 de deputați europeni sau de unul dintre cele 8 grupuri politice din Parlament.

Amendamentele vor fi votate articol după articol. Deși există un acord comun că cele trei dosare sunt interdependente și ar trebui considerate un pachet inseparabil, este posibil din punct de vedere juridic ca prima propunere care urmează să fie votată să treacă și ultima propunere(eri) să fie respinsă. Nu există un control real în acest sens, deoarece nu există niciun vot final cu privire la cele trei propuneri în ansamblu.

 





Ultima modificare a paginii: 11.02.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii