UNTRR


Votul TRAN din 04.06.2018 privind pachetul mobilitate - Noi reguli privind condițiile de lucru ale șoferilor și concurența loială în transportul rutier

Votul TRAN din 04.06.2018 privind pachetul mobilitate - Noi reguli privind condițiile de lucru ale șoferilor și concurența loială în transportul rutier

Comisia de Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European a votat pe 04.06.2018 la Bruxelles cele mai importante elemente ale pachetului mobilitate, respectiv:

  • propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști –raportor Wim van de Camp
  • propunerea de lege specială pentru aplicarea Directivei detașăriinr. 71/1996 la transporturile rutiere – raportor Merja Kyllönen
  • propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă – raportor Ismail Ertug.

Pentru aceste dosare, TRAN a obținut mandatul de a începe negocierile cu Consiliul European și cu Comisia Europeană. În iulie 2018, plenul Parlamentului European va vota doar pentru a confirma sau respinge acest mandat. Dacă mandatul este confirmat, Plenul nu va examina conținutul propunerilor.

PRINCIPALELE REZULTATE ALE VOTULUI TRAN DIN 04.06.2018:

Lex Specialis pentru aplicarea directivei detașării în transporturile rutiere- raportul eurodeputatului Kyllönen a fost aprobat cu 27 voturi pentru și 21 voturi împotrivă. Principalele elemente:

Eurodeputații TRAN au votat pentru excluderea transporturilor rutiere internaționale de la regulile de detașare. Regulile detașării lucrătorilor cu privire la "plată egală pentru muncă egală" vor fi aplicate șoferilor în timpul operațiunilor de cabotaj, TRAN considerând că acestea vor oferi claritate operatorilor și vor asigura condiții egale pentru șoferi.  TRAN a votat împotriva propunerii de a include transportul internațional în această obligație. Pentru a se asigura că nu există birocrație excesivă, eurodeputații TRAN au sprijinit norme care prevăd o listă limitată de cerințe administrative și măsuri de control pe care autoritățile naționale le pot impune.

Revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă- raportul eurodeputatului van de Camp a fost aprobat cu 33 voturi pentru, 14 voturi împotrivă și 1 abținere. Principalele elemente:

Perioada de repaus săptămânal trebuie efectuată în spații de cazare sau în cabina camionului, dar numai atunci când camionul se află într-o parcare sigură și securizată: Proiectul de lege votat de TRAN prevede că odihna săptămânală, după fiecare șase zile de muncă, trebuie efectuată în spațiile de cazare oferite de companie sau în cabina camionului, dar numai atunci când camionul este parcat într-o zonă dedicată de parcare securizată și cu facilități. Eurodeputații TRAN au stabilit o listă detaliată a facilităților (de exemplu, instalațiile sanitare și de gătit, WIFI) și caracteristicile de securitate pe care trebuie să le aibă aceste zone de parcare dedicate.

Întoarcerea acasă la 3 săptămâni sau odihnă într-o altă locație aleasă de șofer: Pentru a contribui la reducerea perioadelor lungi pe drum, regulile propuse de TRAN prevăd că munca șoferilor ar trebui organizată într-un mod care să permită șoferilor să petreacă o odihnă săptămânală acasă sau într-o altă locație aleasă de șofer, înainte de sfârșitul fiecărei perioade de 3 săptămâni consecutive de lucru. Dacă aceștia aleg să meargă acasă, acest lucru ar trebui să fie asigurat pe cheltuiala companiei.

 Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă – raportul eurodeputatului Ertug a fost aprobat cu 30 voturi pentru, 15 voturi împotrivă și 3 abțineri. Principalele elemente:

Menținerea perioadei de 7 zile pentru cabotaj, dar cu limitarea la 48 h de cabotaj per Stat Membru, urmate de o interdicție de 72 h  până la începerea altui cabotaj în acel Stat Membru: Eurodeputații TRAN propun ca operațiunile de cabotaj să fie permise în Statul Membru în care s-a efectuat o livrare internațională sau într-un Stat Membru învecinat, în drumul spre statul membru de înregistrare al transportatorului, pentru un total de 7 zile, dar cu următoarele limitări suplimentare:

  • În perioada de 7 zile, operațiunile de cabotaj într-un stat membru ar trebui să fie limitate la 48 de ore, pentru a împiedica desfășurarea acestora în mod sistematic, ceea ce distorsionează piețele naționale.
  • Cabotajul nu va fi permis în aceeași țară înainte de trecerea a 72 de ore după revenirea camionului în statul membru de înregistrare.

Măsuri stricte împotriva firmelor cutie poștală: Pentru a aborda problema firmelor cutie poștală (considerate ca fiind firmele înregistrate într-un alt stat membru pentru a reduce costurile legate, de exemplu, de fiscalitate, în timp ce activitatea principală este desfășurată într-o altă firmă), firmele vor fi obligate să desfășoare activități economice substanțiale în statul membru în care sunt înregistrate. Astfel, modificările propuse de TRAN regulilor de înființare a unei firme de transport rutier impun ca firma să aibă o "prezență reală și continuă" în statul membru în care este înregistrată, stabilindu-se criterii pentru a evalua acest lucru. Acestea includ frecvența de încărcare și descărcare a mărfurilor în țara de înmatriculare și un număr suficient de locuri de parcare pentru vehiculele lor.

Pasii urmatori

Rapoartele adoptate pe 04.06.2018 de eurodeputații TRAN, după aprobarea plenului Paramentului European(PE) din luna iulie 2018, vor reprezenta poziția PE în cadrul negocierilor cu Consiliul European. Negocierile pot începe apoi imediat ce Consiliul European își adoptă poziția. Următoarea reuniune a Consiliului European este programata pentru 07-08.06.2018.

UNTRR urmărește atent evoluția deciziilor pe marginea pachetului mobilitate la nivel european, având în vedere importanța lor crucială pentru viitorul transportatorilor rutieri în UE. UNTRR a transmis Ministerului Transporturilor din România și Eurodeputaților români solicitările transportatorilor români referitoare la mandatul României la Bruxelles privind pachetul mobilitate.

Principalele intervenții UNTRR înaintea votului instituțiilor europene pe marginea pachetului mobilitate:

Intervenția UNTRR nr. 601/28.03.2018 adresată domnului Lucian Șova - Ministrul Transporturilor Ref.: mandatul României la Bruxelles privind pachetul de mobilitate 1

UNTRR a transmis celor 28 de Miniștri de Transport din toate Statele Membre UE: problematica fundamentală a pachetului mobilitate pentru transportatorii rutieri români și manifestul UNTRR: Respect pentru transportul rutier internațional în UE! Liberalizarea transportului rutier de marfă trebuie să rămână obiectivul pachetului de mobilitate al UE! STOP ipocriziei Comisiei Europene: Plată egală pentru muncă egală în același loc - acest principiu TREBUIE aplicat și pentru companii, nu numai pentru angajați! – detalii aici

- UNTRR a transmis celor 751 de Membri ai Parlamentului European: Declarația împotriva aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor (96/71/CE) la operațiunile de transport internațional în UE, semnată de UNTRR, alături de alte 28 asociații profesionale din 18 State Membre  - Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Marea Britanie, detalii aici





Ultima modificare a paginii: 05.06.2018

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii