UNTRR


Implementarea TIR-EPD (NCTS/TIR) în România

Potrivit cerinţelor Uniunii Europene, începând cu data de 01 ianuarie 2009 trebuie implementată şi în România Reglementarea Comisiei UE(EEC) 2454/1993 cu Actualizările respective din 05.02.2004 referitor la transmiterea obligatorie a informaţiilor electronice TIR înaintea sosirii vehiculelor la punctul de trecere al frontierei UE de intrare / plecare de la un birou vamal interior UE/ sosire la un birou vamal interior UE de destinaţie.

Conform reglementărilor UE de mai sus, TOATE companiile de transport care efectuează transport de mărfuri sub acoperirea Carnetelor TIR, trebuie să depună informaţii electronice la sistemele IT ale autorităţilor vamale naţionale ale statelor membre UE.

În cazul în care companiile de transport nu au posibilitatea depunerii informaţiilor TIR (în format electronic) la sistemele IT ale autorităţilor vamale naţionale ale ţărilor membre UE, vehiculele încărcate cu marfă sub acoperirea carnetelor TIR vor fi lăsate să aştepte în frontierele externe UE şi vor fi nevoite să se îndrepte spre serviciile caselor de expediţii/comisionari vamali care, contra cost, vor înregistra şi depune informaţiile electronice TIR necesare sistemului IT al autorităţilor vamale naţionale respective şi implicit vor avea acces deplin la toate datele comerciale confidenţiale ale titularilor de carnete TIR.

Pentru a menţine independenţa comercială a titularilor de carnete TIR, pentru a ţine la un nivel redus costurile aferente din utilizarea carnetelor TIR şi în acelaşi timp pentru a asigura conformitatea cu reglementările UE, IRU a dezvoltat o aplicaţie IT pe bază web denumită NCTS/TIR. În acelaşi timp se lucrează la sistemul IT pentru Pre-Declaraţia Electronică TIR (TIR-EPD), extinzând funcţionalitatea aplicaţiei web NCTS/TIR.

Utilizarea aplicaţiei web NCTS/TIR, ca şi utilizarea noului sistem IT TIR-EPD al IRU este gratuită. Această aplicaţie necesită doar înregistrarea utilizatorului sistemului (companie de transport sau Asociaţie membră IRU), sistemul permiţându-i acestuia să înregistreze informaţia electronică TIR necesară şi să depună informaţia electronică TIR la birourile vamale selectate.

Carnetul TIR rămâne să fie declaraţia de tranzit vamal.

Titularul carnetului TIR rămâne în permanenţă deplin răspunzător pentru pre-declaraţia electronică TIR transmisă.

UNTRR se preocupă împreună cu persoanele responsabile din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor, pentru asigurarea operativităţii până la termenul limită şi începerea pregătirilor necesare transmiterii obligatorie a informaţiilor electronice TIR, astfel încât Titularii de carnete TIR să poată îndeplini cerinţele IRU.





Ultima modificare a paginii: 20.06.2008

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii