UNTRR


UNTRR intervine autoritatile raspund martie 2007


UNTRR intervine, autoritatile raspund

Conform Ordinului MTCT nr. 447/2003, modificat prin Ordinul MTCT nr. 1095/2006, in  prezent exista obligativitatea ca examinarile medicale si psihologice sa fie efectuate numai de personalul din unitatile sanitare avizate de MTCT. UNTRR a solicitat renuntarea la sistemul actual de obtinere a avizului medical si psihologic si analizarea posibilitatii ca examinarile medicale sa poata fi efectuate de catre personalul din transporturi si in alte centre avizate de

Ministerul Sanatatii si avizate doar de MTCT.

Referitor la fluidizarea traficului din Bucuresti, UNTRR a propus Primariei Municipiului Bucuresti adoptarea unor masuri in acest sens, precum si construirea unor parcari corespunzatoare din punct de vedere al capacitatii si amplasarii.

Urmare interventiei noastre nr. 243/22.01.2007 privind stadiul implementarii tahografului digital in Romania, precum si modalitatea in care transportatorii romani pot circula in tarile din Uniunea Europeana, avand in dotare tahografe digitale, va transmitem in continuare raspunsul primit din partea MTCT, DGITR:

„In cazul utilizarii de autovehicule echipate cu tahograf digital, cei care utilizeaza astfel de

vehicule au urmatoarele obligatii:

• Calibrarea tahografului la un atelier autorizat in acest sens.

• Instruirea soferilor ca pana la obtinerea cartelelor tahografice sa procedeze conform prevederilor art.15, alin.(1) al Regulamentului 3821/85 asa cum a fost acesta modificat prin Regulamentul 561/2006 si anume:

a) la inceputul zilei de lucru soferul va imprima un raport (print-out) al activitatii vehiculului, pe

care isi va inscrie numele in clar, numarul permisului de conducere, semnatura, precum si perioadele de lucru, de disponibilitate si de odihna desfasurate anterior in ziua respectiva;

b) la sfarsitul zilei de lucru, soferul va imprima un raport (print-out) al activitatii vehiculului,care va contine perioadele de timp inregistrate de echipament, raport pe care soferul isi va inscrie numele in clar, numarul permisului de conducere si stampila. In cazul vehiculelor conduse de doi sau mai multi soferi, rapoartele sus-mentionate vor fi imprimate la fiecare schimbare a soferilor la postul de conducere.

Conform legislatiei in vigoare, la controlul de trafic soferii au obligatia prezentarii acestor inregistrari (precum si a diagramelor, daca au condus in perioada de referinta si vehicule dotate cu tahografe analogice), iar operatorii de transport au obligatia de a arhiva inregistrarile timp de doi ani si de a le prezenta pentru control autoritatilor la cererea acestora. Dupa cum desigur cunoasteti, inclusiv din corespondenta electronica purtata pe aceasta tema, majoritatea Statelor membre au decis sa nu sanctioneze conducatorii auto care nu pot prezenta cartela tahografica, si sa efectueze controlul acestor vehicule pe baza print-out-urilor facute cu imprimanta tahografului conform procedurii prevazute la art.15, alin.(1) al Regulamentului 3821/85 asa cum a fost acesta modificat prin Regulamentul 561/2006. Va reamintim insa ca aceste print-out-uri nu sunt valabile decat daca tahograful este calibrat intr-un atelier autorizat.“

Cu stima,

Director General,

Sorin Sirbu





Ultima modificare a paginii: 07.03.2007

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii