UNTRR


Autorităţile maghiare se justifică vizavi de „Regula celor 24 de ore“

Ca urmare a sesizărilor înaintate de UNTRR atât către Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) cât şi către autorităţile competente maghiare cu privire la controlul autorizaţiilor CEMT la frontiera româno-maghiară şi a regulii „celor 24 de ore“, acestea din urmă, prin dl Szolt Csaba Horvath, Secretar de Stat Adjunct, Ministerul Economiei şi Transporturilor, au înaintat un răspuns oficial Secretarului General IRU, domnul Martin Marmy.

 

Vă redăm în continuare traducerea răspunsului autorităţilor maghiare:

 

Dlui Martin Marmy

Secretar General

IRU Geneva

 

Budapesta,

31 ianuarie 2006

Stimate Domnule Secretar General,

 

Referitor la adresa dumneavoastră din data de 16 ianuarie 2006, privind utilizarea autorizaţiilor CEMT de către operatorii de transport români în Ungaria, doresc să vă informez despre următoarele:

Autorităţile de control maghiare respectă reglementările adoptate şi recunosc valabilitatea autorizaţiilor CEMT utilizate în conformitate cu prevederile CEMT, indiferent de perioada de timp scursă între două curse efectuate, cu aceeaşi autorizaţie CEMT, de autovehicule diferite. În consecinţă, nu se aplică nici o regulă „a celor 24 de ore“. Plângerea părţii române ar putea fi cauzată de interpretarea incorectă a procedurii pe care o urmează autorităţile maghiare în timpul controalelor autorizaţiilor CEMT, pentru prevenirea cât mai eficientă cu putinţă a utilizării incorecte a acestor autorizaţii. Autorităţile vamale maghiare ţin o evidenţă electronică a fiecărui autovehicul care traversează frontiera maghiară utilizând o autorizaţie CEMT, indicând data exactă a intrării/ieşirii în/din Ungaria, numărul de înmatriculare al autovehiculului şi numărul autorizaţiei CEMT. În cazul în care un şofer prezintă o autorizaţie CEMT care a fost utilizată de un alt autovehicul în ultimele 24 de ore - lucru care poate fi cu uşurinţă stabilit prin programul calculatorului - carnetul de drum şi CMR-ul sunt examinate cu atenţie, pentru a se vedea dacă respectiva cursă se efectuează în conformitate cu reglementările CEMT, având în vedere faptul că autorizaţia CEMT trebuie să se afle la bordul autovehiculului între punctele de încărcare şi descărcare pentru o cursă cu încărcătură, sau pe toată durata cursei, în cazul unei curse fără încărcătură care precede sau urmează unei curse cu încărcătură.

În conformitate cu informaţiile primite, în cazurile constatate de autorităţile maghiare, aceste reguli nu au fost respectate, adică autorizaţia este utilizată simultan pentru două vehicule aparţinând aceleiaşi firme de transport (şoferii îşi transmit unul altuia autorizaţia imediat ce vehiculul intră/iese în/din Ungaria). Dacă se constată o astfel de încălcare gravă, autorizaţia este considerată ca nefiind valabilă şi sunt aplicate măsurile de penalizare adecvate.

În speranţa că v-am ajutat în clarificarea acestui aspect prin explicaţia de mai sus, vă rog să primiţi, domnule Secretar General, asigurarea înaltei mele consideraţiuni.

 

Cu stimă,

Zsolt Csaba Horvath





Ultima modificare a paginii: 03.04.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii