Știați că începând cu 01.01.2021, în Franța autovehiculele grele sunt obligate să aibă instalat sistemul de avertizare a punctului mort?
Știați că începând cu 01.01.2021, în Franța autovehiculele grele sunt obligate să aibă instalat sistemul de avertizare a punctului mort?
Nerespectarea acestei obligații va fi sancționată cu o amendă de clasa a IV-a, de 750 euro. Cu aceeași amenda se va sancționa si vehiculele care nu vor avea marcajele aplicate corect in zona definitã prin lege.
Pentru achizitionare: Produse siguranță - Transmag.ro
Decretul nr. 2020-1396 din 17 noiembrie 2020 privind marcarea punctelor oarbe (unghi mort/punct mort)
Acesta se refera la obligația de a purta vizibil semnalizarea care materializeazã poziția punctelor oarbe (unghi mort / punct mort), listat în articolul L. 313-1 din Codul rutier si introdus prin articolul 55 din Legea nr. 2019-1428 din 24 decembrie 2019 privind orientarea mobilitãții, cu intrare in viguare de la 1 ianuarie 2021.
Ce vehicule sunt vizate de aceastã obligație?
• Orice vehicul cu o greutate maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone, inclusiv autocare si autobuze.
Ce vehicule sunt scutite de aceastã obligație?
• vehiculele agricole și forestiere;
• vehiculele specifice activitatilor de iarnã;
• vehiculele de intervenție ale serviciilor de gestionare a autostrãzilor si a drumurilor secundare;
• vehicule de transport a lemnului (camion de tãiere)
• autovehicule și vehicule remorcate, pentru care din punct de vedere structural/tehnic* nu este posibila aplicarea semnelor laterale și / sau posterioare.
Notã*: structural/tehnic se stabilește atunci când, în zonele de fixare definite, nu existã nicio zona care sã permitã aplicarea semnalizãrii.
Cum poate fi aplicatã semnalizarea pe vehicul?
• Lipire;
• Nituire;
• Pictura/Desen - care sa pãstreze identice forma/dimensiune/culori ;
• Insemnul in buzunar aplicat/lipit.
• Orice alt mijloc de fixare ferma;
Vehiculele inmatriculate in alte țari sunt supuse acestei obligații?
DA. Dacã acestea detin deja, pe lateral și în spate, un indicator destinat indicãrii prezenței unghiurilor moarte în temeiul legislației unui alt stat membru al UE, nu vor mai fi necesare alte insemne suplimentare.
Dar vehiculele deja echipate cu un model care nu este conform cu modelul prezentat în anexa la proiect?
Dacã aceste vehicule sunt echipate, pe lateral și în spate, înainte de 31 martie 2021, acestea vor fi considerate legale doar o perioadã de 12 luni de la publicarea ordinului în jurnalul oficial.
Unde ar trebui sã fie aplicatã semnalizarea?
Semnalizarea va fi plasatã în așa fel încât sã fie vizibilã în toate situațiile și în așa fel încât sã nu obstrucționeze vizibilitatea altor plãci de reglementare, a inscripțiilor vehiculului, vizibilitatea luminilor și dispozitivelor de semnalizare, precum și câmpul vizual al șoferului.
Existã cerințe de reglementare pentru poziționarea semnalizãrii?
Da. Semnalizarea trebuie sã respecte o locație specificã prevãzutã la articolul 2.
Semnalizarea trebuie sã fie aplicatã pe fața din spate a vehiculului la dreapta planului median longitudinal (între 0,9 și 1,5 m de la sol), precum și pe fiecare parte, cu excepția suprafețelor de sticlã din primul metru înainte (între 0,9 și 1,5 m de sol).
Existã excepții de la aceastã poziționare?
Da, în caz de imposibilitate tehnicã*.
Notã*: Imposibilitatea tehnicã corespunde cu imposibilitatea de a fixa semnalizarea în perimetrul stabilit prin decret (de exemplu: suprafațã vitratã).
- Abaterea de la cerințele de înãlțime:
• Autovehicule și vehicule tractate, pentru care este imposibil tehnic pentru a respecta cerința de înãlțime deasupra solului de semnalizare, indicatoarele se vor plasa la o înãlțime cât mai apropiatã de cea prescrisã la Articolul 2 din prezentul decret și în limita a 2,10 metri.
- Abaterea de la cerințele pentru poziționarea lateralã:
• Vehicule cu sisteme de viziune directã în partea de jos a ușilor sau ușilor geamurile sunt echipate cu indicatoare plasate la o distanțã fațã de vehicul cât mai aproape de cel prevãzut la articolele 2 din prezentul decret și în limita a 3 metri. Se poate renunța la distanța de 3 metri atunci când structura vehiculului nu permite poziționarea semnelor în conformitate cu prevederile acestui articol fãrã a obstrucționa o parte din geamuri.
• Criteriile de poziționare pentru semnele laterale nu se aplicã la vehiculele tractate pentru care existã o imposibilitate tehnicã. Aceste vehicule transportã semnele laterale într-o poziție compatibilã cu caracteristicile lor tehnice.
- Abaterea de la cerințele de poziționare din spate:
• Criteriile de poziționare a semnalizãrii din spate nu se aplicã vehiculelor cu motor și tractate pentru care existã o imposibilitate tehnicã. Aceste vehiculele sunt marcate pe fața si pe spate într-o locatie compatibilã cu caracteristicile tehnice ale acestora.
Exemple: nave container; - usi auto; - tractoare pentru semiremorci; - vehicule cisterna; - vehicule cu platformã; - brate pentru incarcari detasabile; - carucioare, etc.
Alte situatii:
- aplicarea pe vehicule echipate cu prelate glisante care sã permitã încãrcare lateralã;
Plierea și desfãșurarea regulatã a prelatei poate afecta rezistența în timp a autocolantului. Pentru a remedia aceastã problemã, se recomandã semnalizarea vehiculului prin alte mijloace precum vopsirea sau expunerea insemnului intr-un buzunar/suport transparent, aplicat. (CE - 30.11.2020).
- aplicarea pe vehicule cu platformã:
Se considerã cã nu existã nicio imposibilitate structuralã pentru aceste vehicule, cu toate acestea, ele fac parte din vehiculele pentru care existã o imposibilitate tehnicã sã fixeze semnalizarea în limitele dimensionale stabilite prin decret. Prin urmare, semnalizarea trebuie aplicatã într-un loc compatibil cu caracteristicile tehnicile acestor vehicule (de exemplu, fixarea intr-un buzunar/suport transparent, aplicat pentru a gãzdui semnalizarea).
- aplicarea pe vehiculele salubritate/curatenie;
Se precizeazã cã semnalizarea trebuie sã fie aplicatã pe vehicul și nu pe tomberon deoarece nu face parte din vehicul.
- aplicarea pe vehicule container;
Semnalizarea trebuie sã fie aplicatã pe vehicul și nu pe container, deoarece nu face parte din vehicul.
- aplicarea pe vehiculele de transport auto;
Aceste vehicule se numãrã printre vehiculele pentru care existã imposibilitatea tehnicã de a fixa semnalizarea în cadrul constrângerilor dimensionale stabilite prin decret. Prin urmare, semnalizarea trebuie aplicatã într-o locație compatibilã cu caracteristicile tehnice ale acestor vehicule.
- aplicarea pe vehicule de transport a lemnului (camion de tãiere);
Aceste vehicule se numãrã printre vehiculele pentru care existã imposibilitatea structuralã in vederea aplicarii semnului, pe partea lateralã, buștenii acționeazã ca șasiu iar în partea din spate existã doar o portiune de suport.
Prin urmare, aceste vehicule sunt scutite de la aplicarea indicatoarelor.
Regulamentul se aplica si vehiculelor înmatriculate în afara Franței, dar dacã acestea sunt deja prevãzute cu semne de avertizare în conformitate cu legislația unui alt stat membru al UE, autoritãțile franceze de control vor accepta aceste semne.