UNTRR


Aerienii!

România, o ţară surprinsă de propria existenţă!

Iarna ne surprinde aproape in fiecare an! Eu unul, am zis ca asa o fi in tarile astea ecuatoriale, unde nu s-a vazut zapada decat in frigider! Cand vezi zapada si in alta parte decat in frigider e o surpriza. Acum, stau si ma intreb, daca iarna ne surprinde, pe noi tara tropicala, atunci de ce ne surprinde si caldura? Pana acum, drumurile erau stricate de inghet. Acum de caldura. Este extraordinar! Probabil ca suntem singura tara de pe planeta pozitionata astfel incat sa avem cele mai vitrege conditii!

In Spania, Italia, Grecia, Turcia ar trebui sa renunte la drumuri si la circulatia rutiera datorita temperaturilor mari. Norvegia, Suedia, Finlanda si ele ar trebui sa renunte la drumuri si trafic rutier, datorita temperaturilor scazute.

Din pacate, doar romanii sunt surprinsi de ceea ce se intampla cu furatul propriei caciuli! Dar caciula costa! Si asa ne si trebuie, sa platim cu totii caciulile catorva. Cand o sa ne saturam, o sa luam masuri. Pana atunci mai dam un banut!

Solutia cea mai simpla ar fi sa circulam prin aer! Nici nu ar trebui sa ne fie greu, ca oricum suntem AERIENI! Conditia de baza pentru a circula prin aer este sa fii in aer! Suntem! Acum trebuie sa ne si deplasam!

Cat costa metrul patrat de autostrada? Daca apartamentele, vilele se vand la metru patrat construit sau la metru patrat de suprafata utila nu surprinde pe nimeni. Daca terenurile din mijlocul campului au ajuns sa se vanda la metru patrat asta a inceput sa mai surprinda pe unii sau pe altii.

Cat costa un kilometru de autostrada? Cifrele pot fi diferite. De la 2-4 milioane de euro, pana la 5-6 milioane. Desigur ca pretul depinde foarte mult de relief, de "optionale" (sisteme de comunicare, informare, avertizare, corectare a masurilor meteo - senzori amplasati in zone critice, care la depistarea poleiului actioneaza sisteme care imprastie substante ce elimina poleiul, etc), de numarul de benzi, etc. Noi vorbim de o autostrada normala, cu doua benzi pe sens. Suprafata unui kilometru de autostrada, in principiu, se calculeaza (inca) prin inmultirea lungimii - 1 km e un kilometru = 1000 metri, indiferent de la ce capat incepi, cu latimea - 20 m (banda de urgenta 3 m, doua benzi a cate 3,5 m), 20000 metri patrati. Asa sunt drumurile, mai mult lungi decat late. Cel mai mic pret ar fi intre 2.000.000 euro/20.000 mp, adica 100 euro/metru patrat si 300 euro/patrat (6.000.000 euro/20.000 mp), desi la sase milioane pe km, daca latimea autostrazii este mai mare, pretul pe metrul patrat e mai mic. La costul asta parca ati cumpara si dumneavoastra cateva sute de metri patrati de autostrada! Desigur ca mai sunt costuri legate de teren. Din pacate, terenul fara valoare deosebita de pe mijlocul campului, brusc are valoare cand e vandut pentru autostrada tocmai pentru ca se stie ca este cumparat in cadrul proiectului de construire a unei autostrazi. Costurile cu terenul pot fi de la cateva zeci de euro 20-30/mp pana la sute de euro pe metrul patrat. Concluzie: desi costurile pe metrul patrat de autostrada nou construita sunt mai mici decat in cazul pretului pe metrul patrat al imobilelor nou construite de 4-5 ori, imobile construiesc o multime de antreprenori, in timp ce la autostrazi nu se prea inghesuie lumea. Si daca ar vrea sa construiasca cineva, nu ar putea fara sa se integreze in vizunea politica a momentului. De ce nu am mentinut segmentele de drum din beton? De ce lucram doar cu asfalt? Teoretic, ca e mai ieftin asfaltul decat betonul! Practic, ciment se produce in Romania. Asfaltul se importa. Iar betonul mai are un neajuns: bine lucrat tine mai mult, nu necesita atat de multa intretinere! Sa nu mai vorbim ca betonul nu se topeste ca asfaltul (un alt neajuns, al betonului).

Dintre autoritatile care au avut un cuvant de spus pe timpul codurilor caniculare - ARR, CNADNR si Politia Rutiera, campionii absoluti ai aberatiilor in materie de sanctionare a soferilor de vehicule comerciale pentru transport de marfuri, au fost militienii Politiei Romane!!! Culmea prostiei, indolentei si incapacitatii institutionale de coordonare a propriei structuri! Data si pe sticla! Raportand cu mandrie absoluta ca au oprit la 5 minute de la intrarea in vigoare a restrictiei, camioane aflate la 3 km de destinatie! Pentru 3 km, soferul mai trebuie sa astepte 9 ore! Trimiteti-va militienii la scolarizare si educare in Germania! Nemtii sunt foarte rigurosi dar niciodata aberanti! Nu sunt parcari in Romania! E o realitate! Parcari cu wc, apa si conditii de odihna - visul unei nopti de vara! Militienii romani spun: "Romanii mereu gasesc explicatii!". Parca soferii nu sunt oameni si ei! Si parca toate camioanele s-au facut dintotdeauna cu aer conditionat! Desi la noile autobuze RATB s-a apreciat ca nu e nevoie de aer conditionat! O satisfactie deosebita a militienilor a fost sa opreasca autovehiculele firmelor de transport si distributie a bauturilor racoritoare! Asta da sprijin la nevoie!

Ministerul cu nume in continua schimbare, dar cu oameni neclintiti in esenta de militian - nu stie ce se intampla in propria ograda! Am solicitat sa ne puna la dispozitie masurile luate la nivel local, daca acestea exista cu privire la limitari/restrictii ale traficului. Nu s-a vazut vreun raspuns! In general, acest cameleonic minister care raspunde doar de ce vrea si doar atunci cand vrea, merge pe principiul autonomiei locale impenetrabile si incontrolabile!

Daca ati sti ca politia cauta suspectii implicati in accidente rutiere care fug de la locul accidentului, la informatii telefonice, ce parere ati avea? Doar daca sunt morti sau raniti cautarea este mai serioasa, altfel tot cel corect e de vina ca s-a prezentat la sectie! Dar daca cel cautat, nu mai are numar la romtelecom, ce mai ziceti? Nu mai ziceti nimic, sunteti disperati. Mai bine sa nu aveti nevoie vreodata de Politia Romana!

Dar aerul? Cat costa aerul? Deocamdata nu costa! Si se pare ca asta este motivul pentru care unii au nasul mai mare!





Ultima modificare a paginii: 21.08.2007

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii