14.10.2021 a avut loc la sediul Consiliului Concurenței o întrevedere între domnul Constantin ISAC- Președintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România- UNTRR și domnul Bogdan CHIRIȚOIU - Președintele Consiliului Concurenței
În data de 14.10.2021 a avut loc la sediul Consiliului Concurenței o întrevedere între domnul Constantin ISAC- Președintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România- UNTRR și domnul Bogdan CHIRIȚOIU - Președintele Consiliului Concurenței. Discuțiile s-au axat pe creșterea tarifului la RCA și găsirea unor soluții posibile pentru ca aceste creșteri să nu devină necontrolabile.
În cadrul discuției domnul Isac a primit asigurări că se va face o investigație prin care se va stabili dacă firmele de asigurări respectă Legea 132/2017 (RCA) și în special prevederile legate de tariful de referință.
Conform legii, asiguratorii trebuie să calculeze prețul RCA pe baza tarifului de referință la care se aplică bonus-malus.
Dacă un asigurat primește 3 oferte RCA de la 3 asiguratori RCA pentru 12 luni și acestea sunt cu 36% mai mari față de tariful de referință, aferent segmentului de risc din care face parte asiguratul, acesta trebuie să se adreseze BAAR pentru mediere, pentru că este încadrat ca asigurat cu risc ridicat.
Reamintim că BAAR este asociația profesională, independentă şi autonomă a tuturor societăților de asigurare autorizate să emită RCA și îndeplinește atribuțiile de birou național auto, de organism de plată a despăgubirilor, de organism de compensare, de centru de informare, precum şi alte atribuţii conferite prin lege, precum și cele de mediere.
Domnul Isac a menționat că în cazul în care o pondere mare a operatorilor de transport se vor adresa BAAR pentru medierea tarifelor de asigurări, transportatorii vor solicita iar plafonarea prețului la asigurările RCA.
În același timp ASF trebuie să efectueze controale și să verifice dacă se respectă reglementările legale și acolo unde tarifele RCA sunt foarte mari trebuie să se identifice cauza și să se aplice măsuri de corecție.
ASF trebuie să analizeze creșterea costurilor pe daunalitate și să ia măsuri în cazul în care aceste costuri au crescut ca urmare a unor facturi foarte mari și nejustificate pentru reparații efectuate la vehicule sau urmare a unor tarife foarte mari pentru vehiculele închiriate și puse la dispoziție asiguratului.
Ultima modificare a paginii: 15.10.2021