UNTRR


CARAVANA ECO IRU 2010 - De la Islamabad la Istanbul ! Prin Pakistan, Afganistan, Turkmenistan, Azerbaidjan, Iran, Turcia

Cea dintai caravana comerciala de camioane din istorie a sosit la Bruxelles, redeschizand astfel vechiul Drum al Matasii. Ea raspunde unei solicitari sporite a economiilor europene, asiatice si americane dornice sa gaseasca alternative de transport viabile, avand in vedere aglomerarea galopanta a porturilor chinezesti si cresterii tarifelor transportului maritim.

Caravana in premiera a camioanelor care a calatorit sub deviza „De la Beijing la Bruxelles, transportul rutier motorul progresului“ si-a incheiat in data de 17 octombrie periplul sau istoric de 12.000 km, care a inceput la Beijing pe 27 septembrie, in cursul celei de-a 3-a Conferinte Euro-Asiatice a IRU privind transportul rutier axat pe tema „Transportul rutier: legatura dintre Asia si Europa“.

Presedintele IRU, Paul Laeremans, a declarat: „Eforturile neincetate si de durata ale IRU pentru a desfiinta barierele transportului rutier international au condus la realizarea acestei initiative istorice care a redeschis deja faimosul Drum al Matasii! Acest lucru dovedeste ca marfurile pot fi in mod eficient transportate din China catre tarile din CSI si UE in doar o treime din timpul necesar transportului maritim! Aceasta caravana demonstreaza ca, in contextul unei economii mondiale din ce in ce mai competitive, transportul rutier nu mai este doar un simplu mijloc de transport, ci un mijloc de productie incontestabil pentru intreprinderi si economie“.

Dick Van den Broek Humphreij, Presedintele Consiliului European al Expeditorilor, a declarat ca aceasta caravana „va marca, fara indoiala, o era noua comerciala, nu numai intre doua continente si intre cele doua orase Beijing si Bruxelles, ci in toate tarile ale caror economii in dezvoltare se deschid pietei, de-a lungul celor 12.000 km ai noului Drum al Matasii“. El a subliniat ca din cauza „politicii dogmatice de transport a Comisiei, si a insistentei asupra ideii ca «transportul pe distante lungi este rezervat caii ferate; transportul rutier serveste distributiei», combinata cu fluxul neincetat de exigente tot mai restrictive privind mediul si cu multiplicarea restrictiilor si penalitatilor nationale, operatorii de transport rutier din Vechiul Continent, fortati sa se supuna exigentelor severe de calitate si sa aplice aceste politici dogmatice, si-au pierdut pur si simplu din spiritul lor intreprinzator!“

Peter-Hans Keilbach, Reprezentantul Sef al Camerei de comert americane, a indicat ca si „comertul intre regiunea Asia-Pacific si Europa reprezinta mai mult de 300 miliarde dolari pe an. In 2004, intreprinderile americane au investit mai mult de 4 miliarde dolari in China si aceasta cifra creste in fiecare an. In total, activele americane in Europa se ridica la aproximativ 3,3 miliarde de dolari. Dar la ora actuala, schimburile comerciale dintre Asia si Europa se efectueaza in principal de catre transportul maritim si implica costuri ridicate de manipulare a marfii in porturi. Transportul rutier va reduce considerabil durata tranzitului la mai putin de 3 saptamani, va diminua costurile si va permite o livrare door-to-door!“.

Martin Marmy care, in timpul discursului sau de investire in calitate de Secretar general al IRU din 1993, a spus ca are un vis, si anume acela de a redeschide Drumul Matasii pentru a permite transportului rutier sa aduca progresul pe continentul euroasiatic, a facut obiectul unei recunostinte cu totul deosebite.

Astfel, Paul Laeremans a declarat: „Acest vis a devenit realitate, dar nu este decat un inceput. Numeroase eforturi vor fi necesare in continuare.“

Presedintele IRU a conchis ca acele guverne care incurajeaza dezvoltarea transportului rutier vor cunoaste progresul social si economic. Astfel, China pune in aplicare politici care vizeaza construirea rapida a mai mult de 40.000 km de autostrada, 85.000 pana in 2010, stabilizarea pretului motorinei si mentinerea la cote minime a taxelor care greveaza autovehiculele comerciale de transport marfa.

Sursa: IRU





Ultima modificare a paginii: 29.05.2012

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii