UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 11.01.2019: Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) a votat în 10.01.2019 amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1. Amendamentele pentru 2 din cele 3 dosare au fost respinse, iar amendamentele pentru unul dintre dosare au fost adoptate

 

11.01.2019

Comunicat de presă

Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) a votat în 10.01.2019 amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1

Amendamentele pentru 2 din cele 3 dosare au fost respinse, iar amendamentele pentru unul dintre dosare au fost adoptate

 

În cadrul reuniunii Comisiei de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) din  10.01.2019, au fost votate amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1, respectiv:

- propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști – raportor Wim van de Camp – au fost RESPINSE amendamentele

- propunerea de lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere – raportor Merja Kyllönen – au fost RESPINSE amendamentele

- propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă – raportor Ismail Ertug – au fost ADOPTATE amendamentele

În momentul de față există dezbateri asupra procedurii care va fi urmată cu privire la supunerea acestor dosare la vot în Plenul Parlamentului european din săptămâna 21-25 ianuarie 2019 - la Bruxelles, iar în urma întâlnirii coordonatorilor din TRAN, se va decide ce va fi supus la vot în plenul PE:

- toate cele 3 dosare – ținând cont că în 4 iulie 2018 ele au fost adoptate în PE cu câteva voturi ”pentru” față de numărul voturilor ”împotrivă”, și de fapt această situație a dus la trimiterea înapoi în TRAN a acestor dosare pentru a fi revizuite, astfel încât la o nouă supunere la vot în plen sa întrunească o majoritate mai solidă.

- doar  propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă – raportor Ismail Ertug - cu amendamentele de compromis adoptate de TRAN în 10.01.2019.

- niciunul dintre cele 3 dosare - având în vedere că fac parte din Pachetul Rutier, fapt puțin probabil. În același pachet este și revizuirea Directivei închirierii autovehiculelor comerciale fără șofer, dosar care a rămas pe ordinea de zi a sesiunii plenare de la Strasbourg din 14.01.2109 a Parlamentului European.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR dorește să mulțumească  Eurodeputaților români, care se implică activ în sprijinirea industriei de transport rutier din România, pentru a oferi șanse egale pe piața europeană firmelor de transport rutier din România și angajaților acestora și pentru a evita falimentarea transportatorilor români.

Reamintim că măsurile conținute în Pachetul Mobilitate 1 cuprind următoarele domenii:

  • Accesul la piața transporturilor rutiere și la profesia de operator de transport marfă și călători
  • Autovehicule de transport marfă închiriate fără șoferi
  • Taxele de drum și taxarea electronică
  • Normele privind timpii de conducere și de odihnă
  • Detașarea lucrătorilor
  • Aplicarea legislației
  • Taxe aplicate autovehiculelor
  • Monitorizarea și raportarea emisiilor de CO2 pentru autovehiculele grele

Conform studiilor Comisiei Europene, mobilitatea asigură peste 11 milioane de locuri de muncă de persoane, reprezentând 5% din forța de muncă totală, transportul rutier reprezintă aproape jumătate din totalul activităților de transport de marfă. De asemenea, Transportul reprezintă 13% din totalul cheltuielilor gospodăriilor. Tot în acest studiu se estimează că în perioada 2010 - 2050, transportul de persoane va crește cu aproximativ 42% iar transportul de marfă va înregistra o creștere cu 60%.

UNTRR a participat în data de 10.01.2019 la protestul din fața Parlamentului European și a mai organizat și în data de 11.01.2019 un protest în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București cu ocazia vizitei Președintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, și a Colegiului Comisarilor. UNTRR a depus la Reprezentanța Comisiei Europene un protest și o adresă către Președintele Comisiei Europene împotriva propunerilor din Pachetul Mobilitate 1, întrucât sunt discriminatorii, ridică bariere în transportul rutier cu efecte considerabile și provoacă o mare povară administrativă, organizațională și financiară și fragmentează piața europeană a serviciilor de transport.

UNTRR continuă să monitorizeze atent evoluția dezbaterilor pe marginea pachetului mobilitate la nivel european. Urmăriți old.untrr.ro și pagina de Facebook UNTRR pentru a fi la curent cu ultimele noutăți și cu acțiunile UNTRR.

* * *

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.





Ultima modificare a paginii: 18.01.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii