UNTRR


Subiecte europene în dezbatere la Bruxelles (2013-06-28)

Vot pentru Inspecţia Tehnică în sesiunea Plenară din 1-4 Iulie, 2013

Pachetul legislativ cuprinde standardele minime pentru verificarea întreţinerii vehiculului, un sistem bazat pe risc pentru controalele rutiere ale vehiculelor comerciale, precum şi norme privind înregistrarea vehiculelor.

La data de 1 iulie deputaţii europeni vor dezbate amendamentele aprobate de Comitetul de transport şi le vor supune votului în ziua următoare.

Pachetul legislativ trebuie să fie aprobat de către Parlament, precum şi de către Consiliu înainte de a intra în vigoare.

Mai multe informaţii puteţi citi aici.

Delegaţia Permanentă IRU la declaraţia UE privind pachetul de inspecţie tehnică auto

Data publicării: 26 iunie 2013

Membrii Parlamentului European ar trebui să sprijine armonizarea normelor naţionale privind inspecţia tehnică auto pentru a avea drumuri europene mai sigure.

Bruxelles, 26 iunie 2013 - Având în vedere votul în plen la Strasbourg săptămâna viitoare, IRU solicită Parlamentului European să sprijine pe deplin o foaie de parcurs pentru armonizarea în viitor a normelor naţionale privind inspecţia tehnică periodică şi controalele tehnice rutiere.

Ultimele lucrări în curs în TRAN

Sursa: Parlamentul European, Comisia pentru transport şi turism

Data publicării: 25 iunie 2013

Click aici pentru a accesa cele mai recente lucrările în curs în Comitetul TRAN (25 iunie).

Vicepreşedintele Kallas lansează o campanie de informare privind drepturile pasagerilor

Data publicării: 25 iunie 2013

Comisia lansează o nouă campanie de informare a pasagerilor ce se pregătesc să călătorească în această vară cu privire la drepturile lor.

Pentru mai multe informaţii click aici.

Este disponibilă şi o aplicaţie mobilă pentru toate modurile de transport şi pentru patru platforme mobile: Apple iPhone şi iPad, Google Android, RIM Blackberry şi Microsoft Windows Phone 7. Aplicaţia este disponibilă în 22 de limbi din UE. Pentru fiecare problemă potenţială, aplicaţia explică drepturile pasagerilor şi furnizează informaţii privind organismele unde pot fi depuse sesizări în caz de nevoie.

Descarcă aplicaţia aici: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/en/mobile.html

Mai multe informaţii aici: MEMO/13/608

3iBS: towards intelligent, innovative and integrated bus systems

Data publicării: 19 iunie 2013

3iBS: pentru sisteme inteligente, inovatoare şi integrate de autobuze

3iBS este un proiect follow-up, care are scopul de a îmbunătăţi performanţa, accesibilitatea şi eficienţa sistemelor de autobuze urbane, trecând de la cercetare la implementare.

3iBS este o continuare a proiectului "Sistemul European de Autobuze pentru Viitor", proiect care a căutat abordari inovatoare pentru a creşte performanţa, accesibilitatea şi eficienţa sistemelor de autobuze urbane.

Coordonat de UITP, Asociaţia Internaţională pentru Transport Public, 3iBS este co-finanţat de Comisia Europeană în cadrul 7th Framework Programme.

Pentru mai multe informaţii vizitaţi: www.3ibs.eu

Obiectivul de Siguranţă Rutieră (Road Safety Target) UE 2020 poate fi atins? Al 7-lea Raport PIN privind Siguranţa Rutieră

Sursa: Consiliul European pentru Siguranţa Transporturilor (ETSC)

Data publicării: 17 iunie 2013

Click aici pentru a citi raportul.

Consiliul şi Parlamentul European ajung la un acord provizoriu cu privire la sistemul EUROSUR

Sursa: Consiliul UE

Data publicării: 14 iunie 2013

Comitetului Reprezentanţilor Permanenţi (Coreper) a susţinut acordul convenit cu Parlamentul European la 29 mai cu privire la propunerea de regulament de instituire a Sistemului european de supraveghere a frontierelor (EUROSUR).

Textul a fost negociat în cadrul discuţiilor dintre Consiliu - reprezentat de preşedinţia irlandeză - Parlamentul European şi Comisia Europeană. După ce Parlamentul European adoptă poziţia sa în prima lectură - care este de aşteptat pentru luna septembrie - Consiliul va aproba poziţia Parlamentului European şi actul va fi adoptat definitiv.

Scopul Sistemului European de Supraveghere a Frontierelor (EUROSUR) este de a consolida controlul la frontierele externe Schengen. În special, EUROSUR va stabili un mecanism de schimb de informaţii operaţionale şi de cooperare între autorităţile statelor membre care desfăşoară activităţi de supraveghere a frontierei şi cu Agenţia FRONTEX, cu scopul de a reduce numărul de imigranţi ilegali care intră nedetectaţi în UE şi pentru a creşte securitatea internă prin prevenirea criminalităţii transfrontaliere, cum ar fi traficul de fiinţe umane şi traficul de droguri.

Conform regulamentului, statele membre ar trebui să stabilească centre naţionale de coordonare pentru a îmbunătăţi cooperarea şi schimbul de informaţii între ele şi cu Agenţia în scopul supravegherii frontierelor.

Regulamentul se va aplica la supravegherea frontierele externe, terestre şi maritime ale statelor membre. Se va aplica, de asemenea, la supravegherea frontierelor aeriene, precum şi pentru controalele la punctele de trecere a frontierei în cazul în care statele membre furnizează în mod voluntar astfel de informaţii către EUROSUR.

Aplicarea regulamentului EUROSUR statelor membre, situate la frontiera2 externă estică va începe de la 2 decembrie 2013 iar pentru celelalte state membre de la 1 decembrie 2014.

Sistemul EUROSUR a fost dezvoltat progresiv începând cu anul 2008. EUROSUR va îmbunătăţi cooperarea zilnică între autorităţile naţionale stabilind un schimb de informaţii şi un mecanism de cooperare, care va permite autorităţilor statelor membre de a desfăşura activităţi coordonate de supraveghere a frontierelor şi să lucreze împreună cu FRONTEX la nivel tactic, operaţional şi strategic. În concluziile Consiliului European din 23-24 iunie 2011 s-a cerut ca EUROSUR să fie dezvoltat în continuare pentru a deveni operaţional în 2013.

Danemarca, Irlanda şi UK nu participă la adoptarea prezentului regulament.

URL: www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_Data/docs/pressdata/en/jha/137471.pdf

  1. Comitetul Reprezentanţilor Permanenţi este compus din ambasadorii celor 27 de state membre ale UE. Rolul său este de a pregăti deciziile Consiliului.
  2. Bulgaria, Croaţia, Cipru, Estonia, Finlanda, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, România, Republica Slovacă, Slovenia şi Spania

Transportul rutier: Conducând comerţul regional şi intercontinental prin Orientul Mijlociu

Data publicării: 13 iunie 2013

Aman - A 7-a conferinţă Euro-Asiatică  IRU de Transport Rutier, reuniunea ministerială şi întâlnirea de coordonare a organizaţiilor internaţionale şi a instituţiilor financiare, au avut loc în Amman, Iordania atragând peste 400 de delegaţi din afaceri şi politică din 44 de ţări, inclusiv 21 de miniştri de transport şi reprezentanţii lor din Orientul Mijlociu, Europa şi Asia, precum şi reprezentanţi la nivel înalt din organizaţiile şi instituţiile internaţionale financiare, pentru a dezbate tema "Transportul Rutier: Conducând comerţul regional şi intercontinental", cu accent pe lumea arabă.

Mai multe informaţii puteţi citi aici.

Consiliul şi Parlamentul European au ajuns la un acord privind liniile directoare pentru dezvoltarea reţelei trans-europene de transport (TEN-T)

Sursa: Consiliul Uniunii Europene

Data publicării: 12 iunie 2013

Reprezentanţii permanenţi ai statelor membre au sprijinit acordul convenit între Consiliul şi Parlamentul European în negocierile lor cu privire la noile orientări care să definească o strategie pe termen lung pentru dezvoltarea unei reţele trans-europene de transport complet (TEN-T), constând din infrastructură pentru transportul feroviar,transportul maritim şi aerian, drumuri şi căi navigabile interne.

Textul trebuie aprobat în mod oficial de către Parlament, al cărui vot în plen este de aşteptat să aibă loc în lunile următoare, şi de către Consiliu, care urmează să ia o decizie după votul din Parlament.

Noul regulament, care urmează să înlocuiască liniile directoare actuale adoptate în 1996, modificate în 2004 şi actualizate în 2010, introduce, în special, o structură "double-layer" facând distincţia între o reţea de bază ce trebuie implementată ca o prioritate şi reţeaua extinsă ce poate fi finalizată mai târziu.

URL: www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_Data/docs/pressdata/en/trans/137446.pdf

Sursa: IRU Bruxelles

Notă: UNTRR şi IRU nu sunt responsabile de conţinutul acestor informaţii care au fost primite din surse externe şi sunt transmise către dvs. numai în scop de informare.





Ultima modificare a paginii: 08.07.2013

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii