UNTRR


Proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 228/2022 privind aprobarea unor derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute în anexele nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.

Data publicării: 05.04.2022

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 08.04.2022

 

Scurta descriere a reglementării:

În contextul conflictului actual din Ucraina, Republica Moldova întâmpină dificultăți în ceea ce privește aprovizionarea cu mărfuri pe cale maritimă, generate de imposibilitatea primirii containerelor cu marfă în portul Odessa.

Având în vedere numărul foarte mare al containerelor ISO cu mărfuri destinate Republicii Moldova, care au fost redirecționate către portul Constanța, autoritățile din Republica Moldova au solicitat sprijinul autorităților române în scopul facilitării transportului pe rețeaua rutieră din România a containerelor, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, cu vehicule înmatriculate în Republica Moldova.

În vederea facilitării desfășurării acestor transporturi, a fost promovat Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 228/2022 privind aprobarea unor derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute în anexele nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 208 din data de 02 martie 2022.

Ulterior,  Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova a solicitat extinderea derogărilor prevăzute de Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 228/2022 și pentru vehiculele care desfășoară transporturi specializate de containere dintre Republica Moldova și au ca destinație Portul Constanța, inclusiv pentru operatorii de transport români.

Prin Hotărârea nr. 6/30.03.2022, Consiliul de Administrație al CNAIR SA și-a exprimat  acordul prealabil necesar în vederea demarării demersurilor pentru aprobarea unor derogări suplimentare de la aplicarea tarifelor prevăzute în anexa nr. 1 și anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România și în Republica Moldova, în următoarele condiții:

  1. Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în România sau în Republica Moldova, indiferent de țara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;
  2. Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  3. Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egala cu 50,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  4. Masele pe axe ale vehiculelor prevăzute la punctele b) și c) nu depășesc masele maxime pe axe care pot fi autorizate în circulație, așa cum sunt ele prevăzute la alin. (8) al art. 41 al Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Traseul autorizat este: Constanța port – DN39 – Agigea – DN39 – A4 – DN2A – Mihail Kogălniceanu – DN2A – Hârșova – Giurgeni – DN2A – Țăndărei – DN2A – Slobozia – DN2A – Urziceni – DN2 – Râmnicu Sărat – DN2 – Tișița – DN24 – Varianta ocolire Tecuci - DN24 – Bârlad – DN24 – Crasna - DN24B – Huși - DN24B – Albița PTF și retur, însumând aproximativ 520 km.

De asemenea, prin prezenta modificare legislativă se urmărește ca autorizațiile speciale de transport emise în baza prevederilor Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 228/2022 privind aprobarea unor derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute în anexele nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. să își păstreze valabilitatea conform condițiilor înscrise în acest document.

Totodată, prin modificarea legislativă se urmărește ca începând cu data aprobării modificării și completării Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 228/2022, autorizațiile speciale de transport emise până la data prezentului ordin să fie valabile și pe sensul de mers Albița PTF – Constanța port.

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

 

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor: office@untrr.ro





Ultima modificare a paginii: 06.04.2022

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii