UNTRR


ȘTIAȚI CĂ neintroducerea cartelei tahografice în slotul corect, în cazul conducerii autovehiculului în echipaj se sancţionează ?

ȘTIAȚI CĂ:

neutilizarea diagramei tahografice corecte sau neintroducerea cartelei tahografice în slotul corect, în cazul conducerii autovehiculului în echipaj  se sancţionează cu amendă de la 600 lei la 1.000 lei aplicabilă conducătorului auto?

Vă reamintim că în Franța au intrat în vigoare noi prevederi privind conducerea în echipaj și nerespectarea acestora duce la sancționarea operatorilor de transport cu amenzi de până la 15.000 Euro.

Dacă primii șoferi sancționați au fost cei olandezi în prezent și firme din România au primit amenzi pentru că șoferii nu au oprit motorul după perioada de 4 ore și 30 de minute.

 Asociatia de Transport si Logistica din Olanda - TLN ne-a informat referitor la noile interpretari ale autoritatilor franceze privind regulile europene referitoare la conducerea in echipaj.

Conform TLN, transportatori rutieri olandezi au fost amendati de autoritatile franceze cu pana la 15 000 Euro fiind acuzati de incalcarea regulilor privind conducerea in echipaj prin depasirea perioadei de conducere continua. Un sofer nu poate conduce mai mult de 4 ore si 30 min. Intre timp, celalat sofer din echipaj (co-soferul) isi intrerupe timpul de conducere pentru o perioada de 4 ore si 30 min. In timpul acestei intreruperi, co-soferul are posibilitatea sa se odihneasca. Soferul care nu conduce trebuie sa isi inregistreze aceasta perioada in tahograful vehiculului ca perioada de disponibilitate.

Interpretarea recenta a autoritatilor franceze este ca introducerea Regulamentului 165/2014, adoptat in Franta in Martie 2015, permite autoritatilor regionale DREAL din Franta sa aplice amenzi soferilor care nu efectueaza o perioada de odihna adecvata dupa schimbarea soferului/co-soferului, in cazul conducerii in echipaj. TLN a fost informata de catre un ofiter de politie francez al CRS ca argumentatia lui se bazeaza pe articolul 34 al Regulamentului165/2014, asa cum a fost precizat de catre autoritatea DREAL Franta.

DREAL spune ca in cazul conducerii in echipaj, schimbul trebuie urmat de o perioada de odihna de 45 min, ceea ce inseamna ca vehiculul trebuie sa stationeze, cu motorul oprit. Apoi soferii isi schimba locurile si dupa cea de a doua perioada de 4h si 30 min, ei trebuie sa repete acest schimb si sa efectueze o noua pauza, conform autoritatilor franceze. Autoritatile franceze au explicat TLN ca este obligatoriu ca soferul sa aiba o pauza reala, ceea ce inseamna "motorul oprit".

 

Cadrul juridic:

ORDONANŢĂ nr. 37 din 7 august 2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, modificată și completată cu OG 8/2015


Pentru mai multe informații accesați:

https://old.untrr.ro/legislatie/in-vigoare/timp-de-lucru.html#&panel1-1





Ultima modificare a paginii: 30.10.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii