UNTRR


01.04.2019 - Mesaj UNTRR către Eurodeputații români: UNTRR solicită Eurodeputaților români să respingă ferm Pachetul Mobilitate 1! Stop neoprotecționismului în transporturile rutiere din UE!

Stimați Eurodeputați Români,

Având în vedere reuniunea extraordinară a Comisiei de Transport și Turism -TRAN de mâine, 02.04.2019 în scopul filtrării amendamentelor privind Pachetul Mobilitate 1 pentru a fi votate în plenul PE de săptămâna aceasta, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită Eurodeputaților Români să respingă ferm măsurile restrictive ale Pachetului Mobilitate 1, afectând grav transporturile rutiere internaționale operate de transportatorii români și estici, precum și libertățile fundamentale de circulație în UE:

X NU restricționării CABOTAJULUI sub 7 zile (cf. legislației actuale) și NU perioadei de "răcire"(cooling off)!

X NU aplicării detașării la transportul rutier!

X NU întoarcerii acasă OBLIGATORII a șoferilor și a vehiculelor! NU aplicării Regulamentului Roma I!

X NU interzicerii perioadei de repaus săptămânal normal a șoferilor profesioniști în cabina camionului, în condițiile lipsei acute de spații de parcare sigure și securizate la nivel european.

UNTRR SOLICITĂ INTRODUCEREA COSTULUL DE REFERINȚĂ ÎN TRANSPORTURILE RUTIERE EUROPENE  – SOLUȚIA PENTRU UN PACHET DE MOBILITATE ECHILIBRAT. Plată egală pentru muncă egală în același loc - acest principiu trebuie să se aplice și companiilor din Centrul și Estul UE, nu numai angajaților. Reamintim faptul că în prezent, pentru aceleași servicii de transport rutier internațional operate în Vestul UE, firmele de transport sunt plătite diferit, fiind bine cunoscut faptul că tarifele primite de transportatorii estici sunt sub 1 Euro/km, cu mult mai mici decât cele primite de  transportatorii vestici (1,5 Euro/km). Considerăm necesară o analiză a Comisiei Europene - DG COMPETIȚIE cu privire la diferențele semnificative, de până la 30-50%, între tarifele plătite firmelor din Est și celor din Vest pentru aceleași servicii pe aceleași trasee din Vestul UE, într-o industrie cu marja medie de sub 5%. Pachetul mobilitate trebuie să asigure condiții egale de competiție pe piața europeană de transport rutier. Așa cum în domeniul bancar se utilizează dobânda de referință EURIBOR +  marja băncii, similar ar trebui utilizat în transportul rutier european Costul de referință UE (similar www.cnr.fr) + marja fiecărei firme de transport rutier, alături de liberalizarea pieței.

În lipsa unei abordări echilibrate bazate pe introducerea unui cost de referință în transporturile rutiere din UE, Pachetul mobilitate 1 va conduce la legalizarea discriminării transportatorilor români și est-europeni pe piața de transport europeană.

UNTRR SOLICITĂ RESPINGEREA PACHETULUI MOBILITATE 1 ÎN PARLAMENTUL EUROPEAN ȘI RETRAGEREA PROPUNERILOR RESTRICTIVE ALE COMISIEI EUROPENE ! Stop neoprotecționismului în transporturile rutiere din UE!

Reamintim că măsurile cuprinse în Pachetul Mobilitate 1- aplicarea detașării la transporturile rutiere, modificarea timpilor de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști, restricționarea cabotajului, au fost realizate de Comisia Europeană pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

Deși, în mod ipocrit, se susține că regulile propuse de pachetul mobilitate 1 sunt egale pentru toți jucătorii din piață, impactul acestor reguli va fi resimțit diferit de Statele membre, generând diviziuni profunde Est-Vest, Nord-Sud, Vechi-Noi – pe fondul actualelor provocări legate de Brexit.

Decizia Parlamentului European de săptămâna aceasta cu privire la Pachetul Mobilitate 1 are o importanță crucială pentru viitorul industriei transporturilor rutiere de mărfuri din România, care este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu peste 5 miliarde euro în 2018.

UNTRR solicită Eurodeputaților români să nu cedeze presiunilor Vestului UE pentru adoptarea unui compromis forțat privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul Parlamentului European.

MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZASTRUOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI!

Vă rugăm să apărați interesele transportatorilor rutier români și să acționați împreună cu Eurodeputații din toate statele afectate pentru a respinge ferm Pachetul Mobilitate 1!

VA SOLICITAM SA APARATI INTERESELE TRANSPORTATORILOR RUTIERI DIN ROMANIA!

Exprimându-ne încrederea în sprijinul dumneavoastră, vă mulțumim și vă asigurăm de înalta noastră considerație.

Radu Dinescu

Secretar General





Ultima modificare a paginii: 03.04.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii