UNTRR


Transportul combinat pierde teren

Sectorul transportului rutier are nevoie de transportul combinat din motive de capacitate. Totuşi, pentru a deveni o alternativă viabilă la transportul rutier, transportul combinat trebuie să se îmbunătăţească semnificativ în numeroase domenii, printre care cele referitoare la preţ, mărirea frecvenţei, fiabilitate, capacitate şi standardizarea tehnicilor de transport.

În mod special, în terminalele intermodale, care reprezintă interfaţa dintre transportul rutier şi alte tipuri de transport cum ar fi transportul fluvial, maritim sau feroviar, trebuie evitate pe cât posibil blocajele, acestea influenţând direct calitatea operaţiunilor de transport intermodal.

În privinţa transportului combinat feroviar/rutier, dacă în anul 2004 numărul trenurilor în Uniunea Europeană a fost de 28.230, în primele 9 luni ale anului 2005, numărul acestora (exceptând relaţia Germania Italia via Brenner) este de 15.402. Întârzierile înregistrate în terminale sunt în creştere, iar lipsa eficienţei se face simţită.

În România, conform tabelului de mai jos, linia RO-LA 1 Glogovăţ - Wels a înregistrat o scădere a traficului, în medie cu 25%, iar linia RO-LA 2 Glogovăţ - Wels a fost anulată din lipsă de mărfuri. În schimb, a fost inaugurată anul trecut o nouă linie RO-LA 3, pe relaţia Episcopia Bihor - Wels care a înregistrat un trafic de 173, respectiv 175 trenuri.

În vederea evaluării principalelor obstacole ale acestui lanţ logistic de înaltă calitate, şi anume terminalul intermodal, a posibilităţilor existente pentru îmbunătăţirea eficienţei şi calităţii operaţiunilor desfăşurate în terminale şi pentru a oferi informaţii persoanelor cu capacitate de decizie, IRU consideră oportună sprijinirea studiului iniţiat de CEE-ONU privind identificarea problemelor tipice în terminalele transportului intermodal.

Acest studiu va identifica problemele din terminale, va analiza sumar motivele acestor probleme, impactul lor asupra operaţiunilor de transport şi va evidenţia cele mai bune practici pentru rezolvarea dificultăţilor din terminale, acolo unde este posibil.

Prin intermediul asociaţiilor membre IRU, comisia IRU pe probleme de transport combinat va întocmi o fişă de informare completă a problemelor tipice în terminalele transportului intermodal, drept contribuţie a sectorului transportului rutier pentru raportul CEE-ONU.

 

Cristian Zaharescu,

UNTRR





Ultima modificare a paginii: 03.04.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii