UNTRR


03.04.2019 - Mesaj UNTRR către Eurodeputații români: UNTRR solicita Eurodeputatilor Romani sa respingă Pachetul Mobilitate 1 in plenul PE din 4 aprilie 2019 Bruxelles! Nu distrugeți viitorul transportatorilor romani in UE!

Stimați Eurodeputați Români,

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR mulțumește celor 27 Eurodeputați români care au susținut activ interesele transportatorilor rutieri români în plenul PE de astăzi, 03.04.2019, votând  pentru excluderea pachetului mobilitate 1 de pe agenda plenului PE. Totodată, ne exprimăm îngrijorarea cu privire la absența unor Eurodeputați Români din plenul PE de astăzi, într-un moment decisiv pentru industria transporturilor rutiere din România și din UE, fapt care a contribuit, în mod regretabil, la menținerea Pachetului mobilitate 1 pe agenda plenului PE de mâine, 04.04.2019, în linie cu demersurile Statelor Vest Europene care doresc adoptarea acestui pachet legislativ restrictiv pentru transportatorii români.

În acest context, semnalăm că Parlamentul European votează mâine, 4 aprilie 2019 cele 3 dosare fierbinți ale Pachetului Mobilitate 1, care restricționează accesul transportatorilor români la piața de transport UE și afectează grav libertățile fundamentale de circulație în cadrul pieței unice UE, respectiv :

- Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier - Raport Merja Kyllönen, prin care se impune transportatorilor rutieri să calculeze & plătească diferite remunerații naționale pentru același șofer,  în funcție de țările în care acesta a operat transporturi rutiere internaționale în luna respectivă. Aceste propuneri sunt bazate pe legile protecționiste  ale salariului minim aplicate deja de State vestice precum Franța (loi Macron) sau Germania (MiLoG) începând din 2015, împotriva cărora Comisia Europeană a lansat proceduri de infringement.

 - Perioadele de conducere zilnice și săptămânale, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și poziționarea prin intermediul tahografelor - Raport Wim van de Camp privind modificarea Regulamentului european 561/2006, prin introducerea obligației întoarcerii acasă a șoferilor și a interdicției de a efectua odihna săptămânală în cabină, deși un studiu recent al Comisiei evidențiază lipsa acută de parcări sigure și securizate în UE - detalii aici

 - Adaptarea la evoluțiile din sectorul transportului rutier, Raport Ismail Ertug privind modificarea Regulamentului 1071/2009 referior la accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă în UE, cuprinzând propuneri inacceptabile precum obligația întoarcerii acasă a vehiculelor și restricționarea CABOTAJULUI - împotriva politicii comune a UE privind liberalizarea și crearea spațiului european unic al transporturilor, precum și în contradicție directă cu obiectivele UE privind decarbonizarea și eficiența rețelei de transport - detalii in știrile UNTRR aici

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită tuturor eurodeputaților români, indiferent de culoarea politică, să fie prezenți în plenul Parlamentului European de mâine, 4 aprilie 2019 și să voteze respingerea dosarelor Pachetului Mobilitate 1, pentru a menține în piața europeană de transport operatorii de transport rutier din România

Atenționăm că măsurile propuse prin Pachetul Mobilitate 1 vor conduce la reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri a fost principalul contributor la exportul de servicii al României în 2017 și 2018, conform datelor BNR.  Deși, în mod ipocrit, se susține că regulile propuse de pachetul mobilitate 1 sunt egale pentru toți jucătorii din piață, impactul acestor reguli va duce la imposibilitatea de a opera transporturi rutiere internaționale în Europa de Vest de către firme situate în Europa de Est.

Atenționăm că această abordare inițiată de Alianța Rutieră a Statelor Vest-Europene și sprijinită de Consiliul Miniștrilor de Transport prin poziția adoptată în decembrie 2018 privind pachetul mobilitate 1, excedează zona transporturilor rutiere, vizând legalizarea segregării Vest Est în transporturile rutiere, cu impact economic major pe termen mediu și lung, respectiv transferul companiilor și personalului din țările din est în țările din vest, datorită costurilor de operare ridicate în mod artificial de pachetul mobilitate 1 pentru transportatorii din est. Nu este în joc numai viitorul transportului rutier, ci și buna funcționare a pieței unice UE și a economiei europene în ansamblu, care după provocările Brexitului, va fi afectată profund de diviziunile Est-Vest, Nord-Sud, Vechi-Noi generate între statele membre UE de actualele măsuri ale Pachetului Mobilitate 1.

Având în vedere importanța crucială a votului Parlamentului European de mâine, 04.04.2019 - facem apel la implicarea activă a tuturor Eurodeputaților români în coordonare cu Eurodeputații din alte State Membre afectate, pentru respingerea fermă a Pachetului Mobilitate 1!  Precizăm că UNTRR și asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Irlanda, Lituania, Letonia, Polonia și Ungaria solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană! Nu distrugeți viitorul transportului rutier în UE!

UNTRR solicită tuturor Eurodeputaților români să nu cedeze presiunilor Vestului UE pentru adoptarea unui compromis forțat privind Pachetul Mobilitate 1 în plenul Parlamentului European. 

MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZASTRUOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI! 

Vă rugăm să apărați interesele transportatorilor rutier români și să acționați împreună cu Eurodeputații din toate statele afectate pentru a respinge ferm Pachetul Mobilitate 1! 

Exprimându-ne încrederea în sprijinul Dumneavoastră, vă mulțumim și vă asigurăm de înalta noastră considerație.

Radu DINESCU

Secretar General





Ultima modificare a paginii: 04.04.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii