UNTRR


Tichia de margaritar si pantofii fara talpi

Tichia de margaritar si pantofii fara talpi!


Ca promisiunile sunt gratuite, am ajuns sa invatam cu totii in tara Romaneasca a vremurilor democratice. Fiecare spune ce vrea si fiecare crede la fel. Cu toate acestea mamaliga nu mai explodeaza.

Autostrazi vom avea mai multe ca in Germania si dotate cu sisteme de supraveghere. Este o declaratie. Fiecare crede ce vrea. Vom face din lucrarile de infrastructura adevarate opere de arta. Oameni buni, pana cand? Astazi, fiecare incearca sa se descurce pe cont propriu si nu mai indrazneste sa creada in comunitate. Acest lucru ne diferentiaza fundamental de Europa civilizata.

Autoritatile in Romania, prefera sa imbrace doua costume de marca in acelasi timp si sa umble in pantofi fara talpa, crezand ca marca imbracamintii va distrage atentia de la talpile goale.

In Bucuresti, mergeti cu masina pe Bd. Magheru si pe cheiul Dambovitei si vedeti lucrari de asfaltare care se reiau la 2-3 ani, fara a fi nevoie in aprecierea unui utilizator obisnuit, si care ies din ce in ce mai prost. Vorba ceea: ce e vechi e bun! Valabil pentru vin, aplicabil si in alte domenii astazi in Romania. Incercati sa iesiti si sa intrati in Bucuresti spre/disnpre Giurgiu si apoi intrebati-va daca tot asfaltul irosit pe bulevardele principale ale Bucurestiului aflate in buna stare, nu era mai bine folosit pentru astuparea gropilor adanci de pe Giurgiului, macar sa puteti conduce si in treapta a doua de viteza! Sunt lucruri pe care le vede multa lume in fiecare zi si nimeni nu spune nimic. Atunci ar fi bine sa nu mai spuna nimic, niciodata! Vorbim si criticam doar subiectele impinse in scena de un regizor nevazut. Restul ne prefacem ca nu exista, insa se reflecta in nemultumirile zilnice ale multora.

Daca mergeti prin tara, incercati drumurile Ploiesti-Brasov prin Valenii de Munte, Oradea - Satu Mare, Oradea-Deva si asa veti ajunge sa apreciati un drum de tara din pamant batatorit in fata cuiburilor de gaina sapate unul langa altul in structura drumurilor mentionate mai sus, creind parca un fagure urias din gropile alaturate. Unii spuneau/se spune ca numarul gropilor este pe cale sa se injumatateasca! Pentru ca se extind si se unesc unele cu altele! Altii spuneau ca nici nu mai sunt asa adanci gropile, pentru ca au inceput sa se umple cu piesele care pica de pe masini!

In aceste conditii, pentru a putea oferi exemple de buna practica in Romania, se cheltuiesc sume importante de bani pentru monitorizarea traficului pe Bucuresti-Ploiesti-Brasov (de ce nu a fost instalat pe drumul prin Cheia sistemul superperformant?) si in curand pe asa numita soseaua soarelui (viteza e restrictionata la 100 km/h prin panouri montate la fiecare 10km, care spun inca 10 km cu 100 km/h). Credeti ca politia nu va mai sta la panda!? Fiecare crede ce vrea, dar vara e cald si o bere rece e oricand binevenita. Un astfel de sistem este ca o insigna de platina purtata pe un costum de marca, asortat la aceeasi pantofi fara talpi!

Daca va amintiti, nu demult Parlamentul Romaniei a fost dotat cu un drapel valoros de cateva miliarde bune, pretul fiind argumentat la vremea respectiva de o durata de viata comparabila cu cea a unei broaste testoase! Acum se vehiculeaza ideea schimbarii cu un steag holograma! Asa ne trebuie!

Tragedia este ca noi toti platim pentru aceste lucruri! Trebuie stiut ca fiecare litru de combustibil platit contine 30% accize, 19% TVA si 10% taxa pentru fondul special produse petroliere, pretul carburantului la rafinarie reprezentand cca 40% din pretul platit la pompa!

Drama consta in faptul ca acesti bani desi sunt colectati de la utilizatorii drumurilor din momentul in care isi achizitioneaza un vehicul nou sau la mana a doua (cu accize din ce in ce mai rotunde) si la fiecare litru de combustibil platit, banii nu se intorc pentru intretinerea si repararea infrastructurii existente, nemaivorbind de autostrazi (adevarate) care ar trebui sa faca subiectul unor finantari distincte. In Bulgaria puteti vedea o retea rutiera de calitate, dezvoltata cu contributia financiara substantiala a UE, o tara in care orasele sunt racordate la drumurile nationale si nu drumurile nationale trebuie sa ocoleasca orasele!

Banii platiti ca accize pentru vehicule, accize la combustibil, impozite anuale pe vehicule, ar trebui sa ii vedem alocati in intregime pentru intretinerea si repararea drumurilor existente, si nu pentru steag holograma, sisteme de supraveghere si alte opere de arta, inutile cand nu ai talpi la pantofi!

Si daca toti vedem ca natia romana ajunge sa isi poarte tichia de margaritar in picioarele goale, de ce sa nu cerem si pantofi? Sigur ca la tichie comisionul poate e mai bun decat la pantofi, dar oameni buni, NOI PLATIM!

 

Radu Dinescu,

Secretar General al UNTRR





Ultima modificare a paginii: 31.08.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii