UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 13.12.2021: DSU și CNSU distrug și discriminează transporturile rutiere din România. UNTRR solicită autorităților române exceptarea șoferilor profesioniști de la măsura carantinei și prezentării testului negativ RT-PCR, indiferent de țara și zona din care sosesc

13.12.2021

Comunicat de presă

DSU și CNSU distrug și discriminează transporturile rutiere din România. UNTRR solicită autorităților române exceptarea șoferilor profesioniști de la măsura carantinei și prezentării testului negativ RT-PCR, indiferent de țara și zona din care sosesc

 

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează faptul că prin Hotărârea CNSU nr.111/06.12.2021 și Hotărârea CNSU nr. 113/10.12.2021, Comitetul Național pentru Situații de Urgență distruge industria de transport rutier prin carantinarea șoferilor profesioniști care sosesc în țară dacă nu prezintă dovada vaccinării, trecerii prin boală și rezultatul negativ al unui test RT-PCR.   

Deși UNTRR a transmis Departamentului pentru Situații de Urgență – DSU în nenumărate rânduri că șoferii profesioniști își efectuează activitatea în cabină și sunt mai izolați decât orice altă categorie socială, DSU a comunicat că ”exceptarea de la măsura carantinei se realizează în funcție de riscul epidemiologic al fiecărei persoane raportat la vaccinare, testare anti COVID sau trecere prin boală, pentru toate categoriile de persoane, fără a se face distincție în funcție de apartenența sau nu la o anumită categorie profesională, evitându-se astfel, discriminarea anumitor categorii profesionale în favoarea altora”. Contrar răspunsului DSU, prin introducerea în Hotărârea nr. 113/10.12.2021 a excepțiilor de la măsura carantinei a piloților de aeronave și a mecanicilor de locomotivă, șoferii profesioniști sunt discriminați față de alte categorii.

DSU se comportă cu industria de transport rutier cu ostilitate, singura industrie care plătește pentru incapacitatea autorităților de a gestiona valul 4 și de a-și asuma numărul mare de infectări zilnice, numărul mare al persoanelor decedate și numărul mare de persoane infectate cu Covid-19 care se află internate la ATI.

Anul trecut, Comisia Europeană a implementat culoarele verzi și a îndemnat statele membre UE să renunțe la restricțiile de călătorie și carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor. Astfel, lucrătorii din transporturile rutiere nu ar trebui să fie împiedicați să treacă o frontieră internă pentru a-și îndeplini funcțiile în domeniul transporturilor. Șoferii profesioniști sunt lucrători esențiali și s-au aflat în linia întâi încă de la începutul pandemiei, livrând bunurile necesare pentru consumul și sănătatea populației.

În prezent niciun stat membru UE nu condiționează accesul pe teritoriul său național pentru șoferii profesioniști prin prezentarea dovezii vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2, trecerii prin boală sau a unui test negativ.

UNTRR solicită autorităților române reintroducerea excepțiilor de la măsura carantinei sau prezentării rezultatului negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 sau prezentării dovezii confirmării vindecării după infecția cu Sars-Cov-2 pentru:

 - conducătorii  autovehiculelor  de  transport  marfă  cu  capacitatea  maximă autorizată  mai  mare  de  2,4  tone  precum  și  conducătorii  autovehiculelor  pentru transport   persoane   care   au   mai   mult   de   9   locuri   pe   scaune,   inclusiv   locul conducătorului

 - conducătorii  auto, care  se  deplasează  în  interesul desfășurării profesiei din statul de rezidență al acestora într-un  alt  stat  membru  al Uniunii  Europene  sau  dintr-un  alt  stat  al  Uniunii  Europene  în  statul  de  rezidență, indiferent dacă deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu

***

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.





Ultima modificare a paginii: 13.12.2021

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii