UNTRR


02.04.2019 - Mesaj UNTRR către Eurodeputații români: UNTRR solicită tuturor Eurodeputaților români, indiferent de culoarea politică, să fie prezenți în plenul Parlamentului European de mâine 03.04.19 și să voteze excluderea dosarelor Pachetului Mobilitate 1 de pe agenda PE din 04.04.2019, pentru a menține în piața europeană de transport operatorii de transport rutier din România

Stimați Eurodeputați Români,

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) urmărește cu îngrijorare evoluția procesului decizional din plenul Parlamentului European 03-04.04.2019, când se așteaptă să fie votate cele 3 dosare fierbinți ale  Pachetul Mobilitate 1:

- Propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere;

- Revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști;

- Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.  

În acest context, UNTRR solicită tuturor eurodeputaților români să participe mâine, pe 3 aprilie 2019 în plenul Parlamentului European (PE) și să voteze ca dosarele Pachetului Mobilitate 1 să nu fie incluse la vot în mini-plenara PE din data de 4 aprilie.

Procedând astfel, eurodeputații români își vor arăta susținerea pentru industria transportului rutier din România, principala ramură contributoare la exportul de servicii al României, cu peste 5 miliarde de euro în 2018. Ar fi regretabil ca din cauza absenței la ședință sau a unui vot pozitiv, pentru includerea dosarelor Pachetului Mobilitate 1 la vot în mini-plenara PE din data de 4 aprilie, să fie distrusă competitivitatea industriei transportului rutier internațional din România pe piața europeană  cu sprijinul sau prin neimplicarea eurodeputaților români.

Votul privind Pachetul Mobilitate 1 este bazat pe interes pur național și excedează ideologiile grupurilor politice din PE. Pachetul Mobilitate 1 a ridicat multe dezbateri și critici din partea transportatorilor din Estul Europei, care sunt cei mai afectați de prevederile acestuia, astfel că UNTRR solicită amânarea dosarelor pentru următoarea legislatură europeană.

Pentru votul din mini-plenara PE din data de 4 aprilie, agenda va fi votată pe 3 aprilie și se poate aștepta ca dosarele Pachetului Mobilitate 1 să fie contestate în același mod în care acestea au fost contestate pe 25.03.2019, înainte de deschiderea sesiunii plenare de luna trecută. UNTRR solicită eurodeputaților români să trateze cu responsabilitate această oportunitate de a exclude de la vot a Pachetul Mobilitate 1 și de a menține în piața europeană de transport firmele de transport rutier din România.

Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 cuprinde măsurile protecționiste propuse de Alianța Rutieră a Statelor Vest-europene de modificare a legislației europene actuale, pentru a limita accesul transportatorilor români și estici la piața de transport rutier de marfă în UE. Recent, compania de avocatură DLA PIPER din Bruxelles a realizat analiza juridică a măsurilor propuse de Pachetul Mobilitate 1 (click aici pentru a consulta analiza), prezentând argumente cu privire la faptul că amendamentele propuse de Parlament și de Consiliul UE sunt contrare legislației UE în materie și nu au fost evaluate printr-o analiză de impact, fiind evidențiate în special următoarele propuneri:

1) întoarcerea acasă a vehiculului în statul membru de stabilire;

2) aplicabilitatea diferită a cerințelor de detașare la transportul bilateral și cross-trade;

3) limitarea suplimentară a operațiunilor de cabotaj urmată de perioada de răcire (cooling off);

4) obligația statelor membre de a încheia acorduri bilaterale cu țări terțe pentru a asigura respectarea măsurilor de detașare de către operatorii din țările terțe.

5) interdicția (introdusă de Parlamentul European) de a efectua perioadele de repaus săptămânal într-un vehicul sau în afara zonelor de parcare sigure și securizate certificate.

Având în vedere măsurile restrictive ale Pachetului Mobilitate 1 pentru industria transporturilor rutiere din România și din alte State estice și periferice ale UE,  vă rugăm să apărați interesele transportatorilor rutier români și să acționați împreună cu Eurodeputații din toate statele afectate pentru a exclude dosarele Pachetului Mobilitate 1 de pe agenda PE din 04.04.2019! 

Exprimându-ne încrederea în sprijinul Dumneavoastră, vă mulțumim și vă asigurăm de înalta noastră considerație.

Radu DINESCU

Secretar General





Ultima modificare a paginii: 03.04.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii