UNTRR


Nu mai este de actualitate

Introducerea aditivului AdBlue la pompele statiilor service

Nu mai este de actualitate?

 

Introducerea aditivului AdBlue la pompele statiilor service nu mai este de actualitate conform companiilor petroliere prezente in cursul conferintei EURO 5 & 6 de la Amsterdam.

Conferinta privind normele EURO 5 si EURO 6 care s-a desfasurat la Amsterdam pe 28 si 29 iunie 2006, a confirmat pozitia actuala a companiilor petroliere fata de distribuirea de AdBlue la pompele statiilor service.

Companiile petroliere nu mai cred astazi in tehnologia uree - SCR (reducere catalitica selectiva), aleasa de majoritatea constructorilor pentru reducerea oxizilor de azot care provin de la emisiile poluante ale autovehiculelor de marfa. Pentru acestea, numarul de autovehicule actual si cele viitoare care circula pe drumurile noastre cu ajutorul tehnologiei SCR nu necesita o distributie la scara mare a aditivului AdBlue la pompele statiilor. Ele invoca costurile care ar fi prea ridicate fata de castigurile pe care parcul de autovehicule SCR in circulatie le-ar produce.

Astazi, companiile petroliere lucreaza impreuna cu producatorii si/sau distribuitorii de AdBlue pentru a acoperi reteaua pe masura solicitarii. Aceasta colaborare se efectueaza prin intermediul unei distributii in principal sub forma de canistre, de rezervor mobil de 1.000 litri livrati transportatorilor rutieri si, in cazuri foarte izolate, prin cisterne cu o distributie de AdBlue la pompa.

IRU, prezenta la aceasta conferinta privind normele EURO 5 si EURO 6, a demonstrat ca era necesar sa se lucreze impreuna fara intarziere asupra problemei distribuirii de AdBlue la pompele statiilor service, intrucat, dupa cum s-a semnalat, 10.000 de autovehicule de marfa utilizand SCR ar fi prezente in plus, in fiecare luna, pe drumurile noastre.

In cursul acestei conferinte, Scania a lasat clar sa se inteleaga ca va dezvolta inainte de 2009 o motorizare care nu necesita AdBlue pentru a respecta noile norme EURO 5.

In ceea ce priveste normele EURO 6, care nu sunt inca finalizate, cei mai multi constructori vor pastra tehnologia SCR in paralel cu tehnica EGR si a unui filtru cu particule. Hotararea finala va fi luata atunci cand noile norme vor fi finalizate. Primele autovehicule EURO 6 vor fi construite in cursul anului 2009.

AdBlue nu poate fi stocat decat in recipiente de plastic sau inoxidabile. El trebuie pastrat la temperaturi cuprinse intre –11,5°C si 30°C. Ori, conform Directivei 2005/78/CE, orice disfunctie a motorului referitoare la controlul emisiilor de ozid de azot (Nox) - datorata, de exemplu, absentei aditivului necesar sau prezentei de impuritati - va activa automat un limitator al cuplului motor, in timp ce un cod care nu poate fi sters, privind defectiunea care identifica motivul activarii limitatorului de cuplu, va fi inregistrat. Este deci esential, pentru a permite utilizarea si buna functionare a autovehiculelor EURO 4 si EURO 5, de a asigura o acoperire geografica extinsa a aditivului AdBlue la pompele principalelor statii-service Diesel.

De aceea, asa dupa cum a indicat deja Rezolutia IRU, trebuie luate masuri corespunzatoare de catre guvernele si companiile petroliere pentru a face disponibil AdBlue la pompe, pe aceleasi baze ca si cele luate in 1989 in vederea facilitarii introducerii benzinei fara plumb pentru autovehiculele cu catalizator.

Astazi, urmare informatiilor care au fost comunicate, nici autoritatile si nici companiile petroliere nu au luat si se pare nu vor sa ia in viitorul apropiat masuri pentru garantarea distributiei indispensabile de AdBlue in principalele statii-service, de unde rezulta o retea insuficienta.

Secretariatul general IRU, precum si asociatiile membre vor solicita guvernelor nationale si autoritatilor competente sa intreprinda demersurile necesare pentru ca aditivul AdBlue, indispensabil pentru asigurarea bunei functionari a autovehiculelor echipate cu tehnologia SCR si performantele de mediu corecte care indeplinesc normele EURO 4 si EURO 5, sa fie disponibile pe scara larga. In acest scop, IRU si membrii sai vor alerta guvernele si autoritatile competente pentru a:

• Accelera introducerea aditivului AdBlue la principalele statii-service Diesel, cu o acoperire geografica extinsa;

• Comunica imediat transportatorilor informatiile referitoare la statiile-service propunand AdBlue in tarile in care ele nu sunt foarte numeroase pe retelele rutiere nationale si internationale;

• Incuraja companiile petroliere si distribuitorii de aditiv AdBlue sa se preocupe de stabilitatea sa chimica pentru asigurarea utilizarii sale la temperaturile exterioare cele mai inalte sau joase intalnite pe principalele axe rutiere, si disponibilitatea sa la pompele principalelor statii-service Diesel cu o acoperire geografica extinsa.

 

Sursa: Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU)

 

Serviciul newsletter

e-Info UNTRR

Pentru a fi primii beneficiari ai informatiilor din domeniul rutier si pentru a fi la curent cu interventiile UNTRR la autoritatile romane sau din strainatate, transmiteti-ne prin fax la numerele 021 335 48 25, 021 337 48 53 sau prin 

e-mail: office@untrr.ro:

• Codul dvs. la UNTRR;

• Numele firmei;

• Adresa de e-mail la care doriti sa primiti mesajele noastre.

 

Daca doriti informatii mai detaliate dintr-un anumit domeniu, va rugam sa mentionati acest lucru.





Ultima modificare a paginii: 04.09.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii