UNTRR


Consultare CE - clasificarea încălcărilor grave ale Pachetului Mobilitate 1 care pot determina pierderea de către un operator de transport rutier a bunei reputații

Comisia Europeană a lansat recent o consultare cu privire la propunerea de modificare a Regulamentului (UE) 2016/403 în ceea ce privește noile încălcări grave ale normelor UE, care pot duce la pierderea bunei reputații, și care au fost introduse prin intrarea în vigoare a noilor reguli ale Pachetului Mobilitate 1.

Proiectul de regulament  în ceea ce privește noile încălcări grave ale normelor UE legate de nerespectarea Pachetului Mobilitate 1 și care pot duce la pierderea bunei reputații poate fi consultat aici. Anexa privind clasificarea încălcărilor grave ale normelor UE, completate cu noile prevederi ale Pachetului Mobilitate 1 poate fi consultată aici

Conform acestui proiect legislativ, cele mai grave încălcări privind nerespectarea Pachetului Mobilitate 1 sunt clasificate după cum urmează:

- pentru nerespectarea Regulamentului 1054/2020 privind timpii de conducere și de odihnă, CE încadrează ca încălcări deosebit de grave (very serious infringements -VSI) sau ca încălcări grave (Serious Infringements - SI) :

  • nicio perioadă de odihnă în compensare pentru 2 repausuri săptămânale reduse consecutive (VSI)
  • efectuarea în vehicul a repausului săptămânal normal sau a oricărei perioade de odihnă de mai mult de 45 h(VSI)
  • neacoperirea de către angajator a costurilor de cazare în afara vehiculului (SI)
  • neorganizarea de către firma de transport a activității șoferului astfel încât șoferul să se poată întoarce la centrul operațional al angajatorului sau la locul de rezidență al șoferului în fiecare perioadă de 4 săptămâni (VSI)
  • legătura între plata salariului și distanța parcursă, viteza de livrare și/sau cantitatea de mărfuri transportate (VSI)
  • neorganizarea sau organizarea inadecvată a muncii șoferului, neoferirea sau oferirea de instrucțiuni inadecvate șoferului privind respectarea legii (VSI)

- pentru nerespectarea Regulamentului 1055/2020 privind accesul la profesie și la piața de transport rutier de mărfuri,  CE încadrează ca încălcări deosebit de grave (very serious infringements -VSI) :

  • efectuarea de operațiuni de cabotaj în același Stat Membru în timpul perioadei de 4 zile care urmează după finalizarea ultimei operațiuni de cabotaj permise în acel Stat Membru (VSI)
  • încălcarea legii aplicabile obligațiilor contractuale(VSI)

- pentru nerespectarea Directivei 1057/2020 privind regulile de detașate pentru conducătorii auto,  CE încadrează ca încălcări deosebit de grave (very serious infringements -VSI) sau ca încălcări grave (Serious Infringements - SI) :

  • informații incorecte pe declarația de detașare (SI)
  • netransmiterea declarației de detașare către Statul Membru în care este detașat șoferul până la începerea detașării (VSI)
  • falsificarea declarației de detașare pentru șoferi (VSI)
  • imposibilitatea șoferului de a prezenta o declarație de detașare (VSI)
  • nepunerea la dispoziția șoferului a unei declarații de detașare valide (VSI)
  • netransmiterea documentelor solicitate către Statul Membru gazdă în 8 săptămâni de la data solicitării (VSI)
  • nerespectarea de către operator a obligației de a ține declarațiile de detașare actualizate în interfața publică conectată la IMI (SI)

Vă rugăm să ne transmiteți observațiile și comentariile dumneavoastră la email: roxana.ilie@untrr.ro, urmând ca acestea să fie centralizate de UNTRR.

Termenul limită pentru trimiterea comentariilor la CE este 4 noiembrie 2021.





Ultima modificare a paginii: 19.10.2021

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii