UNTRR


Cabinetul de Av. Paulopol: Facilități IMM Leasing – foarte important pentru firmele de transport

Va informam ca prin OUG nr. 118/22.07.2020, publicata in M. Oficial nr. 655 si intrata in vigoare in data de 24.07.2020 („OUG 118/2020”), este introdus un program de garantare a finantarilor de tip leasing („IMM Leasing”), similar cu IMM Invest. In cadrul acestui program, statul acorda garantii pentru finantari de tip leasing financiar aplicantilor care indeplinesc criteriile de eligibilitate specifice programului (criterii pe care vi le prezentam mai jos). Aplicantii pot fi atat societati, cat si persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, precum si asociatii si fundatiile care desfasoara activitate economica.

Mecanismul concret prin care se va implementa IMM Leasing, cat si caracteristicile bunurilor care se pot achizitiona se stabilesc prin norme metodologice. Normele metodologice vor fi elaborate, potrivit OUG 118/2020, in 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 118/2020, respectiv pana pe 24.08.2020. Prin urmare, ne asteptam ca programul sa devina functional incepand cu luna septembrie 2020. Pana atunci, in masura in care acest program poate veni in sprijinul activitatii dvs., putem incepe o analiza personalizata pentru a stabili daca societatea dvs. indeplineste conditiile de eligibilitate IMM Leasing. Astfel la momentul aparitiei Normelor Metodologice vom putea depune in scurt timp dosarul.

1. Bunuri* ce pot fi achizitionate:

a) Echipamente IT si tehnologia informatiei;

b) Utilaje si echipamente tehnologice, vehicule pentru transport marfuri si persoane, utilizate in scop comercial;

*Bunurile pot fi noi sau second-hand.

2.   Beneficiile acordate de stat sunt:

a)  sub forma de garantii pentru leasing, in procent de max. 80% pentru echipamente IT, max. 60% pentru utilaje si echipamente tehnologice si vehicule (pentru procentul negarantat, finantatorul va poate solicita drept garantie bilete la ordin);

b)  sub forma de grant – statul plateste 50% din valoarea dobanzii pe intreaga perioada de leasing** si 100% comisionul de administrare si comisionul de risc;

c) avansul achitat de dvs. va fi cuprins intre 0% - max. 20% din valoarea de achizitie a bunului (pentru bunurile noi) / din valoarea rezultata din evaluare (pentru bunurile second-hand);

d) valoarea reziduala va fi de max. 20% din valoarea de achizitie/evaluare a bunului. Valoarea reziduala poate fi achitata la finalul perioadei de leasing sau inclusa in ratele de leasing;

**Durata maxima a perioadei de leasing va fi de 72 de luni, cu posibilitatea acordarii unei perioade de gratie cuprinsa intre 3 si 12 luni.

3. Conditii de eligibilitate pentru aplicanti:

a) aplicantul nu se afla in dificultate in sensul in ca, fara interventia statului, acesta ar fi obligat, aproape sigur, sa isi inceteze activitatea in termen scurt sau mediu;

b) aplicantul nu se afla in litigiu, in calitate de parat, cu Ministerul Finantelor Publice si/sau finantatorul;

c) aplicantul nu figureaza cu credite restante, inclusiv pentru finantarile tip leasing, in ultimele 6 luni sau daca inregistreaza restante in baza de date a Centralei Riscului de Credit, acestea sunt incadrate in categoriile “standard”, “in observatie” si “substandard”;

d) aplicantul nu se afla in interdictie de a emite cecuri si nu figureaza cu incidente majore cu bilete la ordin in ultimele 6 luni in baza de date a Centralei Incidentelor de Plati;

e) aplicantul este eligibil conform reglementarilor interne ale finantatorului – aceasta conditie se va analiza in concret, impreuna cu finantatorul leasingului;

f) aplicantul nu inregistreaza popriri active sau suspendate pe conturile bancare;

g) aplicantul nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante fiscale si bugetare administrate de organul fiscal central;

h) aplicantul nu desfasoara activitate in urmatoarele sectoare/domenii de activitate: intermedieri financiare si asigurari, tranzactii imobiliare, activitati de jocuri de noroc si pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool cu exceptia vinului si berii, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, activitati de inchiriere si leasing, activitati de investigare si protectie.

Echipa Paulopol Attorneys & Counselors va sta la dispozitie pentru orice alte informatii va sunt necesare.

Dan Paulopol-Necula

Managing Partner

dan.paulopol@paulopol.ro

16 Splaiul Unirii, 4th floor, room 402

Bucharest 4, RO - 040035

Romania

Fax: (004) 021 387 34 78

Cell: (+40) 720 722 582

www.paulopol.ro





Ultima modificare a paginii: 30.07.2020

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii