UNTRR


UNTRR - partener în campania pentru prevenirea accidentelor rutiere

În data de 17 ianuarie 2006, la sediul Inspectoratului General al Poliţiei Române a avut loc conferinţa de presă ocazionată de lansarea Campaniei de prevenire a accidentelor rutiere cu urmări deosebit de grave, iniţiată de Poliţia Română.

Campania, la care participă mai multe instituţii ale Statului cu atribuţii în domeniu, precum şi reprezentanţi ai mass media, se va derula în perioada ianuarie-iulie 2006 şi va viza reducerea accidentelor de circulaţie soldate cu morţi şi răniţi grav în rândul participanţilor la trafic.

La conferinţă au participat inspectorul general al Poliţiei Române, chestor de poliţie Dan-Valentin Fătuloiu, adjunctul inspectorului general şi coordonatorul campaniei - comisar şef de poliţie Gheorghe Popa, reprezentanţi ai instituţiilor partenere, respectiv:

• Primăria Municipiului Bucureşti - Direcţia Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei;

• Autoritatea Rutieră Română;

• Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie;

• Automobil Clubul Român;

• Registrul Auto Român;

• Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România;

• Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale;

• Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România;

• Asociaţia pentru Promovarea Siguranţei Auto.

Cu această ocazie, a fost semnat Programul partenerial de prevenire şi combatere a accidentelor rutiere, ce va sta la baza colaborării dintre instituţiile menţionate.

Lansarea campaniei de prevenire a accidentelor rutiere cu urmări deosebit de grave, având titlul „STOP ACCIDENTELOR RUTIERE - VIAŢA ARE PRIORITATE“ a avut loc joi, 19 ianuarie 2006, ora 16.30, în Piaţa Constituţiei.

La lansare au participat preşedintele României, Traian BĂSESCU, primul-ministru al Guvernului, Călin Popescu-Tăriceanu, ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, prefectul Capitalei, Mioara Mantale, medicul Raed Arrafat, coordonatorul Programului S.M.U.R.D. din România, alţi înalţi oficiali şi personalităţi ale vieţii publice şi politice româneşti.

În discursurile rostite cu acest prilej, atât primul-ministru cât şi preşedintele României au subliniat faptul că, în perspectiva aderării României la Uniunea Europeană, siguranţa rutieră trebuie să devină o prioritate naţională, ce trebuie tratată ca o problemă integrată de securitate socială.

Scopul campaniei care se va desfăşura în perioada 19 ianuarie - 31 iulie 2006 constă în reducerea cu 5% a numărului de accidente rutiere, în următoarele 6 luni, iar obiectivele principale vizează conştientizarea opiniei publice asupra dinamicii şi consecinţelor accidentelor rutiere, diminuarea numărului accidentelor rutiere care au drept cauză viteza excesivă, precum şi a celor provocate de indisciplina pietonilor, precum şi dezvoltarea colaborării cu alte instituţii care au atribuţii în domeniu.

Iniţiativa Poliţiei Române are în vedere faptul că, în ultimii ani, a crescut numărul accidentelor de circulaţie soldate cu morţi şi răniţi grav în rândul participanţilor la trafic, fapt ce situează România în rândul ţărilor cu risc crescut de victimizare.

Anual, în Uniunea Europeană, peste 45.000 de persoane îşi pierd viaţa, iar alte 1,5 milioane sunt rănite în accidente rutiere, costurile sociale implicate depăşind 160 miliarde euro, adică 2% din produsul intern brut al Uniunii.

În acest context, prin Cartea Albă a Transporturilor din Uniunea Europeană, document strategic pe termen mediu şi lung adoptat în anul 2001, s-a stabilit ca obiectiv specific al ţărilor membre „reducerea cu 50% a numărului persoanelor decedate în accidente de circulaţie până în anul 2010“.

În ultimii 15 ani, circulaţia rutieră din România a cunoscut o dezvoltare semnificativă, în condiţiile dublării parcului de autovehicule, care însumează în prezent peste 4,6 milioane de unităţi, şi datorită creşterii numărului posesorilor de permis de conducere, care este de aproximativ 5,6 milioane. În contradicţie cu aceste creşteri, infrastructura rutieră a rămas aproximativ în aceiaşi parametri ca şi în anii ’90.

Pe acest fond, în pofida măsurilor adoptate de instituţiile şi organizaţiile cu atribuţii ori preocupări în domeniu, climatul de siguranţă rutieră s-a deteriorat, numărul accidentelor de circulaţie crescând cu 5,3 %, de la 6.557, în anul 2004, la 6.905, în anul 2005.

De asemenea, numărul persoanelor decedate în astfel de accidente a crescut de la 2.301, în 2004, la 2.491, în 2005, iar numărul celor răniţi grav de la 5.343 la 5.637.

Pierderile de vieţi omeneşti înregistrate anual în România în urma accidentelor de circulaţie echivalează cu dispariţia de pe harta ţării a unei localităţi rurale de mărime medie. Din aceste considerente şi în perspectiva aderării României la Uniunea Europeană, siguranţa rutieră trebuie să devină o prioritate naţională, aşa cum este, spre exemplu, în cazul Franţei, Austriei şi Suediei. De asemenea, este necesară adoptarea, în regim de urgenţă, a unei Strategii Naţionale care să reglementeze, în mod unitar şi integrat, problematica prevenirii şi combaterii accidentelor de circulaţie.

 

Sursa: UNTRR



Ultima modificare a paginii: 03.04.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii