Informaţii utile
1. UNGARIA - Taxe autostradă, 2006Preţul vinietelor pentru circulaţia pe autostrăzi de la 1.01.2006 (în forinţi), incluzând TVA 20%
Vinietă Categorie autovehicul D1 D2 D3 D4
Valabilă pentru 1 zi - - - 2000
Valabilă pentru 4 zile (1 ianuarie - 30 aprilie) 1.170
Valabilă pentru 4 zile (1 mai -30 septembrie) 1.520
Valabilă pentru 4 zile (1 octombrie - 31 decembrie) 1.170
Valabilă pentru 10 zile 2.500 6.500 10.000 13.000
Valabilă pentru 1 lună de zile*) 4.200 12.500 18.000 22.500
Valabilă pentru 1 an 37.000 106.000 158.000 190.000
Notă:
*) Vinieta lunară este valabilă din ziua emiterii până la ora 24.00 a aceleiaşi zile din luna următoare.
Dacă un vehicul circulă fără a avea vinietă valabilă, şoferul trebuie să cumpere vinietă pentru perioada cea mai scurtă corespunzătoare categoriei lui de vehicul şi să plătească o suprataxă după cum urmează:
Lipsa unei viniete descoperite de un echipaj de control mobil
• Dacă se achită în 3 zile lucrătoare, suprataxa este următoarea:
Categoria D1 11.500 HUF
Categoria D2 31.500 HUF
Categoria D3 49.000 HUF
Categoria D4 62.500 HUF
• Dacă se achită în 15 zile, suprataxa este următoarea:
Categoria D1 23.000 HUF
Categoria D2 63.000 HUF
Categoria D3 98.000 HUF
Categoria D4 125.000 HUF
• Dacă se achită în 30 de zile, suprataxa este următoarea:
Categoria D1 46.000 HUF
Categoria D2 126.000 HUF
Categoria D3 196.000 HUF
Categoria D4 250.000 HUF
Lipsa unei viniete descoperite de un sistem electronic de control
• Dacă se achită în 3 zile lucrătoare, suprataxa este următoarea:
Categoria D1 13.800 HUF
Categoria D2 37.800 HUF
Categoria D3 58.800 HUF
Categoria D4 75.000 HUF
• Dacă se achită în 15 zile, suprataxa este următoarea:
Categoria D1 25.300 HUF
Categoria D2 69.300 HUF
Categoria D3 107.800 HUF
Categoria D4 137.500 HUF
• Dacă se achită în 30 de zile, suprataxa este următoarea:
Categoria D1 48.300 HUF
Categoria D2 132.300 HUF
Categoria D3 205.800 HUF
Categoria D4 262.500 HUF
Notă:
Categoria D1: autovehicule sau combinaţii de autovehicule cu masa totală maximă admisă de până la 3,5 t inclusiv
Categoria D2: autovehicule sau combinaţii de autovehicule cu masa totală maximă admisă de până la 7,5 t inclusiv
Categoria D3: autovehicule sau combinaţii de autovehicule cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 t până la 12 t
Categoria D4: toate autovehiculele neincluse în categoriile D1, D2 şi D3.
2. UNTRR asigură aducerea în ţară a contingentului de autorizaţii pe mai multe relaţii
La cererea MTCT - Direcţia Generală de Transport Rutier şi a Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, UNTRR împreună cu firmele de transport membre Frigoexpres şi Itia Sped au asigurat suportul logistic şi material pentru aducerea în ţară a contingentelor de autorizaţii pentru anul 2006, pe relaţiile Polonia, Serbia & Muntenegru, Croaţia, Rusia, Italia şi Maroc.
3. Şedinţa Comisiei de Dialog Social din 20.02.2006
Urmare şedinţei Comisiei de Dialog Social care a avut loc în data de 20.02.2006, la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, vă informăm că, printre alte puncte discutate pe Ordinea de zi, au fost şi Proiectul de Lege privind aprobarea Planului de Amenajare a Teritoriului Naţional - Secţiunea I - Reţele de transport, precum şi Proiectul de Ordin pentru aprobarea Ghidului privind metodele interimare de calcul al indicatorilor de zgomot pentru zgomotul produs de activităţile din zonele industriale, de traficul rutier, de traficul feroviar şi de traficul aerian din vecinătatea aeroporturilor şi date privind emisiile asociate.
Considerând aceste puncte ca fiind de interes pentru operatorii de transport rutier, ele pot fi consultate pe site-ul nostru old.untrr.ro, având un link de acces din pagina principală a site-ului UNTRR, după cum urmează: Proiect pentru aprobarea ghidului privind metodele interimare de calcul al indicatorilor de zgomot pentru zgomotul produs de activităţile din zonele industriale, de traficul rutier, de traficul feroviar şi de traficul aerian din vecinătatea aeroporturilor şi date privind emisiile asociate.
4. Comisia mixtă româno-ungară pe probleme de transporturi rutiere, 15-16 februarie 2006
În urma negocierilor „la sânge“ ale celor două părţi, România a obţinut 25.000 de autorizaţii de tranzit scutite valabile pentru EURO 2 şi 7.000 de autorizaţii scutite de destinaţie şi tranzit. Partea ungară a primit 17.000 de autorizaţii de destinaţie şi tranzit valabile pentru EURO 2, 3.000 de autorizaţii terţă ţară şi 1.500 de mic trafic. De asemenea, în schimbul celor 20 de autorizaţii anuale pe care partea ungară a ţinut să le obţină cu orice preţ, partea română a obţinut 41 de autorizaţii anuale, pe care le poate preschimba în 492 de autorizaţii lunare ce se vor acorda transportatorilor care au primit CEMT-uri restricţionate pe Ungaria.