UNTRR


Noutăţi privind tahograful digital

Urmare informării primite din partea d-nei Cristina Mortu, prim secretar al Misiunii României la Uniunea Europeană, vă aducem la cunoştinţă ultimele noutăţi privind introducerea tahografului digital.

Bruxelles, 19 ianuarie 2006 UE/ Transporturi - Statele membre ale UE sunt prevenite: luna mai 2006 este, în opinia Comisiei Europene, data limită pentru introducerea tahografului digital la bordul noilor autovehicule pe teritoriul comunitar. Acest aparat „este indispensabil pentru asigurarea respectării reglementării privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti. Introducerea sa va îmbunătăţi securitatea rutieră şi condiţiile sociale ale şoferilor de camioane din Europa. Introducerea sa trebuie coordonată şi trebuie să aibă loc cel mai târziu până în mai 2006“, a indicat Comisarul pentru Transporturi Jacques Barrot într-o scrisoare adresată la începutul lunii ianuarie statelor membre. Dl. Barrot invită statele membre să-i prezinte, înainte de 1 martie, „un rezumat complet şi detaliat al pregătirilor la nivel naţional“ pentru introducerea dispozitivului şi, mai ales,  „confirmarea că ele sunt gata să adopte măsurile necesare în timp util“, precizează un comunicat de presă.

Introducerea tahografului digital are nevoie de un termen clar şi definitiv, pentru a fi siguri că toate părţile implicate sunt pregătite şi că trecerea de la modelul analogic la cel digital să se facă „fără şocuri“, precizează Comisia. În decembrie 2005, Parlamentul European şi Consiliul s-au angajat pentru „a pune totul în aplicare“ privind obligativitatea tahografelor digitale la bordul noilor autovehicule începând cu luna mai 2006 (un acord care aşteaptă aprobarea oficială de către cele două instituţii). Totuşi, Comisia s-a declarat „preocupată să afle că un anumit număr de state membre sunt în întârziere privind punerea în aplicare a măsurilor legislative naţionale şi a cadrului administrativ care solicită introducerea obligatorie a tahografului digital“. Ea consideră „inacceptabilă“ orice întârziere suplimentară pentru introducerea acestui dispozitiv, „având în vedere termenul îndelungat pe care statele membre l-au avut deja la dispoziţie pentru a se pregăti“ (introducerea tahografului digital a fost prevăzută iniţial pentru august 2004). De aceea, fără a numi întârziaţii, Comisia invită „de îndată aceste state membre să facă totul pentru a lua în timp util toate măsurile necesare“. Concret, după introducerea obligatorie în mai 2006 a tahografului digital, camioanele noi înmatriculate ulterior acestei date care nu vor fi echipate cu acest dispozitiv „vor putea fi blocate în orice moment“, în timp ce „conducătorii auto care nu au cartela «şoferului» vor fi pasibili de urmăriri judiciare“, precizează comunicatul Comisiei, care asigură: „tahograful digital este disponibil pe scară largă. Autovehiculele noi sunt propuse spre vânzare echipate în serie cu noul dispozitiv. Majoritatea statelor membre au început să livreze cartele tahografice şi transportatorii au început să utilizeze autovehicule echipate cu noul tahograf.“

 

Sursa: UNTRR



Ultima modificare a paginii: 03.04.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii