UNTRR


Marcopolo - Care sunt principalele linii directoare pentru diferite proiecte


Marcopolo - Care sunt principalele linii directoare pentru diferite proiecte

(transfer rutier – cale ferata, invatare in comun & catalizator)?

 

Proiecte transfer transport rutier – cale ferata:

 

-         Ajutor pentru inceperea serviciilor

-         Viguros – dar nu original: - doar transferul incarcaturii de pe rutier

-         Subventie de 1 euro per 500 tkm transferati

-         Limita subventie minima 0,5 milioane euro

-         Cel putin 250 milioane tkm transferati per contract

-         Rata subventiei pana la 30% din costurile eligibile

-         Infrastructura auxiliara pana la 20% din subventie

-         Subventie pana la 3 ani perioada de finantare

-         Nu exista distorsiuni datorita competitiei

-         Viabil dupa ce se incheie subventia

 

Actiuni cu efect catalizator

 

-         Depasirea barierelor pietii structurale

-         Foarte original: - care realizeaza o adevarata bresa

-         Limita subventie minima 1,5 milioane euro

-         Rata subventiei pana la 35% din costurile eligibile

-         Infrastructura auxiliara pana la 20% din subventie

-         Subventie pana la 4 ani perioada de finantare

-         Difuzarea rezultatelor

-         Revizuirea de la jumatatea termenului fiecarui proiect

-         Daca este necesar pe un proiect: sprijin politic din partea CE

-         Nu exista distorsiuni datorita competitiei

-         Viabil dupa ce se incheie subventia

 

Actiuni de invatare in comun

 

-         Imbunatatirea cooperarii si impartasirea know-how-ului

-         Instruire reciproca: - satisfacerea unei piete complexe a transportului si logisticii

-         Limita subventie minima 0,25 milioane euro

-         Rata subventiei pana la 50% din costurile eligibile

-         Subventie pana la 2 ani perioada de finantare

-         Nu exista distorsiuni datorita competitiei

-         Difuzarea rezultatelor

 

Sunt prevazute noi tipuri de actiune in programul Marco Polo pe viitor?

 

In concordanta cu obiectivele descrise in Carta Alba a Transportului din 2001, obiectivul principal al programului Marco Polo, desi ambitios, nu poate constitui scopul final al politicilor noastre intermodale.

 

De aceea, programul Marco Polo II va introduce 2 noi tipuri de proiecte asa dupa cum a fost propus de catre COM si daca este adoptat de Consiliu si Parlament:

 

-         Autostrazile Marii

-         Evitarea traficului

 

Pentru mai multe informatii, va rugam sa vizitati sectiunea Marco Polo II la aceasta adresa:

http://ec.europa.eu/transport/marcopolo/2/index_en.htm





Ultima modificare a paginii: 20.02.2007

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii