BREXIT- solicitare informații privind impactul asupra transportatorilor români
BREXIT- solicitare informații privind impactul asupra transportatorilor români
Ministerul Transporturilor a solicitat UNTRR să transmită puncte de vedere argumentate privind impactul BREXIT asupra transportatorilor rutieri români.
Pentru pregatirea contribuției UNTRR, vă rugăm să ne transmiteți până la data de 15.11.2018 pe adresa de e-mail office@untrr.ro , următoarele:
- puncte de vedere argumentate cu privire la potențialul impact al Brexit asupra activității firmei dumneavoastră
- măsurile de pregătire întreprinse/pe care le aveți în vedere în perioada următoare
- dacă firma dvs. a inițiat/realizat o evaluare a impactului potențial în principalele scenarii posibile, inclusiv în cazul unui scenariu tip "situație limită". În acest sens, vă recomandăm să consultați informarea Comisiei Europene "ȘAPTE LUCRURI PE CARE ÎNTREPRINDERILE DIN UE27 TREBUIE SĂ LE ȘTIE În vederea pregătirii pentru Brexit"
- orice alte aspecte pe care le considerați relevante în acest context
Reamintim ca Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord va ieși din Uniunea Europeană (UE) vineri, 29 martie 2019, la miezul nopții. Începând cu data de 30 martie 2019, Regatul Unit va deveni o țară terță, iar legislatia UE va înceta să se aplice Regatului Unit.
Conform Comisiei Europene, repercusiunile în diferitele domenii ale transportului rutier sunt, în special, următoarele (pentru mai multe detalii click aici):
- certificatele și atestatele de competență profesională emise conform legislației UE de către Regatul Unit nu vor mai fi valabile în UE-27.
- Licențele comunitare pentru transportul internațional de marfă eliberate de autoritățile competente ale Marii Britanii nu vor mai fi valabile în UE-27.
Operatorii de transport rutier de mărfuri stabiliți în Marea Britanie nu vor mai avea acces la piața internă a transportului rutier de mărfuri din Uniune.
Din momentul BREXIT s-ar aplica sistemul de cote multilaterale CEMT, atat pentru operațiunile de transport rutier de mărfuri realizate de transportatorii britanici în UE, cât și de transportatorii din Statele Membre UE dinspre sau către Regatul Unit. Acest sistem nu permite operațiunile de cabotaj.
- Licențele comunitare pentru transportul internațional de persoane cu autocarul și autobuzul eliberate de autoritățile competente ale Marii Britanii nu vor mai fi valabile în UE-27.
De asemenea, Regatul Unit nu se va mai încadra în domeniul de aplicare al Acordului Interbus privind transportul internațional ocazional de călători cu autocare și autobuze.