UNTRR


DAF XF105 vine in Romania

DAF XF105 vine in Romania


Odata cu deschiderea unui nou centru de vanzari de camioane si reparatii la Bacau (al patrulea - dupa Cluj, Bucuresti si Arad), EVW Holding, importator unic al DAF in Romania, a lansat pe plan national cel mai recent camion olandez - DAF XF105. Dupa aparitia de la salonul de la Amsterdam, de acum 10 luni, camionul a inregistrat vanzari record, peste asteptarile prognozate de constructori. Prezent acum si in Romania, XF105 are deja primele comenzi.

 

Model complet nou

DAF XF105 completeaza gama 95XF de transport pe distante lungi, avand un design exterior si interior complet nou, motorizare noua EURO 4/5 si numeroase alte inovatii care ofera un confort deosebit pentru sofer, costuri de exploatare si intretinere reduse si performante ridicate de transport, care il fac deja un succesor de nadejde al XF95.

Noul DAF XF105 are o personalitate bine conturata, fiind in acelasi timp robust si elegant. La acest aspect contribuie calandrul inferior mai pronuntat, care se prelungeste spre parasocurile din otel, cu design nou, calandrul superior mai intins si oglinzile retrovizoare noi, livrabile in culoarea cabinei, precum si plafonul Super Space Cab, in intregime restilizat, cu faruri integrate. Exemplu de eleganta si de valorificare a spatiului, XF105 este disponibil cu doua variante de cabina: Space Cab si Super Space Cab, cu inaltimi interioare de 1,89, respectiv 2,25 m sau 1,75/2,10 m deasupra tunelului motor.

Tunelul motor a fost coborat cu 18 cm la ambele variante de cabina, pana la 15 cm, pentru un interior mai spatios si o delimitare mai clara a spatiului de condus de cel de odihna. La camioanele care au cutie de viteze AS-Tronic, cu comanda pe coloana volanului, podeaua devine complet libera, pentru a permite traversarea cabinei, dar si la cutiile manuale se poate ridica levierul, cu acelasi rezultat. Coborarea tunelului motor creeaza spatii de depozitare mai generoase decat la XF95, folosindu-se mai eficient locul de sub cuseta de jos, unde exista un spatiu ermetic de 150 l, accesibil si din exterior, dar numai daca se descuie din cabina.

Pentru o pozitie cat mai confortabila si mai adaptata staturii fiecaruia, scaunul soferului se poate regla pe o lungime de 230 mm si o inaltime de 130 mm, iar volanul este ajustabil cu 30-45 de grade si cu 80 mm pe inaltime. Toate functiile sunt grupate in jurul volanului, pentru mai multa ergonomie a spatiului de condus, frana de mana a fost mutata pe panoul de bord si numeroase functii - frana de motor, intarder, AS-Tronic - sunt comandate de pe coloana volanului. Pentru realizarea volanului, s-au facut numeroase studii, astfel incat acesta poate fi livrat acum cu airbag si comenzi integrate pentru Cruise Control, retarder si telefon. Motorizarea EURO 4/EURO 5 va deveni foarte solicitata dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, consumul mai redus de combustibil facand-o atractiva inca de pe acum. XF105 este echipat cu noi motoare Paccar MX EURO 4 si 5, de 12,9 l, cu sase cilindri in linie si patru supape pe cilindru, care dezvolta 410, 460 sau 510 CP, avand cupluri foarte inalte, de 2.000, 2.300, respectiv 2.500 Nm, intr-o plaja de turatie de 1.000-1.500 rpm. Ulterior, va fi disponibila si o varianta de 560 CP. Noile motoare permit reducerea consumului de combustibil cu pana la 4%, compensand necesarul de AdBlue, care este, in medie, de un litru la 20 l de motorina in cazul EURO 5. Propulsorul compact si silentios produs de DAF la Eindhoven este dotat cu turbocompresor si racire intermediara, si are dimensiunile 1.154x789x1.150 mm. Motorul reuseste indeplinirea normelor EURO 4 si EURO 5 gratie tehnologiei SCR (Selective Catalitic Reduction). Frana de motor are o putere de 325 kW, disponibila la 2.100 rpm. Printre noutati se mai numara un compresor de aer pe doua nivele, dezvoltat in colaborare cu Wabco, un modul de lubrifiere integrat cu filtru, care poate raci uleiul, filtru by-pass centrifug si termostat de ulei.

Noul XF105 este dotat in serie cu cutie de viteze manuala cu 16 trepte, cu asistenta pneumatica Servoshift, ce imbunatateste confortul la schimbarea treptelor datorita reducerii eforturilor si a curselor scurte. Optional, camionul se livreaza cu cutie de viteze automata AS-Tronic, cu 12 trepte, pentru aplicatii dificile, sau cu 16 trepte. Daca axele spate sunt dotate cu butuc reductor, modelul este disponibil cu AS-Tronic demultiplicat, iar pentru alte variante se monteaza cutia de tip priza directa. In Romania, DAF XF105 va fi disponibil de la sfarsitul lunii septembrie, termenul aproximativ de livrare fiind de 3 luni. Prognozele de vanzari la acest camion pentru 2007 sunt estimate la 200 - 250 de unitati.

 

Sursa: Revista Transporter autobusiness forum





Ultima modificare a paginii: 27.10.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii