UNTRR


Piata autovehiculelor comerciale, intr-o usoara scadere

Piata autovehiculelor comerciale, intr-o usoara scadere


Dupa primele 3-4 luni ale anului, perioada in care vanzarile de autovehicule comerciale mai pastrau inca din inertia anului precedent, datele APIA pentru prima jumatate a lui 2006 indica o stabilizare a pietei. Aceasta tendinta generala este incalcata numai de mici exceptii.

In cazul vehiculelor comerciale usoare, sub 3,5 tone, constructorii si-au pastrat aceeasi ordine ca in 2005. Desi detine inca prima pozitie, Dacia este in cadere libera, de la aproape 10.830 la circa 6.600 unitati. Ford se mentine bine pe treapta a doua, cu aproape 1.525 de unitati vandute, din care Transit - 1.202. Urmatoarele doua locuri sunt adjudecate, printr-o competitie stransa, intre Peugeot (1.345) si Fiat (1.325). Cei doi constructori au inregistrat o crestere de peste 400 unitati fiecare, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Topul urmator, de 3,5-6 tone, reprezinta exceptia statisticii. Chiar daca au fost mici, scaderile s-au inregistrat aproape in dreptul fiecarui constructor. Mercedes-Benz trece pe prima treapta cu 310 unitati, fata de 336 in primele sase luni ale anului 2005. Iveco este detronat de pe prima pozitie, fiind in scadere considerabila, de la aproape 375 unitati la circa 235 unitati. Volkswagen si Renault sunt mult mai constanti cu 74, respectiv 70 vehicule vandute.

Evolutia autovehiculelor comerciale de 6-18 tone isi revine prin Iveco, care a vandut cu peste 75% mai mult (606 unitati, din care Daily 388 unitati). Constructorul italian este urmat de Mercedes-Benz cu aproape 200 de vehicule din care Atego a fost achizitionat de 66 de ori. Renault vine imediat din spate cu modelul Mascott, vandut in 107 unitati, cu un punctaj general de peste 185 unitati. MAN nu reuseste sa recupereze prea mult fata de anul trecut, comercializand 86 de unitati, in comparatie cu 193 in 2005, cand a ocupat pozitia secunda. Acesta este urmat de DAF, cu peste 60 de camioane vandute, din care un numar de 40 de unitati sunt reprezentate de modelul LF55.

Clasamentul greilor, peste 18 tone, isi pastreaza acelasi lider ca in primele 6 luni ale lui 2005, Iveco. Producatorul italian inregistreaza o scadere de aproape 50 unitati, ajungand la 310 camioane (din care 183 Trakker). DAF prinde puteri, cu aproape 295 vehicule vandute (cu circa 70 mai mult decat aceeasi perioada a anului 2005), din care modelul CF85 a fost ales de 226 ori. Volvo ramane la acelasi bilant negativ de acum 2 luni, cu 250 unitati vandute, fata de circa 345 in 2005. Cel mai vandut model ramane FH 4X2, cu 150 unitati vandute. MAN recupereaza cel mai mult la categoria grea, mai ales cu modelul TGA (peste 250% crestere), totalizand aproape 220 de camioane vandute. Acesta este urmat de producatorul Mercedes-Benz cu peste 155 de unitati, din care 70 de modele Actros, si de Renault, cu peste 146, care inregistreaza scoruri aproape egale pentru modelele Premium si Kerax (69, respectiv 67). Pe treapta a 7-a vine Scania, cu 102 camioane vandute, din care jumatate apartinand modelului P, fiind urmat de departe de Tatra cu aproape 20 de unitati comercializate.

Podiumul la autobuzele sub 22 de locuri este format din Volkswagen (203), Renault (129) si Mercedes-Benz (80). Pentru autobuzele de peste 22 de locuri, Iveco tine fruntea cu peste 75 de unitati, urmat de BMC cu 60 unitati si de Isuzu, cu circa 40 de unitati.





Ultima modificare a paginii: 27.10.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii