UNTRR


Sanctiuni de circulatie in Marea Britanie

Vehicule comerciale

Sanctiuni de circulatie in Marea Britanie


In legatura cu acest subiect, Secretarul General al IRU - Uniunea Internationala de Transport Rutier a primit urmatoarele informatii din partea RHA - Asociatia de Transport Rutier din Marea Britanie.

„Din cauza activitatii sporite referitoare la sanctiuni ale autoritatilor din Marea Britanie in punctele de acces, prin care a fost vizat intregul trafic international, pentru operatorii din Marea Britanie si cei straini care trec prin punctele de acces, exista un numar de apeluri din partea Asociatiilor Comerciale Europene care solicita indrumare in ceea ce priveste actiunea care trebuie intreprinsa cand/daca conducatorii lor auto primesc un aviz de interdictie. Sunt atasate detalii referitoare la formele de Interdictie folosite si sunt disponibile Insemnari Explicative pentru conducatorii auto in 21 de limbi.

Cu scop informativ, avizul de interdictie pentru vehiculele straine este GV171A si avizul de dispensa a interdictiei, care este folosit pentru a le permite vehiculelor sa fie mutate in vederea efectuarii reparatiilor, este GV170A.

Daca un vehicul aflat in proprietatea unui operator strain primeste cu intarziere o interdictie, se permite, de obicei, intoarcerea in tara de origine, unde trebuie sa aiba loc rectificarile necesare complete. Pentru ca interdictia sa poata fi eliminata din inregistrarile VOSA (Agentia de Prestari Servicii pentru Operatori si Vehicule), operatorul trebuie sa trimita prin fax o copie a documentului/facturii reparatiei impreuna cu o copie a interdictiei la +44 (0)1179-543398 (Agentia de Prestari Servicii pentru Operatori si Vehicule - VOSA Linia Nationala de Asistenta). Daca nu se face lucrul acesta, interdictia asupra vehiculului se mentine inregistrata si poate fi luata in considerare din nou daca vehiculul va fi ulterior oprit in Marea Britanie.“ 

In continuare, va prezentam detaliat un material din partea autoritatilor VOSA din Marea Britanie, asa cum a fost primit de la RHA, incluzand si explicatiile RHA pentru operatorii straini.

Sanctiuni de circulatie

in Marea Britanie -

vehicule comerciale

Aviz de Interdictie de Circulatie (GV171A)

Informatii despre Operator

Aceasta sectiune a formularului contine numele transportului intreprins si adresa companiei si mai poate include si numarul de referinta de transport din partea Comunitatii de Autorizare.

Informatii despre

Conducatorul Auto

Daca este completata, aceasta sectiune contine numele si adresa conducatorului auto.

Informatii despre Destinatie

Daca este completata, aceasta sectiune contine adresa destinatiei in Marea Britanie.

Informatii despre Vehicul

Aceasta sectiune contine particularitatile identitatii vehiculului (poate fi un vehicul cu motor sau trailer) asupra caruia s-a emis acest aviz.

Tara in care a fost inregistrat vehiculul (Nationalitatea). Numele producatorului vehiculului sau al trailerului. Numarul de identificare al vehiculului remorcat.

Defectiuni

Aceasta sectiune contine o lista a tuturor defectiunilor severe descoperite de examinator. Defectiunile sunt clasificate „I“ sau „D“ si sunt prezentate in coloana din partea stanga a acestei sectiuni. Defectiunile clasificate cu „I“ sunt considerate periculoase. Vehiculelor cu orice defecte clasificate periculoase („I“) nu li se va permite sa isi continue calatoria, pana cand defectiunile nu vor fi reparate. Vehiculelor cu defectiuni nepericuloase si mai putin severe („D“) li se va permite continuarea calatoriei, dar defectiunile trebuie reparate cu prima ocazie. Dovada reparatiilor trebuie trimisa prin fax la 44 (0) 1179-543398.

Vehiculelor cu defectiuni periculoase („I“) li se poate permite sa se deplaseze pana la un service auto local ales de conducatorul auto sau de transportator. Este necesar un Aviz de Dispensa in acest scop. Un Aviz de Dispensa poate fi solicitat examinatorului care va lua in considerare cererea si va putea emite o dispensa de la interdictie, daca se considera ca deplasarea solicitata a vehiculului se poate face in siguranta.

Declaratia de la sfarsitul acestei sectiuni se citeste dupa cum urmeaza:

„Exercitandu-mi autoritatea conform sectiunilor 1 si 4 ale Documentului 1972 din Traficul Rutier (Vehicule Straine), interzic personal prin prezenta circulatia rutiera a vehiculului mentionat in acest document.

Avertisment:

Daca vreo persoana conduce, provoaca sau permite conducerea vehiculului in contraventie cu o interdictie, pot fi supusi acordarii unei amenzi care nu va depasi £5,000, si un agent de politie in uniforma poate retine vehiculul si directiona conducatorul auto si vehiculul catre o alta destinatie.“

Examinatorul va indica daca explicarea avizului a fost emis in limba materna a conducatorului auto lasandu-se neschimbata optiunea „Yes“ (da) sau „No“ (nu) daca nu a fost disponibila traducerea acestui aviz.

Informatii despre

Ofiterul Emitent

Aceasta sectiune contine semnatura si numele examinatorului, precum si data si ora emiterii avizului.

Informatii despre Adeverinta

Aceasta sectiune contine semnatura si numele persoanei pentru care s-a emis avizul.

Nota: Conform Directivei EC 2000/30, emiterea avizului de interdictie pentru defectiunile descrise va fi anuntata Autoritatii Competente pentru efectuarea transporturilor descrisa in „Informatii despre Operator“.

Aviz de Dispensa

a Interdictiei (GV170A)

Un aviz de dispensa poate fi emis catre un vehicul strain pentru a i se permite sa fie mutat, fara a pune in pericol conducatorul auto sau alte persoane angajate in trafic, intr-un loc unde defectiunile descoperite pot fi reparate. Un aviz de Dispensa poate fi emis pentru a permite ca vehiculul sa fie folosit fara restrictii pana la data expirarii atunci cand niciuna din defectiunile inscrise pe lista Avizului de Interdictie nu este clasificata ca prezentand pericol de vatamare. Defectiunile considerate periculoase vor avea inscris „I“ in dreptul descrierii defectiunii in coloana „Gravitate“ din Avizul de Interdictie.

Informatii Operator/Conducator Auto

Vezi insemnarile de la Avizul de Interdictie de Circulatie (GV171A) de mai sus.

Informatii Interdictie

Aceasta sectiune furnizeaza un numar de detalii din Avizul de Interdictie (GV171A).

Conditii pentru Dispensa

Aceasta descrie conditiile pe care conducatorul auto trebuie sa le indeplineasca pentru ca vehiculul sa poata fi folosit pe soselele din Marea Britanie.

Informatiile Ofiterului Emitent si ale Adeverintei

Vezi insemnarile de la Avizul de Interdictie de Circulatie (GV171A) de mai sus.

Instructiuni si Aviz de Eliminare a Interdictiei (GV171B)

Inainte ca un vehicul aflat sub interdictie sa poata fi folosit in traficul rutier, Avizul de Interdictie trebuie eliminat prin emiterea unui Aviz de Eliminare a Interdictiei de Circulatie. Cand conducatorul auto este multumit ca s-au luat masurile cuvenite pentru a remedia defectiunile si doreste eliminarea interdictiei, el/ea trebuie sa contacteze Examinatorul Vehiculului la numarul de telefon mobil furnizat mai jos sau la Oficiul Local privind Sanctiunile, furnizat, de asemenea, mai jos. In plus, exista un numar pentru Linia Nationala de Asistenta operat de VOSA +44 (0) 1179-543398 al carui personal poate asista conducatorii auto sa organizeze reexaminarea vehiculului si eliminarea avizului de interdictie.

Avertisment

Daca o persoana conduce, provoaca sau permite conducerea pe sosea a unui vehicul supus interdictiei el/ea este pasibil(a) de a fi gasit(a) vinovat(a) de o contraventie si li se va acorda o amenda care nu va depasi £5,000. Un agent de politie in uniforma poate aresta fara mandat orice persoana fata de care are un motiv rezonabil pentru a suspecta ca a comis o asemenea contraventie si va retine si vehiculul.

 

 

 

Explicatii oferite de RHA

la intrebarile IRU privind operatorii straini

IRU: Care sunt masurile speciale referitoare la straini?

RHA: Un operator strain trebuie numai sa trimita prin fax o copie a documentului reparatiei; un operator din Marea Britanie trebuie sa deplaseze vehiculul catre o statie de testare VOSA pentru eliminarea interdictiei. Procedurile speciale pentru straini sunt astfel mai indulgente decat pentru operatorii din Marea Britanie.

Mentionam in mod specific operatorii straini deoarece, pana de curand, VOSA nu a invocat intotdeauna procedura corecta pentru vehiculele straine cu defectiuni minore sau majore. Acum, spune ca o va face.

Cum li se vor furniza strainilor Instructiunile si Avizul de Eliminare a Interdictiei (GV171B) odata ce au transmis documentatia reparatiei in tara de origine sau in orice alta parte?

Ne asteptam sa fie trimise prin fax sau posta adresa operatorului (strain - comentariul IRU). Numerele de fax ale VOSA sunt furnizate de catre un functionar VOSA. Daca aceasta procedura nu functioneaza, va rugam, aduceti-ne (RHA - comentariul IRU) lucrul acesta la cunostinta si vom prezenta situatia la VOSA.

 

Cum vor fi reexaminate vehiculele straine si cum se va elimina avizul de interdictie?

Nu vor fi. Intelegem ca VOSA va considera ca reparatiile au fost efectuate odata ce aceasta informatie a fost transmisa catre autoritati. VOSA va avea incredere in operatori.

Totusi, daca aceasta incredere va fi tradata, operatorul va avea necazuri si vehiculul va fi sechestrat daca va fi ulterior verificat la intoarcerea in Marea Britanie. Neanuntarea unei reparatii inainte de a relua operatiunile poate rezulta (in Marea Britanie - comentariul IRU) ca operatorul sa fie citat sa se prezinte inaintea unei Comisii de Trafic pentru ca acest lucru poate afecta buna reputatie (competenta profesionala).

 

Este VOSA echipata sa examineze facturile reparatiei emise catre operator si returnate la VOSA? Operatorul trebuie sa se asigure ca primeste verde pentru reintrarea in Marea Britanie.

Dovada reparatie trebuie sa cuprinda destule detalii pentru ca VOSA sa fie multumita, dupa care, o copie a Avizului de Eliminare a Interdictiei va fi trimis prin fax sau posta. Pana acum, VOSA nu a indicat masurile impotriva defectiunilor minore, considerand ca operatorul le va efectua cu rigurozitate.

VOSA nu va elibera un vehicul cu defectiuni severe, decat daca a fost reparat conform cu dorintele VOSA. Totusi, daca primiti dovada ca procedura nu functioneaza, va rugam sa ne aduceti (RHA - comentariul IRU) la cunostinta sau solicitati asociatiile sa ne informeze si noi vom prezenta situatia la VOSA.

Sursa: IRU





Ultima modificare a paginii: 27.10.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii