UNTRR


13.06.2016 - IRU solicită un moratoriu privind controalele Legii Macron în transporturile rutiere internaționale

IRU solicită un moratoriu privind controalele Legii Macron în transporturile rutiere internaționale  

 

Bruxelles, 13 iunie 2016 - IRU solicită autorităților franceze să amâne punerea în aplicare a Legii Macron deoarece cerințele esențiale care să permită să se conformeze legii nu sunt încă disponibile pentru operatorii de transport rutier. Comisia Europeană cere susținerea amânării până ce aspectele juridice nu sunt clarificate.

IRU a solicitat autorităților franceze să introducă un moratoriu privind aplicarea Legii Macron pentru operatorii de transport internațional începând cu 2 iulie 2016.

Cu numai două săptămâni înainte de intrarea în vigoare a acestei legii, operatorii de transport rutier nu au nicio informație practică cu privire la modul de a se conforma. Legea Macron include obligații pentru ca operatorii să se înregistreze, desemnarea unui reprezentant în Franța și calcularea salariul minim. Autoritățile franceze nici măcar nu au publicat formularele de înregistrare necesare până la această dată.

IRU îndeamnă statele membre ale UE și Comisia Europeană să sprijine această amânare până la stabilirea clarificărilor juridice, furnizarea informațiilor pentru sectorul transporturilor și acordarea unei perioade de adaptare.

"Încă din martie 2015, cu mai mult de un an în urmă, ne-am exprimat preocupările cu privire la implicațiile practice ale Legii Macron în cazul în care implementarea legii nu este explicată în detaliu, și cu consultarea reprezentanților sectorului de transport", a declarat Michael Nielsen, reprezentantul IRU la UE.

"În urmă cu două luni, IRU a transmis administrației franceze peste 40 de întrebări juridice și practice privind Legea Macron pentru a informa, mai departe, membrii săi. Până la această dată, solicitarea IRU a rămas fără răspuns.”

"Este total inacceptabil să se impună astfel de obligații fără a îi informa, mai întâi, în detaliu pe cei care vor fi responsabili de respectarea acestora, în special menționând că transportatorii sunt pasibili de o amendă de 500.000 € dacă vor fi găsiți vinovați că nu respectă aceste norme."

IRU a sperat ca înaintea implementării Legii Macron, autoritățile franceze ar fi trebuit să fi așteptat rezultatul investigației Comisiei Europene în cazul Legii MiLoG din Germania, deoarece cele două inițiative sunt bazate pe același concept. În consecință, IRU apelează de asemenea, la Comisia Europeană să finalizeze investigațiile cât mai curând posibil.

 





Ultima modificare a paginii: 17.06.2016

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii