UNTRR


Infrastructura rutiera din Romania

UNTRR aduce la masa de discutii Federatia Internationala a Drumurilor si factorii decizionali in politica transporturilor

Infrastructura rutiera din Romania

In urma intalnirilor UNTRR-IRF de la Bruxelles si Geneva din acest an, la invitatia dlui Romeo Medan – vicepresedinte UNTRR, dl Anthony Pearce – director general al Federatiei Internationale Rutiere (IRF), Biroul Geneva, a participat, in data de 13 martie 2006, la discutii privind oportunitati de promovare de parteneriate public-private in domeniul infrastructurii rutiere din Romania.

Intalnirile domnului Pearce au fost organizate de UNTRR cu factori decizionali din cadrul urmatoarelor institutii:

• MTCT si MEC – la nivel de secretari de stat, directorul general CNADNR si directorul responsabil cu parteneriatele public-private;

• Guvernul Romaniei – vicepremierul George Copos;

• Parlamentul Romaniei – grupuri parlamentare PNL si PD.

De asemenea, dl Pearce a acordat interviuri pentru Revista Financiara si ziarul „Banii nostri“.

Directorul general IRF a aratat ca Federatia Internationala a Drumurilor este o organizatie non-profit infiintata in 1948. Aceasta functioneaza ca o entitate globala care pune in legatura entitati private si de stat in vederea dezvoltarii si imbunatatirii drumurilor, sigurantei transporturilor si a participantilor la trafic. In acest sens, IRF promoveaza atat solutiile tehnologice, cat si schimbarile la nivel social si economic in tarile aflate in tranzitie economica, reusind sa-si aduca aportul la dezvoltarea retelei internationale a drumurilor, in peste 80 de tari.

In cadrul discutiilor purtate cu factorii decizionali din Romania si cu vicepresedintele UNTRR, dl Pearce a exprimat disponibilitatea IRF de a ajuta Romania in urmatoarele directii:

• obtinerea unei mai bune sigurante pe drumurile nationale si internationale de pe teritoriul Romaniei, prin facilitatea legaturii cu diferite organizatii internationale si prin consiliere (comparatii cu alte tari care au experimentat aceleasi probleme). S-a demonstrat ca, prin accidentele rutiere mortale, se pierd anual 2-3% din PIB. Accidentele pot fi prevenite prin:

— semnalizarea rutiera adecvata, in conformitate cu normele internationale;

— imbunatatirea calitatii drumurilor (design&build)1;

— montarea pe drumurile principale de camere de luat vederi in scopul limitarii vitezei2;

— campanii publicitare la nivel national, de educare impotriva conducerii in stare de ebrietate (comparatii cu alte state  – exemple: reclame agresive, cu imagini dure, in Australia; reclame soft, in Taiwan).

• dezvoltarea infrastructurii retelei de drumuri prin:

— consiliere, prezentarea unor situatii similare prin care au trecut alte tari (exemplu: Irlanda  – dificultati privind drumurile regionale, problema ajungerii din capitala inspre zonele rurale periferice ale tarii);

— promovarea ideii de parteneriat public-privat in vederea construirii, refacerii, modernizarii si administrarii eficiente a drumurilor.

• transfer de know-how/ schimb de experienta cu privire la cele mai bune practici internationale in domeniul dezvoltarii infrastructurii rutiere, prin:

— seminar cu BERD cu privire la PPP;

— comisie interministeriala de siguranta rutiera.

 

De asemenea, dl Pearce a evidentiat asistenta pe care IRF o poate acorda UNTRR in realizarea de lobby, in sensul in care IRF poate facilita transferul de know-how, experienta si fapte care sa fie valorificate de UNTRR ca argumente in dialogul cu autoritatile.

 

Romeo Medan,

vicepresedinte UNTRR


(NOTE)

1 Aceste masuri pot fi puse in aplicare, cu rezultate foarte bune, cu ajutorul Parteneriatelor Public-Private (PPP)

2 Gasirea fondurilor necesare imbunatatirii calitatii drumurilor nu va mai constitui o problema dupa aderarea la UE





Ultima modificare a paginii: 31.08.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii