UNTRR


Proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea unor derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute în anexa nr. 1 și nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA

Proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea unor derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute în anexa nr. 1 și nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA

 

Data publicării: 01.03.2022

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 02.03.2022

Scurta descriere a reglementării:

În prezent, în contextul conflictului din Ucraina, Republica Moldova întâmpină dificultăți în ceea ce privește aprovizionarea cu mărfuri pe cale maritimă, generate de imposibilitatea primirii containerelor cu marfă în portul Odessa. Containerele au fost redirecționate în portul Constanța.

Luând în considerare numărul foarte mare al containerelor redirecționate în portul Constanța, autoritățile din Republica Moldova au solicitat sprijin autorităților române în vederea facilitării transportului pe cale rutieră  a containerelor cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, prin vehiculele înmatriculate în Republica Moldova.

Potrivit dispozițiilor din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., vehiculele care circulă cu depășirea maselor și/sau dimensiunilor maxime admise, pot circula în baza autorizației speciale de transport, cu plata tarifelor suplimentare de utilizare.

Astfel, având în vedere conflictului din Ucraina, Republica Moldova a fost nevoită să redirecționeze transporturile privind aprovizionarea cu mărfuri în containere, pe cale rutieră, ca alternativă la calea maritimă, prin prezentul proiect de ordin se urmărește stabilirea unor trasee pentru direcționarea acestor vehicule și derogarea de la plata tarifelor suplimentare de utilizare.

 

Având în vedere dispozițiile art. 19 lit. o) din Statutul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., anexa nr. 1 la Ordonanța Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A., prin reorganizarea Regiei Autonome Administrația Națională a Drumurilor din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul de Administrație are în competență “aprobarea tarifelor pentru prestațiile specifice, altele decât tariful de utilizare a rețelei de drumuri”.

În acest sens, prin Hotărârea nr. 4/28.02.2022, Consiliul de Administrație al Companiei, și-a exprimat  acordul prealabil necesar în vederea demarării demersurilor pentru aprobarea unor derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute în anexa nr. 1 și anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., pentru vehiculele rutiere înmatriculate în Republica Moldova, până la încetarea conflictului din Ucraina, dar nu mai mult de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, în următoarele condiții:

 

  1. Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în Republica Moldova, indiferent de țara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;
  2. Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  3. Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egala cu 50,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  4. Punctul de origine al traseului este portul Constanța  iar destinația finală a traseului pe teritoriul României este Albița PTF;
  5. Traseele autorizate în aceste cazuri vor fi:
  6. Constanța port – DN39 – Agigea – DN39 – A4 – DN2A – Mihail Kogălniceanu – DN2A – Hârșova – Giurgeni – DN2A - Țăndărei – DN21A – Bărăganul – DN 21 – Brăila – MG BR – DN2B – Galați – DN26 Murgeni - DN24A – Huși – DN24B – Albița PTF, însumând aproximativ 423 km;.
  7. Constanța port – DN39 – Agigea – DN39 – A4 – DN2A – Mihail Kogălniceanu – DN2A – Hârșova – Giurgeni – DN2A – Țăndărei – DN2A – Slobozia – DN2A – Urziceni – DN2 – Râmnicu Sărat – DN2 – Tișița – DN24 – Varianta ocolire Tecuci - DN24 – Bârlad – DN24 – Crasna - DN24B – Huși - DN24B – Albița PTF, însumând aproximativ 520 km.

 

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

 

Click aici pentru a vedea HOTĂRÎRE Nr. 1073 din 01.10.2007 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la autorizarea, controlul şi efectuarea pe drumurile publice a transporturilor cu greutăţi şi/sau dimensiuni ce depăşesc limitele admise care se aplică în Republica Moldova

 

 

 





Ultima modificare a paginii: 01.03.2022

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii