Protestul transportatorilor rutieri - 29.09.2021
COMUNICAT DE PRESĂ: UNTRR, FORT, ATM Bucovina, APULUM au obținut în cadrul protestului de astăzi, 29.09.2021, publicarea proiectului de amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri, detalii aici
Prim-Ministrul României, dl. Florin Cîțu, a declarat în conferința de presă de astăzi, 29.09.2021, că decizia de carantinare a șoferilor profesioniști nu depinde de Guvern, ci de specialiști, detalii aici
29.09.2021- UNTRR, ATMB, FORT și APULUM au depus la Guvern solicitare întâlnire delegație reprezentanți ai asociațiilor transportatorilor rutieri care protestează în Piața Victoriei, detalii aici
Ultima oră! UNTRR merge mai departe cu protestul, UNTRR nu a participat astăzi la întâlnirea de la Ministerul Finanțelor. Invităm pe toată lumea la protest și toate asociațiile pentru a decide mâine în piața Victoriei ce decizii vor fi luate.
Răspunsul ANAF care arată că nu pot opri legal controlul pe diurnă, detalii aici
In august dl. Dan VILCEANU- Ministrul Finanțelor anunța că proiectul de amnistie va fi depus la 1 septembrie 2021 în Parlament. Azi 28 septembrie, proiectul nu este înregistrat în Parlament. detalii aici
UNTRR a obținut avizul Brigăzii Rutiere privind organizarea și desfășurarea protestului din data de 29.09.2021, click aici pentru a consulta documentul, click aici pentru a vizualiza harta cu zona de desfășurare a protestului. Mai multe informații despre protestul de miercuri, 29.09.2021, puteți găsi aici
28.09.2021, COMUNICAT DE PRESĂ: Industria transporturilor rutiere prin asociațiile transportatorilor rutieri organizează miercuri, 29 septembrie 2021, în Piața Victoriei din București, un protest privind cele mai acute probleme din industrie: reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști, detalii aici
28.09.2021- Azi, înainte de protestul transportatorilor a apărut pe surse un nou Proiect de Lege privind amnistia fiscală, detalii aici. Acest proiect este pe surse, dar semnat de grupul de parlamentari inițiatori. În vară a circulat tot pe surse o variantă asemănătoare, detalii aici
Observații la proiectul de LEGE pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea și completarea Legii nr.16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale:
- proiectul de lege menține prevederile care au generat incertitudine juridică în sectorul transporturilor rutiere, respectiv prevederile conform cărora indemnizația specificã detașãrii transnaționale poate fi reîncadratã din punct de vedere fiscal de cãtre organul fiscal, ca venit asimilat salariilor pentru care se datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, numai ca urmare a constatãrilor Inspecției Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncã, cu privire la nerespectarea dispozițiilor legale aplicabile în domeniul detașãrii transnaționale.
- în expunerea de motive cu privire la legislația europeană aplicabilă situațiilor de detașare, nu sunt prevăzute și noile prevederi ale Directivei 1057/2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier
- creșterea costurilor totale ale firmei sunt relativ reduse atunci când șoferii sunt activi, și sunt ceva mai mari atunci cand șoferii sunt acasă.