UNTRR


Problematica circulaţiei autovehiculelor grele de transport marfă între Capitală şi Transilvania

UNTRR intervine, autorităţile răspund

În luna ianuarie a anului 2006, transportul rutier de marfă cu autovehicule mai mari de 7,5 tone s-a aflat într-un moment nefast, moment ce nu a fost generat de lipsa contingentelor de autorizaţii sau de introducerea unor noi taxe - aşa cum ne-am obişnuit, ci de imposibilitatea utilizării infrastructurii de drumuri ce leagă Capitala de Transilvania.

Situaţia infrastructurii la data de 19 ianuarie se prezenta astfel:

• drumul naţional DN7 (Valea Oltului): interzis autovehiculelor de transport marfă cu o greutate mai mare de 7,5 tone, din cauza alunecărilor de teren şi a condiţiilor meteo nefavorabile;

• drumul naţional DN66 (Valea Jiului): închis din cauza alunecărilor de teren;

• drumul naţional DN1A (Săcele-Vălenii de Munte): blocat din cauza carosabilului necorespunzător traficului autovehiculelor grele de transport marfă, a căderilor masive de precipitaţii şi a accidentelor frecvente;

• drumul DN1 (Bucureşti - Ploieşti - Braşov): interzis autovehiculelor de transport marfă cu o greutate totală mai mare de 7,5 tone, pe tot parcursul anului.

În condiţiile enumerate mai sus, orice cale de acces a transportului de marfă între zona Transilvaniei şi Capitală a fost întreruptă. Acest fapt, lipsa oricărui răspuns din partea autorităţilor la nenumăratele adrese ale UNTRR şi a altor asociaţii din domeniu, precum şi lucrările încete de reabilitarea a drumurilor DN7 şi DN66, au generat în data de 19 ianuarie o escaladare periculoasă a situaţiei, violenţă şi intervenţia forţelor de ordine în localitatea Săcele, transportatorii forţând utilizarea drumului naţional DN1, acesta fiind ultima cale de acces dinspre Capitală spre zona Transilvaniei şi invers.

În consecinţă, în data de 23 ianuarie 2006, cele două asociaţii garante din domeniul transportului rutier din România, au adresat o nouă scrisoare comună către ministrul Gheorghe Dobre şi către prefectul Braşovului Aurelian Leonard Danu, solicitând aprobarea de urgenţă a accesului autovehiculelor de transport marfă, fără autorizaţie specială, pe drumul naţional DN1.

Mai mult, vicepreşedintele UNTRR, Romeo Medan, într-o apariţie televizată, a afirmat că UNTRR studiază posibilitatea de a acţiona în judecată MTCT pentru daunele produse transportatorilor, situaţia existentă fiind inadmisibilă. Romeo Medan a afirmat pentru ziarul Azi din 26 ianuarie 2006: „Nu ştiu dacă această chestiune se produce în mod deliberat sau este rezultatul unei acţiuni de total dezinteres, dar nu este posibil ca DN1, respectiv Valea Prahovei, să fie folosit doar de maşinile mici, pentru a ne deplasa la vilele pe care le avem pe Valea Prahovei“.

De asemenea, traficul autovehiculelor de transport marfă cu o greutate mai mare de 7,5 tone, a fost reluat în data de 28 ianuarie 2006 şi pe drumul DN7 (Valea Oltului), existând o porţiune de drum pe care se circulă alternativ pe o singură bandă.

 

Autorităţile răspund

Ca urmare a intervenţiilor susţinute ale celor două asociaţii, biroul de presă al Guvernului a emis următorul comunicat:

 

Se reia temporar traficul cu vehicule grele pe DN1

„Traficul cu vehicule grele pe DN1 va fi permis de luni până vineri, între orele 22.00 şi 6.00 dimineaţa, până la refacerea drumului DN1A. Această hotărâre a fost luată astăzi, după ce a fost analizat modul în care se desfăşoară traficul greu pe DN1A. Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Transporturilor vor modifica ordinul comun dat în acest sens.“

 

Guvernul României - Biroul de presă - 26.01.2006

 

Cristian Zaharescu,

UNTRR



Ultima modificare a paginii: 03.04.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii