UNTRR


IRU propune un forum public-privat asupra controalelor din transportul rutier

IRU propune un forum public-privat asupra controalelor din transportul rutier


Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU) a adoptat recent un Memorandum in ceea ce priveste controalele din transportul rutier care propune crearea unei platforme „public-private“ in scopul armonizarii si imbunatatirii controlului si aplicarii reglementarilor. IRU solicita o veritabila recunoastere a rolului esential jucat de transportul in comun cu autobuze si autocare in lantul mobilitatii, din cadrul revizuirii actuale efectuata la jumatatea termenului, a Cartei Albe privind politica europeana a transporturilor.

Consiliul de Transport persoane IRU a adoptat recent un Memorandum privind controalele din transportul rutier care identifica principalele probleme, cum ar fi multiplele regimuri de acces pe piata, diversele documente de control si formalitati, diferitele reglementari nationale tehnice si de securitate, controalele lungi si necoordonate pe parcurs si controalele identitatii pasagerilor, inclusiv in spatiul Schengen, si propune solutii practice autoritatilor de control si celor competente la nivelurile national, international si comunitar.

IRU sugereaza crearea unui forum european format din mai multi actori, insarcinat sa se intereseze de problemele legate de aplicarea reglementarilor si controlul lor in vederea pregatirii terenului pentru o strategie europeana si imbunatatirea securitatii rutiere si functionarii pietei. IRU insista inca o data asupra faptului ca revizuirea la jumatatea termenului a Cartei Albe privind politica europeana a transporturilor, aflata in prezent in curs desfasurare, furnizeaza o excelenta ocazie de lansare a ideii si de creare a cadrului unui astfel de parteneriat public-privat.

Hubert Linssen, delegat general IRU pe langa UE, a declarat: „Desi au fost realizate progrese remarcabile in ceea ce priveste crearea unui cadru reglementar comun pentru transportul rutier in Europa si, in special, in UE, aplicarea de reguli si controale s-a sustras, in mare parte, acestui curent de facilitare si armonizare, in principal din motivul competentei nationale care este prevazuta de acesta. In consecinta, chiar in UE, piata transporturilor si a calatoriilor este impartita in numeroase zone de control si de aplicare specifice diferitelor tari, aducand astfel atingere eficientei activitatilor economice, a pietei si a legislatiei“.

Pentru IRU, principala problema rezida, inainte de toate, in lipsa recunoasterii politice a transportului in comun cu autobuze si autocare. Astfel, primul demers al factorilor de decizie politici ai UE, in cursul revizuirii Cartei Albe privind politica europeana a transporturilor, ar trebui sa fie recunoasterea rolului si contributiei transportului cu autobuze si autocare asupra economiei, a mobilitatii sigure si asupra mediului. Aceasta abordare ar facilita instaurarea atat de asteptata a unei egalitati de tratare intre transportatorii cu autobuzele si autocarele si operatorii altor moduri de transport, in special in domeniul fiscal. Acest lucru ar permite, de asemenea, infruntarea eficienta a listei lungi de probleme aflate in suspans, cum ar fi practica din ce in ce mai raspandita care consta in impunerea autocarelor de turism de taxe de acces in orase sau lipsa oricarui sprijin public la crearea si promovarea unei retele europene de terminale de autobuze si autocare.

 

Sursa: Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU)





Ultima modificare a paginii: 31.08.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii