UNTRR


01.08.2016, COMUNICAT DE PRESĂ: UNTRR solicită Guvernului suplimentarea imediată a bugetului real disponibil pentru plata restituirii supraaccizei pentru operatorii de transport rutier, după ce în 2016 în bugetul de stat era prevăzută suma de 643,2 milioane lei, iar în mod real MFP a alocat 10 milioane lei, sumă deja utilizată

01.08.2016

Comunicat de presă

UNTRR solicită Guvernului suplimentarea imediată a bugetului real disponibil pentru plata restituirii supraaccizei pentru operatorii de transport rutier, după ce în 2016 în bugetul de stat era prevăzută suma de 643,2 milioane lei, iar în mod real MFP a alocat 10 milioane lei, sumă deja utilizată

 

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează faptul că bugetul de stat în România este alcătuit după un standard dublu, după ce oficial, pe hârtie, au fost alocați 643,2 milioane lei pentru rambursări de supraacciză la motorină în acest an, iar în practică, pentru plăți, au fost prevăzuți 10 milioane de lei pentru 2016, sumă epuizată din luna mai 2016, și solicită Guvernului rectificarea bugetului real în vederea onorării plăților mult întârziate prin creșterea sumei de la 10 milioane lei la o valoare cât mai apropiată de suma ”bugetată” de 643,2 milioane lei.

Este pentru al treilea an consecutiv când statul român nu este capabil să restituie către transportatori sumele bugetate la început de an pentru restituirea supraaccizei, ceea ce dovedește încă o dată că această facilitate este nefuncțională și că supraacciza la combustibili trebuia eliminată, începând cu 1 ianuarie 2016, așa cum prevedea inițial Codul Fiscal.

Astfel, în perioada ianuarie – decembrie 2015, s-au restituit numai 15,52 milioane lei (3,43 milioane euro) către transportatori, sumă aferentă pentru 615 de cereri, deși bugetul estimat pentru acest an este de 626,5 milioane lei (140,8 milioane euro) - procentual 2,478%!

În 2014, din bugetul estimat de 40 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 8,44 milioane euro, doar în luna decembrie au fost făcute plăți, când au fost plătite 7 cereri de rambursare în valoare totală de 180.844 lei, aproximativ 40.000 euro, adică 0,45%.

”Sistemul nu funcționează în mod real, ci doar simulează funcționarea. În condițiile în care plățile din 2015 s-au ridicat la 2,478% din total buget alocat, întrebarea firească este: cât este în realitate bugetul disponibil? Exact 2,478%? De ce se alocă un buget uriaș, din care nu este disponibilă nici a 40-a parte? Pentru ca Ministerul Finanțelor Publice să facă ”venit din acciză” la final de an exact suma alocată pentru restituiri, dar neplătită? În mod firesc trebuie anunțat momentul final al acestei ”scheme” și trebuie prevăzute sume suficiente pentru onorarea plăților. Din păcate în România statul și-a făcut o tradiție din păcălirea contribuabililor, însă este foarte surprins când contribuabilii de rând, sufocați de birocrație, sunt nevoiți uneori să încerce să păcălească statul din rațiuni de supraviețuire”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

UNTRR solicită Ministerului Transporturilor ca pentru corecta informare a transportatorilor să fie făcute demersuri pentru publicarea bugetului disponibil în fiecare trimestru pentru efectuarea de rambursări de către Ministerul Finanțelor Publice. În acest fel, firmele de transport își vor lua deciziile corespunzătoare referitoare la locul unde vor alimenta.

 

* * *


Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.





Ultima modificare a paginii: 02.08.2016

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii