UNTRR


Info utile

1. RESTRICTII SEZONIERE IN BELARUS – 2007 

1. Pentru evitarea avarierii drumurilor, au fost introduse restrictii sezoniere pentru autovehiculele de transport marfa pe autostrazile republicane, astfel:

1.1. incepand cu 20.03.2007 pana pe 01.05.2007 (denumita in continuare – perioada de primavara) conform Anexei 1 – Lista drumurilor pe care autovehiculele de transport marfa sunt restrictionate sa circule primavara; pe oricare alte portiuni de drum care nu figureaza pe aceasta lista, masa maxim autorizata pe axa simpla este de 9t.
1.2. incepand cu 01.06.2007 pana pe 31.08.2007 (denumita in continuare – perioada de vara) – greutatea pe axa simpla nu trebuie sa depaseasca 6t atunci cand autovehiculele circula pe autostrazile republicane cu pavaj de bitum si beton in timpul zilei de la orele 10 AM pana la 10 PM atunci cand temperatura din timpul zilei depaseste +250C.

Autovehiculele care transporta persoane, vite, medicamente sau marfuri perisabile, precum si cele implicate in prevenirea sau rezolvarea unei situatii de urgenta nu sunt supuse interdictiilor stipulate in acest subparagraf.

2. Subparagraful 1.1 al paragrafului 1 nu se refera la urmatoarele autostrazi republicane:

2.1. pe urmatoarele drumuri:

- M-1/?-30 Brest (Kozlovichi)-Minsk-frontiera Federatiei Ruse (Redki);

- ?-2 Minsk – Aeroportul national ?insk;

- M-6/E28 Minsk – Grodno – frontiera poloneza (Bruzgi)

- M-7/E28 Minsk – Oshmyan – frontiera lituaniana (Kamennyi Log)

- M-8/E95 frontiera rusa (Ezerische) – Vitebsk – Gomel – frontiera ucrainiana (Novaja Gouta)

- Drumurile de acces la Moguilev si Gomel

- M-9 centura orasului Minsk

- Kobrin – frontiera ucrainiana (Mokrany)

- P-1 Minsk - Dzerzhinsk

- P-20 Vitebsk – Polotsk – frontiera letona (Grigorovschina)

- P-131 Kalinkovichi – Mozyr (pana la autostrada P31).

2.2. pe urmatoarele trosoane de drum:
?-3 Minsk - Vitebsk km 8,60 - km 36,41;

?-4 Minsk - Mogilev km 12,00 - km 64,00;

M-10 frontiera rusa (Selischtche) – Gomel – Kobrin km 0,000 – km 167 (Kalinkovichi) – km 418 (Pinsk) – km 536 ; drum de acces la Gomel

P-21 Vitebsk – frontiera rusa (Liosno) km 0,000 – km 9,597 (pana la intersectia cu autostrada M8/E95)

?-23 Minsk - Mikashevichi km 9,03 - km 80,64;

?-28 Minsk - Molodechno - Naroch km 10,41 - km 44,00

P-33 Rechitsa – Khoiniki km 0,000 – km 9,09 (pana la intersectia cu autostrada M10).

3. Utilizarea autostrazii M-5/E271 Minsk-Gomel, inclusiv drumurile de acces la Bobruik si la Zhlobin, de catre autovehicule care depasesc parametrii autorizati indicati la subparagraful 1.1 de mai sus, nu este autorizata decat pentru exportul marfurilor rezidentilor Republicii Belarus si cu conditia obtinerii unei autorizatii speciale si masele maxim autorizate stipulate in Decretul Prezidential nr.462 din 17.07.2006 sa fie respectate.

4. Restrictiile care sunt in vigoare in timpul perioadei de primavara nu sunt valabile pentru autovehiculele care transporta pasageri, medicamente, carburanti, gaz lichefiat, lubrifianti, seminte, vite, posta si livrari postale, si nici pentru cele implicate in preveniea situatiilor de urgenta sau eliminarea consecintelor acestora.

5. Nici o autorizatie speciala pentru transportul marfurilor nu va fi eliberata in timpul perioadei de primavara de catre autoritatile competente autovehiculelor care depasesc limitele stipulate in prezenta Reglementare si nici celor care depasesc masele maxime stipulate in Decretul Prezidential nr.46 din 17.07.06, cu exceptia
-- cazurilor indicate la subparagraful 3 demai sus;
-- autovehiculelor care circula pe autostrazile indicate la subparagrafele 2.1 si 2.2;
-- transportului de marfuri perisabile.

Anexa 1

Lista autostrazilor pe care autovehiculele de transport marfa fac obiectul restrictiilor
in perioada 20.03.07 – 01.05.2007

Nr.
dru-mului Descrierea drumului Inceputul tronso-nului de drum, km Sfarsitul tronso-nului,
km Sarcina maxima pe axa simpla, t
?-6 Ivatsevichi – Pinsk – Stolin 0,000 157,170 8
?-8 Luninets – Pinsk 3,400 55,472 8
?-9 Vysokoe – Volchin – frontiera Poloniei 0,000 19,000 6
P-16 Tuhinichi-Vysokoe- frontiera Poloniei 0,000
35,000 35,000
47,680 8
6
?-17 Brest – frontiera Ucrainei (Oltush) 0,000 74,570 8
?-44 Grodno – Ruzhany – Ivatsevichi 100,978 158,533 8
?-47 Svisloch – Porozovo – Pruzhany 43,900 67,248 6
?-50 Mosty – Zelva – Ruzhany 66,910 74,823 6
P-81 Pruzhany - frontiera Poloniei 0,000 43,711 8
?-83 Brest-Kamenets-Parcul National«Belovezhskaya Pushcha» 0,000 60,800 8
?-85 Slonim – Vysokoe 30,886 180,255 6
?-88 Zhitkovichi – David Gorodok – frontiera Ucrainei(Verhnij Terebezhov) 75,000 111,850 6
?-91 Osipovichi – Baranovichi 178,000 193,445 8
?-94 Brest – Tomashovka – frontiera Ucrainei 34,000 63,636 6
?-102 Vysokoe – Kamenets – Kobrin 0,000 79,350 8
?-104 Zhabinka – Kobrin 0,000 26,970 8
?-105 Gantsevichi – Logishin 0,000
26,000 26,000
65,770 8
6
P-136 Voiteshin – Homsk - Droguichin 0,000 12,000 8
?-147 Stytychevo – Nevel – frontiera Ucrainei (Nevel) 0,000 29,100 8
?-3 Logojsk – Zembin – Glubokoe – frontiera Letoniei (Urbany) 103,000 170,000 6
?-14 Polotsk – Miory – Braslav 0,000
73,000 73,000
111,080 8
6
?-15 Krichev – Orsha – Lepel 128,00 267,200 6
?-18
Frontiera Federatiei Ruse (Kostrovo) –Verkhnedvinsk – Sharkovshchina – Kozjany 0,000 151,000 6
?-21 Vitebsk- Frontiera Federatiei Ruse (Liosno) 9,597 52,822 8
?-22 Orsha – Dubrovno 2,410 29,710 6
?-24 Polotsk – Rossony 5,400 51,230 6
?-25 Vitebsk – Senno – Tolochin 3,578 109,590 6
?-27 Braslav – Postavy – Mjadel 0,000 89,260 8
?-29 Ushachi - Vilejka 1,805 88,700 6
?-45 Polotsk – Glubokoe – frontiera Republicii Lituania (Kotlovka) 4,730
118,000 118,000
138,190 6
8
?-46 Lepel – Polotsk – Frontiera Federatiei Ruse (Jukhnovichi) 0,000
64,000 64,000
131,534 8
6
?-62 Chashniki – Bobr – Bobruisk 0,000 36,770 8
?-76 Orsha – Shklov – Mogilev 7,120 24,520 6
?-86 Bogushevsk – Senno – Lepel – Mjadel 0,000 230,300 6
?-87 Vitebsk – Orsha 5,740 67,000 6
?-95 Lyntupy– Svir– Smorgon – Krevo – Golshany 0,000 7,200 6
?-109 Liosno – Orekhovsk 3,400 54,700 6
?-110 Glubokoe – Postavy – Lyntupy– frontiera Republicii Lituania 2,565 100,620 6
?-111 Beshenkovichi – Chashniki 1,785 29,890 8
?-112 Vitebsk – Surazh – Frontiera Federatiei Ruse (Stajki) 7,890 58,500 6
?-113 Senno – Beshenkovichi – Oushachi 2,000 33,000 8
?-114 Gorodok – Oulla – Kamen 1,000 93,190 6
?-115 Vitebsk-Gorodok 8,770 46,455 8
?-116 Oushachi – Lepel 1,735 36,370 6
?-132 Frontiera Federatiei Ruse (Gorbachevo) – Rossony – Kokhanovichi 0,000 77,693 6
Drum de acces la frontiera lituaniana (Vidzy) 0,000 7,450 6
Drum de acces la frontiera lituaniana (Moldevichi) 0,000 12,750 6
?-23 Minsk – Mikashevichi 162,693 195,578 8
?-30 Gomel – Vetka – Chechersk – Jamnoe 20,000
60,000
123,000 60,000
123,000
145,615 8
6
8
?-31 Bobruisk – Mozyr – frontiera Ucrainei (Novaja Rudnja) 36,437 199,200 8
?-32 Rechitsa – Loev 4,000 55,000 8
?-33 Rechitsa – Khoiniki 9,090 57,875 8
?-34 Osipovichi – Glousk – Ozarichi 84,951 132,153 6
?-35 Kalinkovichi – Bragin – Komarin – frontiera Ucrainei (Komarin) 0,000
36,000
71,000 36,000
71,000
144,262 8
6
8
P-36 Mozyr – Lelchitsz – Miloshevichi – frontiera Ucrainei 4,000 130,465 8
?-37 Mikhalki – Narovlya – frontiera Ucrainei (Aleksandrovka) 25,000 73,900 8
?-38 Buda-Koshelevo – Chechersk – Krasnopolie 50,000 96,900 6
?-82 Oktyabrsky – Parichi – Rechitsa 1,200
42,000 42,000
128,000 6
8
?-88 Zhitkovichi – David Gorodok – frontiera Ucrainei (Verkhny Terebezhov) 0,000 25,000 8
?-90 Parichi – Krasny Bereg 0,000 36,835 6
?-97 Mogilev – Bykhov – Rogachev 75,075 92,275 8
?-124 Vetka – Dobrush – Terekhovka – frontiera rusa si ucrainiana (Veselovka) 26,000 76,525 8
?-125 Loev – Bragin 1,000 38,800 6
P-126 Jelsk - Narovlya 1,000 27,700 6
?-128 Turov – Lelchitsy – Slovechno 0,000 114,920 8
?-148 Elsk – Makhnovichi 2,000 24,185 6
P-10 Lubcha – Novogrudok - Dyatlovo 0,000 45,000 8
?-41 Slonim – Mosty – Skidel – frontiera lituaniana 0,000 95,000 8
P-44 Grodno – Ruzhany - Ivatsevichi 0,000 48,000 8
P-47 Svisloch – Prozovo - Pruzhany 0,000 43,900 6
?-48 Vorona – Oshmyany – Yuratishki – Ivie 0,000 41,400 8
?-50 Mosty – Zelva – Ruzhany 0,000
40,100 40,100
66,910 8
6
?-63 Borisov – Vileika - Oshmyany 152,870
172,000 172,000
203,375 6
8
?-85 Slonim – Vysokoe 0,000 30,886 8
?-95 Lyntupy– Svir– Smorgon – Krevo – Golshany 26,710 117,329 8
?-100 Mosty – Bolshaya Berestovitsa 0,000 46,370 6
?-145 Grodno – Ostryna – Radun - frontiera lituaniana 27,000 47,000 8
?-2 Stolbtsy – Ivacevichi – Kobrin 11,000 41,140 8
?-3 Logoisk – Zembin – Glubokoe – frontiera Letoniei (Urbany) 34,000 67,350 8
?-11 Porechany – Novogrudok – Nesvizh 112,649 132,920 8
?-13 Kletsk – Sinyavka – Gantsevichi - Luninets 2,230 33,035 8
?-27 Braslav – Postavy – Myadel 93,345 108,045 8
?-29 Ushachi – Vileika 88,700 146,000 6
?-54 Pershai – Ivenets - Nesvizh 75,000 105,060 8
?-55 Bobruisk – Glusk – Luban 68,340 98,000 8
?-58 Minsk – Kalachi - Myadel 52,000 96,000 8
P-59 Logoisk – Smolevichi – Marjina Gorka 3,315
76,000 31,000
107,830 8
8
?-62 Chashniki – Bobr – Bobruisk 125,000 155,830 8
P-63 Borisov – vileika - Oshmyany 120,000 152,870 8
P-67 Borisov – Berezino - Bobruisk 5,000 31,000 8
P-69 Smolevichi – Smilovichi – Pravdinsky - Shatsk 45,000 88,950 8
?-86 Bogushevsk – Senno – Lepel – Mjadel 230,300 253,505 6
?-91 Osipovichi – Baranovichi 47,800 130,000 8
P-92 Marjina Gorka – Starye Dorogui 3,000 69,600 8
?-95 Lyntupy– Svir– Smorgon – Krevo – Golshany 7,200 26,710 6
?-106 Molodechno – Smorgon 0,000 28,275 8
?-15 Krichev – Orsha – Lepel
Acces la orasul Gorki 6,200
30,000 30,000
128,000 8
6
?-26 Tolochin – Krugloe – Nezhkovo 12,150 31,000 8
?-31 Bobruisk - Mozyr – frontiera Ucrainei (Novaya Rudnya) 0,000 36,437 8
?-34 Osipovichi – Glusk – Ozarichi 0,000 84,951 8
?-38 Bouda-Koshelevo – Chechersk – Krasnopolie 96,900 125,300 6
?-43 Frontiera rusa (Zvenchatka) – Krichev – Bobruisk – Ivatsevichi 249,000 282,400 8
?-55 Bobruisk – Glusk – Luban 44,000 68,340 8
?-62 Chashniki – Bobr – Bobruisk 155,830 214,680 8
?-70 Knyazhytsy – Gorki – Lenino 0,000 63,000 8
?-71 Mogilev – Slavgorod 0,000 55,000 6
?-72 Osipovichi – Svisloch 0,000 29,063 8
?-73 Chausy – Mstislavl – Frontiera Federatiei Ruse (Koskovo) 0,000
51,000 51,000
65,840 6
8
?-74 Cherikov – Krasnopolie – Khotimsk 0,000
74,500 30,000
109,345 6
6
?-75 Klimovichi – Kostyukovichi – Frontiera rusa (Smolki) 52,000 85,107 8
?-76 Orsha – Shklov – Mogilev 24,520 78,566 6
?-77 Shklov - Belynichi 1,300
35,000 35,000
56,100 8
6
?-91 Osipovichi – Baranovichi 0,000 47,800 8
?-96 Mogilev – Ryasna – Mstislavl 12,000 98,600 6
?-97 Mogilev – Bykhov – Rogachev 0,000 50,000 8
?-120 Bykhov – Belynichi 22,000 75,160 6
?-121 Shklov – Krugloe 20,000 35,620 6
?-122 Mogilev – Cherikov – Kostyukovichi 87,380 143,290 6
?-123 Prisno – Mostok – Dribin – Gorki 29,000 97,208 6
?-138 Chausy – Slavgorod 0,000 31,908 8
?-139 Khotimsk – Rodnya 0,000 36,750 8
?-140 Slavgorod – Krasnopolie 0,000 51,080 6
NB : Pe tronsoanele retelei rutiere care nu figureaza pe lista de mai sus, masa maxim admisa pentru axa simpla este de 9,0 t.

Valorile maxime ale greutatilor autovehiculelor care pot utiliza autostrazile republicane primavara si restrictiile pe axele autovehiculelor
Pentru drumuri cu greutatea permisa pe axa simpla, (t)
Distanta intre axe
(m) Valorile maxime ale greutatilor pe axele adiacente, (t)

axa tandem
axa tripla
Cauciucuri duble Cauciuc simplu Cauciucuri duble Cauciuc simplu

10 < 1,0 12,0 11,0 16,5 15,0
1,0 - <1,3 14,0 13,0 19,5 18,3
1,3 - <1,8 16,0 15,0 22,5 21,0
1,8 - <2,5 18,0 17,0 25,5 24,0


9 <1,0 11,3 10,3 15,4 14,0
1,0 - <1,3 13,0 12,0 18,0 16,7
1,3 - <1,8 14,8 13,8 20,6 19,1
1,8 - <2,5 16,5 15,4 23,3 21,8


8 <1,0 10,5 9,5 14,3 12,9
1,0 - <1,3 12,0 11,0 16,5 15,2
1,3 - <1,8 13,5 12,5 18,8 17,3
1,8 - <2,5 15,0 13,8 21,0 19,5


7 <1,0 9,8 8,8 13,1 11,9
1,0 - <1,3 11,0 10,0 15,0 13,6
1,3 - <1,8 12,3 11,3 16,9 15,4
1,8 - <2,5 13,5 12,1 18,8 17,3


6 <1,0
9,0 8,0 12,0 10,8
1,0 - <1,3 10,0 9,0 13,5 12,0
1,3 – <1,8 11,0 10,0 15,0 13,5
1,8 - <2,5 12,0 10,5 16,5 15,0

Valorile maxime ale greutatilor pe axa autovehiculelor care pot circula pe autostrazile republicane primavara si restrictiile pe axa pentru autovehiculele care au mai mult de 3 axe

Pentru drumuri cu greutatea permisa pe axa simpla, (t)
Distanta intre axe
(m) Valorile maxime ale greutatilor pe axa simpla, (t)
Cauciucuri duble Cauciuc simplu

10 < 1,0 5,5 5,0
1,0 - <1,3 6,5 6,1
1,3 - <1,8 7,5 7,0
1,8 - <2,5 8,0 7,5


9 <1,0 5,1 4,7
1,0 - <1,3 6,0 5,6
1,3 - <1,8 6,9 6,4
1,8 - <2,5 7,4 6,9


8 <1,0 4,8 4,3
1,0 - <1,3 5,5 5,1
1,3 - <1,8 6,3 5,8
1,8 - <2,5 6,8 6,3


7 <1,0 4,4 4,0
1,0 - <1,3 5,0 4,5
1,3 - <1,8 5,6 5,1
1,8 - <2,5 6,1 5,6


6 <1,0
4,0 3,6
1,0 - <1,3 4,5 4,0
1,3 – <1,8 5,0 4,5
1,8 - <2,5 5,5 5,5
Greutatile maxime pe axa ale autovehiculelor cu 4 sau mai multe cauciucuri simple
sau duble per axa si distanta dintre ele mai mare de 0,7 m, avand distanta intre ele mai are
de 0,7 m si cu 6 sau mai multe cauciucuri, avand distanta intre ele mai mica de 0,7

Pentru drumuri cu greutatea permisa pe axa simpla, (t)
Distanta intre axe
(m) Valorile maxime ale greutatilor pe axa simpla, (t)
Cauciucuri duble

10 < 1,0 9,5
1,0 - <1,3 10,5
1,3 - <1,8 12,0
1,8 - <2,5 13,75
>2,5 14,5


9 <1,0 8,6
1,0 - <1,3 9,5
1,3 - <1,8 10,9
1,8 - <2,5 12,5
>2,5 13,1


8 <1,0 7,7
1,0 - <1,3 8,5
1,3 - <1,8 9,9
1,8 - <2,5 11,3
>2,5 11,8


7 <1,0 6,8
1,0 - <1,3 7,5
1,3 - <1,8 8,8
1,8 - <2,5 10,0
>2,5 10,4


6 <1,0
5,9
1,0 - <1,3 6,5
1,3 – <1,8 7,75
1,8 - <2,5 8,75
>2,5 9,0
Sursa: IRU/G7744/21.03.07

2. BAMAP, Asociatia Transportatorilor Rutieri din Minsk, Belarus, ne informeaza ca, datorita conditiilor meteorologice bune, au fost ridicate restrictiile de primavara pe urmatoarele drumuri:
• incepand cu 5 aprilie 2007, pe toate autostrazile nationale de la Brest, Gomel (exceptie P-35 Kalinkovichi - Braguin - Komarin - granita ukrainiana) si regiunile Grodno, precum si M-5 Monsk-Gomel; P-46 Lepel-Polotsk-granita cu Federatia Rusa (Yukhovichi) Lepel - tronsonul Polotsk; si M3 Minsk - Vitebsk, Minsk-tronsonul Lepel;
• incepand cu 10 aprilie 2007, pe toate autostrazile nationale din regiunea Minsk si pe M4 Minsk-Moguilev;
• incepand cu 15 aprilie 2007 pe toate autostrazile nationale.
Sursa: BAMAP/06.04.2007
3. Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU) si Tralliance Corporation - Registru oficial pentru un nou site Internet cu domeniul .travel, au semnat un acord care permite autentificarea transportatorilor cu autobuze, autocare si taxiuri care doresc sa-si promoveze serviciile lor pe Internet prin intermediul .travel.

Spre deosebire de «.net», «.org» sau de oricare alt nume de domeniu disponibil pe Internet astazi, .travel este destinat sa constituie un spatiu fiabil unde clientii si partenerii din toata lumea vor putea sa gaseasca intreprinderi autentificate din sectorul de calatori. Cu procesul de autentificare, acest domeniu Internet este rezervat exclusiv sectorului vizat sa garanteze ca toate site-urile web .travel vor fi gazduite numai de intreprinderi sau organizatii de buna credinta, legate de sectorul de calatori.


Conform informarii primite de la IRU, firmele de transport membre UNTRR-IRU beneficiaza de un discount de 5% la preturile pentru un nume de domeniu .travel, dupa cum urmeaza:

Termen Pret/An fara 5%

1 an 99.00$ 94$
2 ani 198.00$ 188$
3 ani 297.00$ 282$
4 ani 396.00 $ 376$
5 ani 495.00 $ 470$

4. ZMPD, Asociatia Transportatorilor Rutieri din Polonia, ne informeaza ca, incepand cu 17 aprilie 2007, luminile de intalnire sunt obligatorii 24h/24h tot timpul anului pentru toate autovehiculele care circula in Polonia.
Sursa: IRU, 17 aprilie 2007

5. CLC ne informeaza ca in perioada 16 aprilie - 15 iulie 2007, se va aplica o interdictie de depasire pentru autovehiculele de peste 3,5 t pe autostrazile A3 si A6, mai precis pe tronsonul rutier dintre jonctiunea Bridel si Croix de Gasperich, intre orele 6:00 - 9:00 si 16:00 - 19:00.

In plus, o restrictie generala de depasire va fi pusa in aplicare pentru aceleasi autovehicule intre 16 aprilie si 15 iulie, pentru intreaga zona situata in jurul « Aire de Berchem », precum si pe urcusul de la Mamer si Munsbach.

Sursa: IRU, 17 aprilie 2007

6. Va informam ca, pe 15 iunie 2007, va intra in vigoare Reglementarea CE nr.1889/2005 referitoare la controlul banilor in numerar. Aceasta reglementare stipuleaza ca orice individ care intra sau paraseste teritoriul UE si care transporta 10 000€ in numerar sau mai mult trebuie sa declare aceasta suma autoritatilor competente ale statului membru prin care aceasta persoana intra sau iese din UE. O brosura informativa, tiparita in diferite limbri, precum si o animatie computerizata va fi disponibila la inceputul lunii iunie.
Detalii suplimentare privind legislatia sunt disponibile, pe Internet, la adresa: http://ec.europa.eu/eucashcontrols .

Sursa: IRU, aprilie 2007

7. LEGEA nr. 92 din 10 aprilie 2007 privind serviciile de transport public local, publicata in Monitorul Oficial cu numarul 262 din data de 19 aprilie 2007.
Vezi site-ul UNTRR - rubrica Legislatie - transport persoane, pentru textul complet.

8. Va informam ca am publicat pe site-ul old.untrr.ro in pagina Legislatie>Diverse, urmatoarele 3 acte normative privind gestionarea unor deseuri care sunt specifice si domeniului dvs. de activitate:

H.G. 2406/21.12.2006 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz
HOTÃRAREA nr. 1057 din 18 octombrie 2001 privind regimul bateriilor si acumulatorilor care contin substante periculoase
HOTÃRAREA nr. 448 din 19 mai 2005 privind deseurile de echipamente electrice si electronice

Extrase din H.G. 2406/21.12.2006 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz

Art. 8
Persoanele fizice sau persoanele juridice detinatoare de vehicule scoase din uz au urmatoarele obligatii:
a)sa nu abandoneze vehiculele scoase din uz ori componentele solide si/sau lichide ale acestora, pe sol, in apele de suprafata si ale marii teritoriale;
b)sa predea vehiculele scoase din uz agentilor economici autorizati sa desfasoare activitati de colectare si/sau tratare a vehiculelor scoase din uz.

Art. 10
(1)Predarea vehiculului scos din uz catre punctele de colectare prevazute la art. 9 alin. (2) se face fara nici o cheltuiala a detinatorului care il preda.
(2)Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1):
a)vehiculele scoase din uz, care nu sunt inmatriculate sau pentru care ultima inmatriculare nu s-a facut in Romania, potrivit prevederilor legale in vigoare;
b)vehiculele scoase din uz, care au fost inmatriculate temporar in Romania;
c)vehiculele scoase din uz, care nu mai contin una sau mai multe componente esentiale, in mod special grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a functiilor vehiculului;
d)vehiculele scoase din uz, carora li s-au adaugat deseuri.

Extras din HOTÃRAREA nr. 1057 din 18 octombrie 2001 privind regimul bateriilor si acumulatorilor care contin substante periculoase

Art. 10
Se interzic persoanelor fizice si juridice:
a)abandonarea bateriilor si a acumulatorilor uzati sau a componentelor solide ale acestora;
b)deversarea electrolitului din acumulatorii uzati pentru autovehicule pe sol, in apele de suprafatã, apele subterane, apele marii teritoriale si in sistemele de canalizare;
c)deteriorarea carcaselor bateriilor si ale acumulatorilor uzati.
Extras din HOTARAREA nr. 448 din 19 mai 2005 privind deseurile de echipamente electrice si electronice
Art. 5: Colectarea selectivã
(1)Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a colecta separat DEEE de la gospodariile particulare si de a pune la dispozitia producatorilor spatiile necesare pentru infiintarea punctelor de colectare selectivã a acestora.
(2)In vederea reducerii cantitatii de DEEE eliminate ca deseuri municipale nesortate si pentru atingerea unui nivel ridicat de colectare selectivã, posesorii trebuie sa predea DEEE pe care le detin, conform prevederilor alin. (1) sau la punctele de colectare constituite in acest scop.
(5)Punctele de colectare au obligatia de a prelua DEEE de la posesorii finali si distribuitori gratuit sau contra unei compensatii care tine seama de valoarea componentelor reutilizabile din componenta acestora.






Ultima modificare a paginii: 11.05.2007

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii