UNTRR


06.02.2017 - ULTIMA ORĂ: salariul minim în Olanda

Salariul minim în Olanda

 

IRU/TLN informează privind introducerea salariului minim în Olanda și a unor noi prevederi privind răspunderea solidară - aplicabile transportatorilor străini și personalului acestora atunci când muncesc/efectuează operațiuni de transport în Olanda:

1.   Legea olandeză denumită  WagwEU (Wet arbeidsvoorwaarden gedetacheerde werknemers in de EU), care realizează transpunerea Directivei UE de detașare a lucrătorilor și a Directivei de implementare a acesteia. Legea a fost adoptată în iunie 2016, acesta fiind termenul până la care fiecare Stat Membru trebuia să transpună în legislația națională  Directiva de implementare privind detașarea lucrătorilor. Cu toate acestea, TLN precizează că sistemul de notificare va deveni operațional cel mai devreme în ianuarie 2018.   

2.   Legea olandeză denumită “Wet Aanpak Schijnconstructies” (WAS), în vigoare de la 01.01.2017 , care nu se focusează pe salariul minim, însă urmărește combaterea construcțiilor fictive prin introducerea conceptului de răspundere solidară.

PRINCIPALELE REGULI PRIVIND APLICAREA SALARIULUI MINIM ÎN OLANDA

1.     Cadrul de aplicare - transport marfă și persoane

-  NUMAI cabotaj

-  EXCLUS transportul internațional bilateral, terță țară și tranzit

2.     Pre-înregistrare

-    sistemul electronic este în construcție și ar trebui să fie operațional de la 01.01.2018

3.     Documentația obligatorie

-     numai la cerere, angajatorii sunt obligați să furnizeze inspectoratului toate informațiile necesare privind aplicarea Directivei 2014/67 de implementare a detașării lucrătorilor

-    următoarele documente trebuie să fie disponibile la locul de muncă - state salariale, inclusiv dovada că salariul a fost transferat șoferului, contract de muncă, înregistrări ale timpului de muncă (pentru perioada în care șoferii au lucrat în Olanda), dovada privind securitatea socială.  Documentele nu trebuie să se afle la bordul vehiculului, deși nu este interzis. Documentele pot fi transferate digital Inspectoratului.

4.     Nivelul salariului minim

-     șoferul trebuie să fie plătit conform nivelului salarial stabilit prin contract colectiv în transport sau conform nivelului salariului minim din Olanda. În Olanda, nivelul salariului brut pentru un șofer transport internațional este de 13,91 pe oră, iar nivelul salariului minim brut este de 8.96 Euro pe oră.

5.     Reprezentant în Olanda

-    Angajatorul trebuie să desemneze o persoană de contact în Olanda, căreia inspectoratul să i se poată adresa în cazul unei solicitări.

6.     Observații

Legislația olandeză se bazează pe principiul răspunderii solidare și în consecință, și alte părți ale lanțului de distribuție pot fi răspunzătoare pentru contravenții De exemplu, expeditorul poate fi responsabil   dacă angajatorul nu respectă nivelul de salarizare corespunzător al șoferului. 

 

UNTRR și IRU continuă să monitorizeze situația. Membrii UNTRR sunt rugați să raporteze orice caz de contravenție sau probleme practice/solicitări de clarificare la email: roxana.ilie@untrr.ro 





Ultima modificare a paginii: 14.02.2017

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii