Consultare UNTRR privind pachetul rutier - care este impactul asupra transportatorilor români şi care trebuie să fie poziţia României la Bruxelles?
UNTRR invită transportatorii rutieri români să participe la consultarea privind pachetul rutier propus de Comisia Europeană (CE) pe 31 mai 2017 pentru a ne comunica impactul propunerilor CE asupra transporturilor operate, precum şi propunerile şi observaţiile privind revizuirea legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere.
De ce este important să participaţi?
Pachetul rutier al Comisiei Europene intitulat „Europa în mişcare” cuprinde un amplu set de iniţiative legislative cu impact major asupra viitorului transportatorilor români în UE. De aceea, UNTRR consideră că participarea dumneavoastră la actuala consultare privind impactul pachetului rutier este extrem de importantă la acest moment când transportatorii rutieri români aşteaptă măsuri urgente din partea Comisiei Europene pentru stoparea legilor naţionale protecţioniste din Vestul UE şi aplicarea uniformă a legislaţiei UE în scopul realizării pieţei unice a transporturilor.
Propunerile şi observaţiile dumneavoastră vor contribui la formularea poziţiei UNTRR pe marginea pachetului rutier, care va fi comunicată Guvernului României şi Europarlamentarilor români în scopul apărării interesului României şi al industriei româneşti de transport rutier în cadrul dezbaterilor din Parlamentul şi Consiliul European. De asemenea, poziţia UNTRR va fi comunicată Comisei Europene cu ocazia dezbaterii pachetului rutier organizată de UNTRR în data de 21.09.2017 la Bucureşti – pentru mai multe detalii şi înregistrare click aici.
Obiectivele pachetului rutier propus de CE:
- îmbunătăţirea funcţionării pieţei transportului rutier de mărfuri,
- îmbunătăţirea condiţiilor sociale şi de muncă ale angajaţilor din acest sector
- intensificarea controalelor privind aplicarea legii
- combaterea practicilor ilegale de angajare,
- reducerea poverii administrative a întreprinderilor
- clarificarea normelor existente, de exemplu aplicarea legilor naţionale privind salariile minime.
Consultarea UNTRR vizează următoarele iniţiative legislative ale CE cuprinse în pachetul rutier:
- Îmbunătăţirea accesului la profesie şi la piaţa transportului rutier de mărfuri din UE - revizuirea Regulamentelor 1071/2009 şi 1072/2009
Participaţi la consultarea UNTRR şi spuneţi-ne opinia dvs privind propunerile CE de reducere a perioadei de cabotaj la 5 zile, măsuri împotriva firmelor cutie poştală, reglementarea vehiculelor sub 3,5 tone şi eliminarea asigurării pentru a demonstra capacitatea financiară – click aici
- Revizuirea Directivei 1/2006 privind utilizarea vehiculelor închiriate pentru transporturi internaţionale
Participaţi la consultarea UNTRR şi spuneţi-ne opinia dvs. privind propunerea CE de a permite închirierea vehiculelor înmatriculate în alt Stat Membru pentru transporturi internaţionale în UE pentru o perioadă de minim 4 luni calendaristice – click aici
- Consolidarea legislaţiei sociale în domeniul transportului rutier prin revizuirea Directivei 22/2006 privind implementarea legislaţiei sociale + lege specială (Lex specialis) privind detaşarea lucrătorilor în transportul rutier, inclusiv măsuri specifice de implementare
Participaţi la consultarea UNTRR şi spuneţi-ne opinia dvs. privind propunerea CE de aplicare a salariului minim dintr-un alt Stat Membru UE unui şofer de transport internaţional care petrece mai mult de 3 zile, calculate ca fiind echivalentul a 18h3 min pe teritoriul acelui Stat Membru – click aici
- Consolidarea legislaţiei sociale în domeniul transportului rutier - Revizuirea Regulamentului nr. 561/2006 privind perioadele de conducere şi de odihnă şi a Regulamentului nr. 165/2014 privind tahograful
Participaţi la consultarea UNTRR şi spuneţi-ne opinia dvs. privind propunerile CE de interzicere a repausului săptămânal de 45 h în cabină şi obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor la 3 săptămâni – click aici.