UNTRR


Intervenția UNTRR adresata Membrilor Parlamentului European privind salariul minim in Germania

În atenția Membrilor Parlamentului European: Germania impune un salariu minim transportatorilor din alte State Membre, alăturându-se statelor vestice care adoptă măsuri împotriva libertății serviciilor în Uniunea Europeană

Stimați Membri ai Parlamentului European,

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR vă solicită sprijinul în realizarea unor demersuri urgente la nivel instituțional european împotriva prevederilor abuzive ale noii legi privind  reglementarea salariului minim pe economie în Germania (MiLoG), prin impunerea acestuia și transportatorilor din alte State Membre pentru orice activitate desfășurată pe teritoriul Germaniei. Prin această reglementare, Germania se alătură statelor vestice care adoptă măsuri împotriva libertății serviciilor în UE.

Menționăm că:

Începând cu 1 ianuarie 2015, Germania introduce un salariu minim legal în valoare brută de 8,50 Euro pe oră, care se va aplica și șoferilor profesioniști străini care efectuează operațiuni de transport internațional de marfă și persoane către și din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei.
Pentru fiecare oră lucrată de un șofer român pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – și nu cel din România. Amenda pentru neplata salariului minim din Germania poate ajunge până la 500.000 Euro!
Legea completă privind reglementarea salariului minim pe economie în Germania (MiLoG) – varianta originală în limba germană și traducerea în limba română pot fi consulate aici: https://old.untrr.ro/legea-privind-salariul-minim-in-germania-aplicabila-tuturor-transportatorilor-inclusiv-romani-incepand-din-01-01-2015.html
Pentru fiecare cursă operată de un șofer român pe teritoriul Germaniei, transportatorul român la care acesta este angajat are obligația să notifice înainte print-un raport scris autoritățile vamale din Germania. Deși legea intră în vigoare la 1 ianuarie 2015, autoritățile germane nu au furnizat până la acest moment informații clare și complete privind aplicarea acestei legi operatorilor străini. Amenda pentru neprezentarea la timp, corectă și completă a informațiilor solicitate în formularul de notificare a vămii germane poate ajunge până la 30.000 Euro. Formularul privind salariul minim care trebuie completat pentru vama din Germania – varianta originală în limba germană și traducerea în limba română pot fi consulate pe site-ul UNTRR. Click aici pentru varianta tradusa in lb. romana: https://old.untrr.ro/userfiles/files/Formular_notificare_Germania_lb_RO.pdf
Considerăm că aceste măsuri recent adoptate de Germania afectează grav libertatea serviciilor pe piața europeană și ne exprimăm îngrijorarea privind direcția către care se îndreaptă Uniunea Europeană.

Prin impunerea acestor noi reglementări, Statele dezvoltate din Europa de Vest precum Franța și Germania urmăresc ridicarea de bariere în fața competitorilor străini, în special a celor din Europa de Est pe care îi acuză de dumping social – termen tot mai des folosit pentru a justifica recentele măsuri protecționiste ale Vestului. Termenul de dumping social este însă greșit utilizat, pentru că diferențele salariale între Europa de Vest și cea de Est nu sunt o practică anti-concurențială, ci o consecință a standardelor sociale și de viață diferite între Est și Vest. Înainte ca Statele Vestice să implementeze măsuri protecționiste împotriva dumpingului social, ar fi bine să realizeze o evaluare realistă a impactului: Oare chiar sunt atâția cetățeni germani interesați să lucreze ca șoferi profesioniști și nu își găsesc de lucru – numai de la 8,5 Euro/oră?
Trebuie înțeles în actualul context că firmele de transport și șoferii din Europa de Est nu le iau joburile Vesticilor, ci le fac joburile!

Atentionam ca prin actuala reglementare a salariului minim STATUL GERMAN ÎȘI SANCȚIONEAZĂ PROPRII SĂI CETĂȚENI ȘI PROPRIA SA ECONOMIE!
1. Germania își va prejudicia companiile de transport rezidente – care nu vor mai putea să fie competitive, pentru că vor avea nevoie de protecție în orice situație din partea guvernului german, ceea ce nu este sustenabil pe termen lung
2.  Vor crește costurile operaționale ale tuturor celorlalte companii în Germania
3. Rezultatul final va fi CREȘTEREA COSTULUI VIEȚII PENTRU TOȚI CETĂȚENII GERMANI!
Practic, prin această măsură, Guvernul german sacrifică actualele avantaje ale companiilor germane și populației germane numai pentru a proteja un număr extrem de limitat de angajați ai unor companii de transport rutier – cele mici și mijlocii. Solicitând ca 98% din populație să plătească mai mult pentru a susține restul de 2%, în loc să se găsească soluții pentru cei 2% - aceasta este o abordare complet nouă și surprinzătoare.
{De ce NU impune Germania ca toate produsele vândute în Germania să fie produse de muncitori plătiți cu minim 8.5 Euro/oră? }
De fapt, rezultatul final urmărit prin toate aceste tipuri de măsuri introduse de țări dezvoltate ca Franța și Germania, raportat la industria transporturilor rutiere, este o nouă „monedă” de plată introdusă în schimbul regulamentelor europene privind accesul la  profesie și în special la piață – odată ce regulamentele vor fi ajustate într-o manieră similară, aceste reguli naționale vor fi anulate.

Considerăm că România, în calitate de Stat Membru al Uniunii Europene trebuie să adopte o poziție fermă și rapidă pentru a stopa astfel de inițiative naționale orientate împotriva firmelor de transport din alte State Membre și cu impact direct asupra celor din Europa de Est.
În acest sens, vă solicităm să întreprindeți de urgență toate măsurile legale și demersurile de dialog instituțional pentru a evita sancționarea abuzivă a operatorilor de transport rutier români de către autoritățile germane începând cu data de 1 ianuarie 2015, pentru neaplicarea legii salariului minim din Germania, având în vedere:
- Atât faptul că în calitate de angajați ai unor firme de transport din România, șoferii români sunt remunerați conform contractului de muncă și legislației române aplicabile
- Cât și faptul că până la acest moment – sfarsitul lunii decembrie 2014 autoritățile germane nu au furnizat informații clare și complete privind aplicarea legii salariului minim transportatorilor străini, deși legea intră în vigoare în prima zi a anului viitor: 
o este de neclar cum poate fi aplicata aceasta lege la operațiunile de tranzit pe teritoriul Germaniei, iar în operațiunile de tranzit nu există nicio competiție cu transportatorii rezidenți – nici la transportul de mărfuri și nici pentru transportul de persoane
o pentru operațiunile de transport având ca destinație/origine Germania  - această măsură constituie o barieră și o obstrucționare a liberei circulații a serviciilor în UE
o inclusiv operațiunile de cabotaj sunt reglementate prin Regulament European, iar o lege națională nu are dreptul de a aduce limitări prevederilor europene comune.

În speranța că veți întreprinde de urgență toate măsurile necesare, rămânem în așteptarea răspunsului Dumneavoastră și vă asigurăm de întreaga noastră considerație,


Radu DINESCU
Secretar General

 

To the Members of the European Parliament: Germany imposes a minimum wage to the carriers from other Member States, thus joining the Western states which adopt measures against freedom of services in the European

Dear Members of the European Parliament,


The National Union of Road Hauliers from Romania - UNTRR – respectfully requires your support in the development of European institutional urgent steps against the abusive provisions of the new law concerning the minimum wage in Germany (MiLoG) and imposing it to the hauliers of other Member States for any activity carried out by their drivers on Germany’s territory. With these provisions, Germany is joining Western States that adopted measures against freedom of services in the UE.


We would like to underline that:

As of the 1st of January 2015 Germany is imposing a minimum wage of EUR 8.5 per hour which will be applicable to the foreign professional drivers carrying out international transport operations of goods and passengers to and from Germany, cabotage in or transiting Germany. Thus, for each hour worked by a Romanian driver on Germany’s territory, the minimum wage per hour applied is that of Germany, not the Romanian one. Penalty for non-compliance with the minimum wage per hour in Germany can reach EUR 500.000!
The full law regulating the minimum wage in Germany (MiLoG) - original German version and Romanian version, can be accessed here: https://old.untrr.ro/legea-privind-salariul-minim-in-germania-aplicabila-tuturor-transportatorilor-inclusiv-romani-incepand-din-01-01-2015.html

 

For each trip operated by a Romanian driver on Germany’s territory, the Romanian haulier for whom he is working is obliged to notify through a written report the Customs authorities in Germany. Although the law will be enforced on the 1st of January 2015 German authorities did not issue so far clear and comprehensive information on how this law will be applied to foreign operators. The fine for failure to timely, accurate and complete information required in the notification form to the German customs can be up to 30,000 Euro.

We consider that the recently adopted measures are seriously affecting the freedom of services on the European market and express our concern with regard to the direction the European Union is heading to.

The aim of these new provisions imposed by the developed Western European States such as France and Germany, is to raise barriers for foreign competitors, especially those of Eastern Europe who are accused of social dumping, a term used more and more for justifying the recent protectionist measures adopted by the Western countries. However, the term of social dumping is wrongly used since the differences between Western European and Eastern European wages are not anti-competition practice but a consequence of different living and social standards between East and West. Before Western States to implement protectionist measures against social dumping, it would be advisable to make a realistic assessment of the impact: Is that really so many German citizens are interested in working as professional drivers and cannot find work - only 8.5 Euro / hour?

It should be understood that in the current background, the transport companies and drivers from Eastern Europe do not take the Westerners’ jobs, but do their jobs!
Please also note that through the new regulation of the minimum wage, the German state is penalizing ITS OWN CITIZENS AND ITS OWN ECONOMY!

1. Germany will prejudice its own resident transport companies which will no longer be competitive as these companies will need German government’s protection under any circumstance, a fact that is not sustainable on a long term
2. The operational costs of all the other German companies will increase
3. The end result will be the increase of the living cost for all Germany’s citizens.
Basically, by this measure, the current German government sacrifices the advantages of German companies and the German population to protect only a very limited number of employees of road transport companies - small and medium enterprises. Requiring that 98% of the population to pay more to support remaining 2% instead to find solutions to the 2% - this is a completely new and surprising approach.

The final outcome targeted by these protectionist measures introduced by developed countries like France and Germany, in connection to the road transport industry, is actually a “new currency” printed in exchange for the European Regulations concerning access to profession and especially to the European market - once these regulations will be adjusted in a similar manner, these national rules will be cancelled.

Why Germany does not forbid any product to be sold on German market unless it was manufactured by labor force paid with minimum wage of 8,5 Euro/hour or equivalent (in Yuan Renminbi, Rupee, etc)?

We do consider that Romania as an European Union Member State, should rapidly adopt a firm stance aimed at stopping such national initiatives directed against other Member States’ transport companies having a direct impact on those of Eastern Europe.

To that purpose, we kindly ask you to urgently take all the legal steps and initiate an institutionalized dialogue in order to avoid abusively penalizing the Romanian transport operators  by German authorities beginning with the 1st of January, 2015 for not applying the German provisions of minimum wage per hour  taking into account that:

- As employees of Romanian transport companies, the drivers are paid according to the working contract and the applicable Romanian legislation
- As until this moment – end of December 2014, the German authorities did not provide clear and complete information concerning the minimum wage per hour for the foreign hauliers although the law comes into force on the first day of the next year:
o It is unclear how can this legislation be applied to transit operations on German territory. There is no competition  with the resident German hauliers as far as the transit operations are concerned either for goods or for passengers
o For the international transport operations having Germany as destination/origin, the German regulation represents a barrier and an obstruction to the freedom of services within the EU
o The cabotage operations are governed by the European Regulations and as such, a national law is not entitled to bring limitations to the European common provisions

Trusting that you will urgently take all necessary measures, we are looking forward to receiving your reply and we assure you of our highest consideration,


Radu DINESCU
Secretary General

 





Ultima modificare a paginii: 12.01.2015

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii