UNTRR


26.01.2022 - Adresă UNTRR către toți cei 330 deputați români referitoare la Studiul KPMG privind modificările fiscale propuse pentru sectorul de transport rutier de marfã din România prin proiectul de lege PL-X NR. 583/2021 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative; UNTRR solicită Camerei Deputaților adoptarea în regim de urgență a acestui proiect

Stimati Deputați,
 
Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR vã transmite anexat Studiul de impact KPMG privind modificãrile fiscale propuse de autoritãți pentru sectorul de transport rutier de marfã din România. Studiul de impact KPMG a fost solicitat de UNTRR în contextul practicii ANAF referitoare la reîncadrarea diurnei ca venit salarial și al impunerii obligației de platã a impozitelor și contribuțiilor. Totodatã, studiul KPMG analizeazã propunerile legislative cuprinse în Proiectul de lege pentru anularea unor obligații fiscale pentru modificarea și completarea unor acte normative-L455/2021, actual PL-X 583/2021. Studiul este disponibil pe site-ul UNTRR la urmatorul link: https://old.untrr.ro/meniu-vertical/totul-despre-diurna/studiu-de-impact-privind-modificarile-fiscale-propuse-de-autoritati-pentru-sectorul-de-transport-rutier-de-marfa-din-romania-kpmg-decembrie-2021.html
 
Studiul KPMG oferã o analizã cuprinzãtoare cu privire la:
- impactul economic al practicii ANAF referitoare la reîncadrarea diurnei ca venit salarial retroactiv pe 5ani pentru șoferii profesioniști angajați ai companiilor românești care furnizeazã servicii internaționale de transport rutier de marfã în UE
- impactul impunerii obligației de platã a impozitelor și contribuțiilor aferente acestei reîncadrãri;
- impactul ipotezelor prezentate în Proiectul Lege L455/2021, actual PL-X 583/2021.
 
Conform KPMG, impactul reîncadrãrii diurnei ca venit salarial ar putea conduce la dispariția de pe piațã a 58% din firmele de transport rutier internațional de marfã active la momentul actual în România și relocarea a 12% dintre acestea în alte state din UE, generând pierderi de aproximativ 5.31 miliarde EUR, ceea ce reprezintã 2.43% din PIB-ul românesc. 
 
Pe baza studiului KPMG, UNTRR a propus amendamente la proiectul de lege  L455/2021, actual PL-X 583/2021 care vizeazã clarificarea diurnei acordate șoferilor profesioniști și a regimului de impozitare al acesteia, atât pentru evitarea controalelor abuzive la nivel național, cât și pentru menținerea competitivitãții transportatorilor rutieri români la nivel european în contextul noilor reguli UE privind detașarea șoferilor profesioniști care opereazã transporturi rutiere internaționale, care vor intra în vigoare din 02.02.2022 cf. Directivei 1057/2020. 
 
Principalele amendamente UNTRR la proiectul de lege  L455/2021, actual PL-X 583/2021:
 
- Tratament fiscal egal între indemnizația de delegare/detașare și  prestațiile suplimentare primite de salariați în baza clauzei de mobilitate, respectiv aplicarea regimului scutirii/ne impozabilitãții și în cazul prestațiilor suplimentare pentru clauza de mobilitate necesarã 
pentru a proteja industria transporturilor rutiere de “repetarea istoriei”, 
justificatã deoarece regimul fiscal aplicabil unor sume cu aceeași naturã economicã (compensarea inconveniențelor create unui salariat de faptul cã nu lucreazã într-un loc de muncã fix, reprezentând un preț al disponibilitãții salariatului de a se deplasa) ar trebui sã fie echitabil și sã nu creeazã distorsiuni între diversele sectoare economice și categorii de întreprinderi.
 
- Eliminarea tuturor referințelor la exercitarea temporarã de lucrãri și sarcini la alt loc de muncã decât cel obișnuit, urmând a fi înlocuite cu prevederile speciale pentru conducãtorii auto din transportul internațional aflați în situații de detașare internaționalã, așa cum au fost acestea specificate în Directiva 1057/2020 - Caracterul temporar trebuie eliminat pentru cã salariații sunt trimiși în strãinãtate pentru o anumitã perioada de timp și pe toatã aceastã perioadã rãmân angajații angajatorilor români.
 
Reamintim cã anul trecut, Proiectul de lege pentru anularea unor obligații fiscale - L455/2021, actual PL-X 583/2021 (amnistia fiscalã) a trecut cu amendamentele UNTRR  în ședința de plen a Senatului din 25.11.2021. În prezent, industria transporturilor rutiere așteaptã ca proiectul de lege PL-X 583/2021 sã primeascã votul final în Camera Deputaților care este camera decizionalã. 
 
Având în vedere rezultatele studiului KPMG care indicã impactul negativ semnificativ al neclaritãților legislative actuale privind diurna șoferilor profesioniști asupra firmelor de transport rutier, precum și intrarea în vigoare din 02.02.2022 a prevederilor Directivei 1057/2020,  UNTRR solicitã Camerei Deputatilor adoptarea în regim de urgențã a Legii PL-X 583/2021 vizând anularea unor obligații fiscale si modificarea unor acte normative, lege care privește deciziile de impozitare a ”diurnei” șoferilor profesioniști de transport internațional pe ultimii 5 ani, precum și clarificarea regimului fiscal al diurnei șoferilor profesioniști.
 
Vã mulțumim și vã stãm la dispoziție pentru orice informații suplimentare.
 
Cu stimã,
 
Secretar General
Radu DINESCU




Ultima modificare a paginii: 08.02.2022

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii